BUTTON_POST_REPLY 200 berichten
Ik durf het bijna niet te zeggen... [UPDATE Pagina 14]
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jan 05, 2007 1:56 am

Inderdaad, ga voor de gewone OEM pakking.
    De info had ik van een hoofdmechanicien uit een MG-garage (een man die weet waar hij over spreekt). Het zou over een 3 tal rekbouten gaan die iets te lang zijn en een fractie schuren tegen de karterpan en vervolgens de kop dus een beetje "drukken". Omdat de pakking het meestal begeeft rechts voor, veronderstel ik dat het over de bouten in deze regio van het blok gaat. ze een beetje afschuren/slijpen en zeker vervangen als ze iets gerokken zijn zou ik dan aanraden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » vr jan 05, 2007 9:33 am

Pete,
    Mijn innige deelneming!

Het gaat hier precies over een drie-ling:
    Mijn TF135 van 2002 heeft op een dikke 43000 km ook deze troubles gehad.
    Kan geen toeval meer zijn... :?
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 05, 2007 11:48 am

Jullie vergeten toch niet de HOS (Hall Of Shame) aan te vullen ?

Voor de rest: innige deelneming.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za jan 06, 2007 12:37 am

Pete schreefColonondanks mijn km stand van 43.000km :(

Dit is toch wel knap waardeloos van onze wagens. Ik ben inmiddels ook al een spaarpot aan het vullen. :? Ik kan me niet voorstellen dat dit onheil mijn deur voorbij zal trekken. :o
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » za jan 06, 2007 12:43 am

Brooklands schreefColon
    Pete schreefColonondanks mijn km stand van 43.000km :(

Dit is toch wel knap waardeloos van onze wagens. Ik ben inmiddels ook al een spaarpot aan het vullen. :? Ik kan me niet voorstellen dat dit onheil mijn deur voorbij zal trekken. :o

Bedankt allemaal voor het medeleven (de meesten van jullie weten uiteindelijk hoe het voelt :( )
    Het is inderdaad een mankement dat blijkbaar niemand bespaard blijft. Jammer van het geld, aangezien je er liever een set velgen, of twee sport uitlaten :? van koopt.

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

door Mans » za jan 06, 2007 12:49 am

Brooklands schreefColon Ik kan me niet voorstellen dat dit onheil mijn deur voorbij zal trekken. :o

Ik heb mijn wagen met 19000 km op de teller gekocht en bij 24000 was ook ik de gelukkige met een HGF.
    :?
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za jan 06, 2007 12:52 am

Pete schreefColonJammer van het geld, aangezien je er liever een set velgen, of twee sport uitlaten :? van koopt.

Pete

Van de kosten kun je inderdaad heel veel andere leuke dingen doen of kopen. Het heeft ook niet al te veel te doen met rijstijl o.i.d. Het komt zo vaak en bij iedereen wel een keer voor. Als ik aan de beurt ben dan hoop ik in ieder geval dat het niet tijdens de vakantie is.
    Maar je moet wel echt een liefhebber van deze auto zijn wil je hem in zo'n situatie geen schop onder z'n....... geven. :wink:
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

door Rene » za jan 06, 2007 1:00 am

Brooklands schreefColon
    Pete schreefColonJammer van het geld, aangezien je er liever een set velgen, of twee sport uitlaten :? van koopt.

Pete

Maar je moet wel echt een liefhebber van deze auto zijn wil je hem in zo'n situatie geen schop onder z'n....... geven. :wink:

Elke andere auto was er bij mij ook uitgevlogen en deze moet zich nu heel goed gaan gedragen

Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za jan 06, 2007 1:08 am

Rene schreefColonElke andere auto was er bij mij ook uitgevlogen en deze moet zich nu heel goed gaan gedragen

Rene

Maar kom ik 's avonds in de garage en zie ik het MG logo en kijk ik naar het model.... Dan blijft het toch een fraai gelijnde cabrio. :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za jan 06, 2007 1:53 am

Eerlijk gezegd, zou ik het minder leuk vinden als er af en toe niet kon aan gesleuteld worden, t'klinkt raar, maar eigenlijk is het wel zo. Ik zoek in de MG geen mechanisch pefect betrouwbare wagen, integendeel. De MG verschaft mij een ander genot. Dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za jan 06, 2007 1:57 am

Bruno schreefColonEerlijk gezegd, zou ik het minder leuk vinden als er af en toe niet kon aan gesleuteld worden.

Dat geloof ik graag, maar de meeste MG'ers sleutelen dan liever om een K&N of een Daytona te plaatsen. Om een HGF zelf te repareren moet er wel iets meer kennis aanwezig zijn.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » za jan 06, 2007 8:56 am

was bij mij ook de reden om voor de F te gaan.
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

door Rene » za jan 06, 2007 9:51 am

Bruno schreefColonEerlijk gezegd, zou ik het minder leuk vinden als er af en toe niet kon aan gesleuteld worden, t'klinkt raar, maar eigenlijk is het wel zo. Ik zoek in de MG geen mechanisch pefect betrouwbare wagen, integendeel. De MG verschaft mij een ander genot. Dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn.

Was ik zo handig als jij Bruno dan was inderdaad het probleem veel minder. Ik kan nauwelijks sleutelen. :oops:
    Maar het is gewoon een prachtige auto die zich veel mag permiteren maar het moet niet te gek worden. :wink:
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za jan 06, 2007 11:19 pm

Vandaag de F gepoetst, klaar voor de beurs morgen..en ik check het Koelvloeistof tankje... en ik weet nu wat jullie bedoelen met maynonaise.... zit helemaal vol... Olie lijkt opniveau en geen mayo... maar ik weet nu wel zeker dan ik een HGF heb...
    Maandag naar de garage..

Balen hoor.. niets aan te doen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » za jan 06, 2007 11:54 pm

Hoe is het mogelijk!
    Het verloop bij jou F is gelijk aan dat van mijn TF :shock: Ik neem alleen aan dat jij een stuk verder in de kilometers zit?

Balen Bruce, maar ik snap het wel hoor, met mijn HGF hoorde ik natuurlijk wel een stapje dichter bij de echte MGF rijders dan jij met 16" rims.... als ik jou was zou ik ook een HGF willen hebben :D :D :wink:

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
BUTTON_POST_REPLY 200 berichten