BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Tweeters
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    Tweeters

    door Elan » ma aug 30, 2004 10:33 pm

    De vorige eigenaar van m’n MGFje heeft de grote luidsprekers in de deuren door EMPHASER ECX 6 vervangen. De draden naar de tweeters heeft hij doorgeknipt en naar de grote luidsprekers lopen draden van 2,5 mm2.

    Kan ik de originele tweeters terug aansluiten?
    Zijn die dikke draden nodig of kan ik de originele bedrading terug gebruiken.

    Mijn Fje is een MKII met speakers achter de zetels, speakers en tweeters in de deuren.
    De radio is een Pioneer DEH-1430R 4X45W
    gegevens van de EMPHASER ECX 6:
    woofer 160 mm
    1â€Â
    MGF 75th anniversary LE.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di aug 31, 2004 12:30 am

    Dit is een leuke vraag voor onze technicus Sander??
    Zou alleen met de komende foto's op het web de nummerplaten blinderen, of zijn ze in België niet zo ........ :? ?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di aug 31, 2004 12:41 am

    Die EMPHASER ECX 6 zijn coaxiale speakers. Is dus meer een downgrade dan een upgrade om deze te plaatsen ipb het normale comp(nent) set. Ik zou nog liever het orgineel terug hebben als het mijn auto was. Om nog eens extra bovenop de coaxiaaltjes tweeters te monteeren zou ik afraden doen; dit komt niet ten goede van het geluid.

    De vraag is dus; wat wil je ? Wil je:
    a) het orgineel terug (wat ik niet opteer)
    b) een nieuwe compo set
    Building >200BHP K-series
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » di aug 31, 2004 10:26 am

    Als ik het goed versta zijn in de coaxiale speaker tweeters ingebouwd.
    Dus heb ik gewone speakers nodig.

    Uit het onderdelenboek:
    XQM 101390 speaker front - single cone - front door - £40

    Wat raad je me aan als goede prijs/kwaliteit.?
    Of de originele bij de dealer gaan kopen?
    MGF 75th anniversary LE.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di aug 31, 2004 10:59 am

    Als je orgineel kiest heb je zowel de tweeters als de woofers nodig. Tweeters zitten er nog wel in denk ik. Woofers worden regelmatig op ebay aangeboden. Dus goedkoop te realtiseeren maar het orgineel is niet "top"

    Beste prijs kwaliteit moet je denken aan b.v. Pioneer uit de "dure" serie (€150,- voor volledige composet dus 2x tweetrer + 2x woofer)

    Beste kwaliteit: Focal Kevlar serie (€350,- voor volledige set van 2x tweetrer + 2x woofer + 2x filter (serieus filter))
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » di aug 31, 2004 11:43 am

    Ik moet zeggen, wij hebben ook alleen de originele speakers, daar komt prima geluid uit! Zeker voor zo'n kleine ruimte!

    Misschien kan je ze op de sloop (goedkoop) krijgen?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » di aug 31, 2004 12:02 pm

    Bedankt voor de antwoorden, ik heb nu toch een idee waar ik moet naar uitkijken.
    MGF 75th anniversary LE.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » di aug 31, 2004 3:11 pm

    Ik heb de originele speakers vervangen door een relatief goedkope set (€70) met tweeters, en dat gaf een enorme verbetering in geluidskwaliteit.

    Zeker als de originele een keer nat zijn geworden wordt het redelijk hopeloos.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di aug 31, 2004 9:29 pm

    Ik heb 2x 170W drieweg erin zitten van pioneer, en achter de bijrijderstoel een Rainbow free-air woofer van 250W.... Heerlijk geluid erin, zelfs bij Tiesto! Moet je wel ergens nog een 4-wegs versterkertje inbouwen (achterin oid..)
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten