BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Bandenspanning 15 inch
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    Bandenspanning 15 inch

    door Bart-Jan » wo maart 14, 2007 12:20 am

    Het onderwerp is al vaker aangesneden, maar ik heb hoofdzakelijk gegevens over 16 inch velgen gelezen. Die zou ik best graag willen hebben, maar voorlopig moet ik het nog doen met 15 inch...

    Ik heb voor en achter Maxxis banden. Voor 185/55 15 en achter 205/50 15. Ze bevallen goed, maar vergelijk heb ik nog niet. Wel experimenteer ik af en toe met de bandenspanning, om uit te vinden wat het meest optimaal is bij de F met deze bandenmaat. Ik heb nu voor 1,9 bar en achter 2,2 bar en ik moet zeggen: het bevalt me goed. Op droge weg is de auto in het grensgebied heel netjes te sturen met het gas: gas erop en hij raakt in overstuur, gas een heel klein beetje los en hij raakt nét een heel klein beetje in onderstuur. Driftend door de bocht op droge weg is toch wel erg gaaf! Op natte weg durf ik maar heel soms die grens op te zoeken; het is al een paar keer bijna mis gegaan...

    Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met welke bandenspanning er gereden wordt en wat de effecten daarvan zijn.

    Misschien is het dan in een overzicht of beter nog in een grafiek uit te zetten, zodat de meest optimale druk gevonden kan worden?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo maart 14, 2007 9:43 am

    Ik varieer zo nu en dan met de bandenspanning. Achter heb ik als basis ook 2,2 maar soms wat harder.

    Voor ga in meestal uit van 2.0 of 1.9. Al naar gelang de wegen die ik wil rijden. Ik ga zelf liever uit van een wat hardere band.
    Je kunt met een F zeker spelen met de bandenspanning en ervaren wat het effect is op de wegligging, 0,2-0,3 bar is echt goed merkbaaar, ik speel met marges van ongeveer 0,2 bar.

    Voor de info; '96 vvc met natuurlijk de originele velgen, dus ook 15"
    wel ongebruikelijk is m'n bandenkeuze Michelin Sport.

    Overigens ken ik de Maxxis niet.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 14, 2007 11:57 am

    heb 16" en rijdt op de door MG opgegeven bandenspanning:

    1,7 voor en 1,9 bar achter. (rondom 215/40/16 sloffen)

    Grenzen eigenlijk nog niet opgezocht :oops:
    Maar wil eigenlijk ook het risico niet nemen om mijn F-je in de prak te rijden.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten