BUTTON_POST_REPLY 200 berichten
Ik durf het bijna niet te zeggen... [UPDATE Pagina 14]
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za jan 06, 2007 11:57 pm

Ik zit net over de 90.000 km..
    Had net na de kempenrit al het idee dat ik een HGF had he.. maar dat bleek de radiator te zijn... nu alsnog een HGF.. ja erg balen..

Pete nu de kop er toch af gaat, laat jij hem porten en flowen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

door Rene » zo jan 07, 2007 12:08 am

Bruce schreefColonIk zit net over de 90.000 km..
    Had net na de kempenrit al het idee dat ik een HGF had he.. maar dat bleek de radiator te zijn... nu alsnog een HGF.. ja erg balen..

Het zou misschien leuk zijn om eens te kijken wie op ons forum al een HGF heeft gehad en wie hem nog moet krijgen.
    Maak eens een lijstje/

Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » zo jan 07, 2007 12:12 am

Bruce schreefColon...

Hmmm... volgende week gaat de kop naar een bedrijf dat 'em gaat afpersen (nb. wat doen ze dan eigenlijk en met welk doel?) De garage zou daar ook vragen of bramen en dergelijke weg willen halen... maar de kop opsturen naar Lotus oid.... dat gaat me toch wat te ver, ik wil 'em graag aan het eind van de week weer op de baan hebben. Ik ben behoorlijk onthand zonder auto.

Pete
    Laatst bijgewerkt door 1 op Pete, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » zo jan 07, 2007 12:12 am

Ik moet nog een HGF krijgen:
    - ...

Ik heb hem al gehad:
    - MGF
    - Rene
    - Bruce
    - Pete
    - ...

Zoiets? ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » zo jan 07, 2007 12:19 am

MGF schreefColon...
    Zoiets? ;)

Zoiets? (Sorry, het is mijn hang naar statistiek :( )

- Dinges [1997-05, 76.000km]
    - ...

Ik heb hem al gehad:
    - MGF
    - Rene
    - Bruce
    - Pete [2002-06, 43.000km, 54maand]
    - ...
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » zo jan 07, 2007 12:31 am

Prima Pete! :thumbsup:

- Dinges [1997-05, 76.000km]
    - ...

Ik heb hem al gehad:
    - MGF: [2001-06, 51.000]
    - Rene
    - Bruce
    - Pete [2002-06, 43.000km, 54maand]
    - ...
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » zo jan 07, 2007 12:35 am

Kun je hiervoor niet beter een apart topic openen? Ik heb 'm nog niet gehad en ga het even afkloppen ;)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » zo jan 07, 2007 12:39 am

Coen schreefColonKun je hiervoor niet beter een apart topic openen? Ik heb 'm nog niet gehad en ga het even afkloppen ;)

Meedoen is de goden verzoeken. :shock:
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » zo jan 07, 2007 12:45 am

Coen schreefColonKun je hiervoor niet beter een apart topic openen? Ik heb 'm nog niet gehad en ga het even afkloppen ;)

Ja ander topic is zeker een goed idee, dan kunnen we hier de voortgang van Bruce's en mijn HGF volgen...
    Is er een mod die deze posts even kan afsplisen in een nieuw topic?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » zo jan 07, 2007 12:51 am

Pete schreefColonIs er een mod die deze posts even kan afsplisen in een nieuw topic?

Pete

Is er een "auto" dokter in de zaal zul je bedoelen. :?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma jan 08, 2007 8:57 am

Ik ga het niet halen om vandaag de F weg te brengen, dan moet ik te veel haasten, dat wordt dus pas woensdag middag.

Geeft me dus de tijd om nog ff te recapituleren..

Sander heeft het gister nog wel aan Pete verteld en ook Bruno heeft het een en ander verteld, maar voor de zekerheid toch nog ff checken,

Natuurlijk een nieuwe koppakking, maar er zijn er meer toch? Ook een voor het inlaat en voor het uitlaat-spruitstuk?
    Moest het inlaatspruitstuk worden ontbraamt en bij het uitlaat spruitstuk de lasnaad worden teruggevijld?
    Nieuwe distributieriem, spanrol en waterpomp.

Kop niet te veel laten vlakken.. waarom eigenlijk niet? Maar bij een Landrover pakking dan juist wel, omdat die wat dikker is? Of toch niet?

Pete had het nog over het afpersen van de kop.. is dat aan te raden? Wordt dat altijd gedaan?

Wat zie ik verder nog over het hoofd?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jan 08, 2007 9:39 am

Bruce schreefColonIk ga het niet halen om vandaag de F weg te brengen, dan moet ik te veel haasten, dat wordt dus pas woensdag middag.

Geeft me dus de tijd om nog ff te recapituleren..

Sander heeft het gister nog wel aan Pete verteld en ook Bruno heeft het een en ander verteld, maar voor de zekerheid toch nog ff checken,

Natuurlijk een nieuwe koppakking, maar er zijn er meer toch? Ook een voor het inlaat en voor het uitlaat-spruitstuk? Jep die zijn er ook, nu nog niet kapot, maar er is kans dat dat wel gebeurt bij demontage, zijn ook niet zo duur, men praat over HGF omdat juist die kapot is.
    Moest het inlaatspruitstuk worden ontbraamt en bij het uitlaat spruitstuk de lasnaad worden teruggevijld? als je een beetje wilt toevoegen aan de dark side, dan kun je dat doen, scheelt niet veel maar alle beetjes helpen.
    Uitlaatspruitstuk zo vlak mogelijk om weerstand te verlagen, inlaatmanifold alleen de lassen (voor de weerstand) men zegt dat het wat grove oppervlak van het manifold goed is voor het mengen van de benzine en de lucht, vandaar dat men die grof laat. [hier heb ik geen mening over terwijl het erg veel raakpunten met mijn professionele bezigheden heeft1]l

Nieuwe distributieriem, spanrol en waterpomp.Yep

Kop niet te veel laten vlakken.. waarom eigenlijk niet? Maar bij een Landrover pakking dan juist wel, omdat die wat dikker is? Of toch niet?
    Liever niet, de kop kan daar niet altijd goed tegen, moet je beter laten doen bij iemand die ervaring heeft met K-blokken. alleen vlakken als je een echter klapper hebt gehad met warme moter en de kop niet vlak meer is!
    De Landroverpakking is dikker, dit gaat ten koste van de compressie, hierdoor krijg je minder vermogen (en dat wil je niet!) vlakken van de kop verhoogt de compressie enigzinds.

Pete had het nog over het afpersen van de kop.. is dat aan te raden? Wordt dat altijd gedaan?

Wat zie ik verder nog over het hoofd?
    Veel Succes!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 08, 2007 3:34 pm

Je vroeg ook nog: waarom niet te veel laten vlakken ?
    Te hoge compressie is ook niet goed (want ik vermoed dat je hieraan denkt), maar vooral omdat er (afhankelijk van de bouw van de motor), maar een beperkte hoogte kan 'afgeschraapt' worden. Heb je binnen 20.000km ('k hoop het niet) weer een HGF met overhitting, dan moet er weer gevlakt kunnen worden en je wil ook niet dat kleppen de zuiger gaan raken.

Normaal gezien, zou een cillinderkop een markering moeten krijgen van het aantal keren dat ie gevlakt is geweest. 'k Heb dit echter nog nooit in de praktijk gezien.

Een plaats waar je het kan merken bij de K-series is het 'uitstulpingkje' in de 'ronde' van de verbrandingskamer (op onderstaande foto, links, naast de twee inlaatkleppen)

Afbeelding

hth
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma jan 08, 2007 5:58 pm

Kasper schreefColon(...)De Landroverpakking is dikker, dit gaat ten koste van de compressie, hierdoor krijg je minder vermogen (en dat wil je niet!) vlakken van de kop verhoogt de compressie enigzind(...)

En dat zou dus ook ons vermogensverlies kunnen verklaren? Wij rijden met een Land Rover pakking rond en hadden op de testbank 118PK, te weinig dus, helemaal als je de modificaties mee rekent..

Volgens Bruno zou het best eens door de pakking kunnen komen, als ik het gister goed begreep?

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma jan 08, 2007 7:01 pm

zou kunnen. Lever je met een te dikke pakking wel behoorlijk in :?
BUTTON_POST_REPLY 200 berichten