BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
F'ke terug in orde zetten
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    F'ke terug in orde zetten

    door .:bert:. » wo maart 14, 2007 10:23 pm

    Hallo, weer ne nieuwe bij om 't forum "onveilig" te maken :wink:

    'k Zal hier al direct is met de deur in huis vallen sè:
    2 jaar geleden heb ik m'n F'ke van '96 door allerlei redenen moeten stilzetten, nu zou ik 'm terug in gebruik willen nemen.
    Aangezien een auto niet gemaakt is om stil te staan en er al een paar kleine mankementjes waren toen ik 'm met loopbaanonderbreking stuurde, zoek een goede en betrouwbare vakman om mijn autootje terug in top staat te zetten.

    Dit is wat ik weet dat er moet gebeuren:
    - smering met alles erop en eraan.
    - er is een lekje op het punt waar de A-stijl, de ruit en het dak bij mekaar komen (links meer dan rechts). Dit moet opgelost worden.
    - er "rammelt" iets achterin (ik denk het hitteschild, maar hieraan ben ik al bezig geweest zonder resultaat :? )
    - als alle F'kes een "luchtvering" hebben, moet die van mijne waarschijnlijk iets bijgevuld worden (hij ligt redelijk laag)
    - op de uitlaat begint sleet te komen, dus deze wil ik vervangen door een sportsauspuf voor er helemaal niks meer van te maken is.

    Dan zullen er waarschijlijk nog wel zaken zijn waar de kenners van weten dat het zwakke punten zijn waar naar moet gekeken worden, laat maar horen :lol:
    En laat maar horen waar ik mijn bolide met een gerust hart kan binnenbrengen. België of niet te ver in Nederland, maakt nie uit, als 'm maar in orde is.

    Voilà sè, laat de reacties maar komen :D
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 14, 2007 10:51 pm

    welkom Bert.

    hele klus gaat dat worden zo te lezen.
    Heb 2 linker handen, kan je dus zo 1,2,3 geen helpende hand bieden.
    Misschien wel iemand die wat dichterbij woont ;)
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo maart 14, 2007 10:52 pm

    Ah ha!! Weeral iemand van Limburg zeg!!! Hier gaat nogal gespot worden!!!

    Welkom Bert!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo maart 14, 2007 10:54 pm

    Welkom op het forum Bert,

    Plaats ook eens wat foto's in het "stel je even voor"-topic, dat zien ze hier graag.

    Lucht zit er niet echt in de vering van een F, maar hydragas, en daar heb je een speciale pomp voor nodig. Dit even terzijde :wink:

    Indien je wil, wil ik er wel eens een kijkje naar nemen, en de wagen terug in orde zetten, je ziet maar. Misschien vind je dichterbij iemand anders. Er zijn er hier in ieder geval wel meer (veel meer tegenwoordig :wink: )die af en toe eens in Heist o/d Berg (Schriek) komen aanwaaien met problemen etc.. :wink
    De agenda is dan wel vrij vol, maar indien je wil, vinden we wel een vrije datum.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    Re: F'ke terug in orde zetten

    door Miche » do maart 15, 2007 2:40 am

    .:bert:. schreefColonHallo, weer ne nieuwe bij om 't forum "onveilig" te maken :wink:

    'k Zal hier al direct is met de deur in huis vallen sè:
    2 jaar geleden heb ik m'n F'ke van '96 door allerlei redenen moeten stilzetten, nu zou ik 'm terug in gebruik willen nemen.
    Aangezien een auto niet gemaakt is om stil te staan en er al een paar kleine mankementjes waren toen ik 'm met loopbaanonderbreking stuurde, zoek een goede en betrouwbare vakman om mijn autootje terug in top staat te zetten.

    Dit is wat ik weet dat er moet gebeuren:
    - smering met alles erop en eraan.
    - er is een lekje op het punt waar de A-stijl, de ruit en het dak bij mekaar komen (links meer dan rechts). Dit moet opgelost worden.
    - er "rammelt" iets achterin (ik denk het hitteschild, maar hieraan ben ik al bezig geweest zonder resultaat :? )
    - als alle F'kes een "luchtvering" hebben, moet die van mijne waarschijnlijk iets bijgevuld worden (hij ligt redelijk laag)
    - op de uitlaat begint sleet te komen, dus deze wil ik vervangen door een sportsauspuf voor er helemaal niks meer van te maken is.

    Dan zullen er waarschijlijk nog wel zaken zijn waar de kenners van weten dat het zwakke punten zijn waar naar moet gekeken worden, laat maar horen :lol:
    En laat maar horen waar ik mijn bolide met een gerust hart kan binnenbrengen. België of niet te ver in Nederland, maakt nie uit, als 'm maar in orde is.

    Voilà sè, laat de reacties maar komen :D


    Welkom op het forum Bert !

    Ik heb een F uit '99 die ook niet volledig in orde was. Ik ben langsgeweest bij Bruno en die heeft er na enkele uurtjes en na wat nieuwe onderdelen te plaatsen, een veel betere auto van gemaakt!

    Ik kan het je wel aanraden om via PB wat met hem te praten en dan regelen jullie wel iets :D
    MGF 1999 Charcoal
    Mods: K&N 57i, 52mm TB, Lexus Lights, Chrome kit (exterior & interior)
    Next: Splitter, Velgen, Beige softtop
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » do maart 15, 2007 2:44 am

    Ik ga ook altijd naar Bruno als er iets scheelt aan m'n F'je!!
    Hij weet altijd wel raad!!
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » vr maart 16, 2007 8:16 am

    Thx voor de reacties en @ Bruno:
    Pb'ke gestuurd.

    Ivm de foto's, da kum in de sakosj :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 16, 2007 11:44 am

    ontvangen en re-pb !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten