BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Hydragas vering laten oppompen
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

Hydragas vering laten oppompen

door wlevels » ma jan 29, 2007 5:36 pm

Beste mensen ik wil mijn hydragas systeem oppompen omdat mijn MGF nogal erg laag ligt (en het lijkt dat hij sinds een jaar geleden ook IETSJE lager ligt..Te veel last van hobbeltjes en voor het uitzien ligt hij ook een beetje te laag. twee vraagjes:

Hoeveel kost dat bijvullen?

Iemand enig idee waar de dichtsbijzijnde plek is waar ik dat kan laten doen?Ik woon in Heerlen, dat is bij Maastricht (in Nederland) , misschien dat iemand van jullie toevallig een adresje weet ergens in de buurt?
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » ma jan 29, 2007 5:49 pm

Toevallig ben ik ook aan het zoeken in ongeveer dezelfde regio.

Ik heb vorig jaar eens navraag gedaan een van iersel in Horn

Hij telde meen ik €50 euro per uur en €12,50 per cm ophogen. Ik weet niet of het duur is.

Nog even een vraag tussendoor. Ik het wel verstandig om nu bij deze lage temperatuur bij te vullen en tevens te laten uitlijnen?
    Als het over 2 maanden weer warmer wordt klopt de hoogte/uitlijning niet meer, of valt dat wel mee?
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

door Fredje » ma jan 29, 2007 6:07 pm

Bij van iersel in horn , kan je de vering op laten pompen, ik dacht dat het +/- 50 euro was voor beide kanten. ik heb met deze garage goede ervaringen, kom er al 9 jaar
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 29, 2007 11:26 pm

Je hebt daar inderdaad wel een punt Ralph... bij een hogere omgevingstemperatuur gaat de auto hoger liggen. De opgegeven fabriekhoogte (368mm, +/- 10mm) is dan ook bij 17°C. Nu zijn we het er allemaal over eens dan die hoogte veel te hoog is, maar behoorlijk wat druk in het systeem doet meer goed dan kwaad. Te laag rijden is behoorlijk schadelijk voor de levensduur van de hydragasunits.

Komt je auto bij warmer weer te hoog te staan (en daarbij de uitlijning way out), dan is het als particulier makkelijker om er zelf een beetje vloeistof uit te laten, dan dat je er in de winter bij in stopt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

door wlevels » wo jan 31, 2007 11:21 am

ErikB schreefColonJe hebt daar inderdaad wel een punt Ralph... bij een hogere omgevingstemperatuur gaat de auto hoger liggen

En over wat voor een verschil in hoogte tussen zomer en winter praten we dan over?

P.S. Van Iersel uit Horn belt me zo terug, om een afspraak te maken voor zaterdag, t kost 57,74 euro all-in.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1