Update
Tijdje stil geweest rondom mijn HGF, bij deze het verhaal hoe het tot nog toe verlopen is en wat vraagjes voor onze MGF-guru's
Voor de kerst in 2 daagjes alles gedemonteerd, schoongemaakt (we waren er op tijd bij dus is er geen troep achtergelaten van de HGF gelukkig) en de nieuwe koppakking (nieuwe MG model, niet de landrover koppakking) geplaatst en de bovenkant er weer op gezet.
Toen heeft het een tijdje stilgelegen ivm de kerstdagen/nieuwjaar, en gister weer begonnen met afmonteren.
Geen problemen tegengekomen. Vandaag hebben we hem helemaal afgekregen, echter toen we de auto weer met koelvloeistof gevuld hadden en we het systeem wilden ontluchten brak die plastic ontluchtingsschroef aan de voorkant naast de koplamp af. Dit was echter in een klein half uurtje opgelost en vervangen en hebben we hem kunnen starten. Eindelijk het moment van de waarheid........en de accu was leeg.
Tijdje op de lader gezet en net 10 minuutjes geleden hebben we hem gestart. Een hoop rook en een muffe geur kwam van de motor af (aan de uitlaatkant) maar dit was olie die aant smeulen was die op het blok gezeten heeft.
Echter, we zagen de watertemperatuurmeter weinig doen. Op de middenconsole de olietemperatuurmeter die zal de eerste 10 minuten ook niet bewegen, en we zagen dat hij wel uit zijn ruststand stond dus het wel deed. Maar de watertemperatuurmeter (van het water is die helemaal links naast de kilometerteller toch?) deed ook niks terwijl deze normaal wel een stukje sneller activiteit laat zien. Want we hebben hem toch een tijdje laten lopen. Nou is mijn vraag
heeft iemand een overzicht welke connector voor wat is, zodat ik eventueel kan nakijken of ik een connector misschien omgewisseld of kapot is op de motor of iets dergelijks?
Daarbij zijn we op een (ik vind t nogal iets waar me de haren op de rug rechtop van gaan staan) dat de vering op de achterwielen gewoon zo goed als los zit. Een paar fotootjes:
Zoals je ziet, op de eerste 2 foto's de vering zoals we hem aantroffen toen we het wiel eraf haalden. Op de 3de foto (had me al gedoucht dus vandaar de hamer als verlengstuk gebruikt) oefen ik een heel klein beetje druk op de vering naar de zijkant uit. En zoals je ziet je schuift/duwt hem er zo vanaf. Met echt heel weinig druk erop (je zou t in principe nog met je kleine vinger eraf kunnen duwen). Is dit normaal??Aan de andere kant ziet het er zover ik het heb kunnen zien (wiel niet eraf gehaald) hetzelfde uit, dus het is niet dat ze een ring zijn vergeten aan één kant ofzo.
Alvast bedankt voor enige reacties.
Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit