BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Rammelend, tikkend, kloppend geluid
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

Rammelend, tikkend, kloppend geluid

door Cédric » ma jan 15, 2007 8:26 pm

Telkens ik over een bultje rijd, hoe klein dan ook hoor ik een rammelend geluid, aan de rechterkant onder het dashboard bij het handschoenkastje. Alsof er iets in de ventilatiebuis ligt te stuiteren. Na het handschoenkastje verwijderd te hebben ben ik ondersteboven gaan liggen op de passgierszetel, m'n hoofd onder het dashboard en gewapend met een zaklamp, terwijl m'n vriendin over de kasseien van Brugge reed :D (geeft maar een raar gevoel) Het rammelen kwam duidelijk vanop die plaats maar ik kon het niet lokaliseren. Volgens mgfcar.de zou dit de crossmember bar kunnen zijn (dikke buis tussen de A stijlen onder het dashboard)
    Iemand met dezelfde ervaring?

De waarschijnlijke oplossing:

http://www.mgfcar.de/cross_member_bar/index.htm
    MGF
    Brooklands
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 15, 2007 8:47 pm

Ik kende het alleen maar van Dieters site, maar IRL nog niet tegengekomen, dit probleem.
    Anyway, even verplaatst in juiste onderdeel, want een projectje is het niet echt he :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122

door Cédric » ma jan 15, 2007 8:48 pm

Waar had ik het dan gezet ? :?
    :)
    MGF
    Brooklands
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jan 15, 2007 8:49 pm

projects i.p.v. algemeen...! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jan 15, 2007 10:08 pm

Bijgeluiden zijn mij ook niet vreemd, Ergens vooronder rommelt het wel eens ja. (meestal bij het achteruitrijden de afrit af) nog nooit getraceerd, nog nooit problemen mee gehad. Al moet ik zeggen dat ik destijds bij het lezen van dat artikel niet geheel gerustgesteld was.

Voor mij geld dus: oorzaak nog nooit gevonden, nog nooit verdere problemen mee gehad.....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122

door Cédric » di jan 16, 2007 12:13 am

Tja geluiden zijn er altijd maar daar stoor ik me niet aan alleen was dat echt irriterend. Wat gezegd wordt op mgfcar.de vind ik sowieso vreemd als je daar U beugels moet plaatsen :shock:
    Nu heb ik ondertussen gevonden wat het is: scharnier van de "motorkap" (vooraan dus) De punt van de motorkap (onderaan de voorruit) waar het scharnier zit kan ik licht op en neer bewegen en dat veroorzaakt het kloppend geluid binnen... Bij daglicht eens demonteren en fixen
    MGF
    Brooklands
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jan 16, 2007 8:38 am

Gekke geluidjes horen gewoon bij de F.
    Ik heb af en toe een piepend koppelings pedaal, heel vervelend maar ik moet ook bekennen dat ik dan te lui ben om er iets aan te doen.. ik heb af en toe een rateltje in de uitlaat (alsof je je vingers langs een metalen kam haalt) als ik schuin over bijvoorbeeld een naad van een brug rij (een klein hobbeltje) dan heb ik het gevoel dat de F tordeerd en kreunt hij..

Zo kan ik nog een aardig tijdje doorgaan, dat hoort er gewoon bij..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » di jan 16, 2007 10:34 am

ik heb ooit een serieus kloppend geluid gehad in het vooronder maar het kwam van de onderkant. Bleek dat het subframe niet goed vast zat. Ik denk niet dat je hetzelfde hebt maar het is een richting. Andere mogelijke oorzaken zijn de ball joints aan de wielen maar dat is ook niet onder het dashboard... :?
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122

door Cédric » di jan 16, 2007 9:13 pm

Ik heb eens een jaar met een losse achtertrein gereden :shock:
    Telkens ik de 1e 2e of 3e versnelling ingelegd had, de koppeling loste hoorde je een zware rammel/klop, bij m'n toenmalige garage op de brug gezet.
    Met de handrem op liet ik de koppeling telkens een stuk komen om het geluid te veroorzaken.
    Ze stonden eronder met 2(!) man, de garagist zelf en diens broer.
    Hun conclusie lagers van de alternator :shock:.
    Toen ik naar de keuring ging zag men direct dat een vd bouten van het subframe nog maar enkele draden ingedraaid zat!!!
    Ben zelf in de put gaan kijken wat het was.
    Na dit thuis aan te spannen was het opgelost.
    Vond ik zeer sterk van mijn toenmalige garage!
    Dit is een van de redenen waarom ik nooit meer naar een garage ga.
    Je betaald stukken van mensen en het beste wat ze kunnen is de factuur maken.
    MGF
    Brooklands
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » wo jan 17, 2007 10:16 am

same experience here, heb ze zelf nog moeten wijzen op het losse subframe. Ze hadden het nota bene zelf een week of twee eerder los gezet!!!!
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1