Klepperend geluid bij koude motor VVC
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo dec 27, 2006 11:16 am

    Toch even refereren naar de opriginele posting: als het geluid plots optreedt zou ik het niet zo snel van de hand doen als 'typisch VVC'.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo dec 27, 2006 12:00 pm

    Daar raak je natuurlijk wel een punt Erik!

    Het klepperen zoals hier beschreven is het gevolg van (nog) te weinig olie voorhanden in het klepstotermechanisme eenvoudigweg omdat de pomp nog moet beginnen met pompen...

    Rare geluiden tussentijds kunnen natuurlijk de oorzaak van een technisch probleem zijn, al moet ik zeggen dat deze bij mij niet echt bekend zijn
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    tikken in de motor

    door Maxso » do dec 28, 2006 9:27 pm

    Kan het tikken van de motor ook een te wijten zijn aan de verkeerde benzine?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do dec 28, 2006 9:59 pm

    ls je brandstof tankt met een te laag octaangehalte dan zou dat kunnen. De MGF is ingesteld op 95 octaan, in Nederland "Euro".
    Dit is de meest verkrijgbare, minst dure soort benzine. Ik zou daar niet zo bang voor zijn
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 29, 2006 1:30 am

    De oorzaak van tikken is te zoeken in een mindere smering. Als deze redenering zou worden doorgetrokken naar brandstof, zou je net beter 98 octaan tanken i.p.v. 95 octaan, omdat 98 net iets meer smerende eigenschappen heeft.
    Ik tank in ieder geval altijd 98 octaan.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    tikken in de motorruimte

    door Maxso » vr dec 29, 2006 7:03 pm

    ik heb de goedkoopste benzine getankt, ben ervan uit gegaan dat 98 schadelijk zou zijn voor de katalisator? :?:

    dit is een voorbeeld van mijn uitspraak dat de mg zoveel kwaaltjes heeft, niet boos bedoeld maar misschien verkeerd uitgedrukt. mijn mg is als 2de auto niet zoveel in gebruik. een set velgen kopen, de auto verlagen de meest gevraagde extra's wordt vaak met een neen verkocht.

    al met al nog steeds de trots in mijn garage, ik neem me nu de tijd en ben blij dat deze site bestaat.

    allemaal weer bedankt voor de informatie!
    gr.
    max :lol:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: tikken in de motorruimte

    door Brooklands » vr dec 29, 2006 7:14 pm

    Maxso schreefColonik heb de goedkoopste benzine getankt


    In m'n dagelijkse auto tank ik de goedkooptste, in m'n TF altijd de allerduurste, namelijk Shell V-Power. Waarom? Geen idee!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr dec 29, 2006 8:55 pm

    Ik tank euro (meestal bij de BP hier om de hoek).. geen idee wat dat verder is..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    super tanken

    door Maxso » za dec 30, 2006 7:37 pm

    ik heb me laten vertellen dat superbenzine het rij gedrag beinvloed, de wagen zou ietjes sneller zijn en op den duur zuiniger in verbruik?

    KLOPT DEZE THEORIE? :roll:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za dec 30, 2006 9:39 pm

    In bepaalde auto's maakt dat zeker uit, daarin is dan soms een schakelaar opgenomen waarmee de keuze voor de gebruikelijk te tanken benzine gemaakt kan worden (VW Golf?).
    In principe is een K-blok ontworpen voor 95 RON benzine, een hoger octaangehalte zal hoegenaamd dan ook niets uitmaken.

    (voor de duidelijkheid, ik tank bij voorkeur 50% BP Euro en 50% BP Ultra; maar dat is om het verhaal logisch te houden en aan te tonen dat ik er echt "verstand" van heb :wink: :wink: :wink: :wink: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma jan 01, 2007 10:55 am

    Als het pingelen zou zijn zou je vooral bij warme motor problemen hebben en niet bij koude dacht ik zo. Ik denk dat je de benzine wel kan uitsluiten als oorzaak en terug richting olie moet gaan zoeken.
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    welke olie is nu voor de tf 160 de beste keuze

    door Maxso » ma jan 01, 2007 12:38 pm

    alweer een vraag, mij is niet duidelijk welk olie voor de tf 160 geschikt is?
    In het instructieboekje niet duidelijk (voor mij) omschreven.

    olie specificatie 10w/30 hinweise 5w/30 ook voor alle modellen behalve VVC.

    DUS, 10w/30?

    txs.
    Max :?:
  • MarcodB
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON di dec 12, 2006 3:36 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door MarcodB » ma jan 01, 2007 2:41 pm

    Hallo mensen,

    Allereerst de beste wensen... Mijn motor is nu helemaal kapot gereden. Stond bij stoplicht en viel ineens stil... niet meer aan de gang te krijgen. Staat nu in de garage en wordt naar gekeken. Dat alles met een stom klepperend geluid. De MG-dealer zei: kan geen kwaad, gewoon doorrijden. Zo zie je maar. Gaat vast heeel veeel geld kosten. Wordt vervolgd... (snik)

    Marco
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jan 01, 2007 2:54 pm

    Oei, da's een minder leuk begin voor 2007 !!
    Hopleijk valt het allemaal nog een beetje mee.

    Voor ons is een geluid beoordelen zonder het te horen, in ieder geval moeilijk (vooral omdat elke VVC dus een beetje tikt), maar als je motor stuk is, zal het wel niet een beetje getikt hebben, maar nogal hard. Uw dealer had dit beter moeten inschatten. Slechte punten voor de dealer. Misschien komt hij er wel in tussen, bij de herstelling.
    Hou ons op de hoogte !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 01, 2007 3:09 pm

    :shock: dat is nogal een onprettige start van 2007 voor je.

    Heb vorig jaar ook een motor moeten laten vervangen. (oververhit a.g.v. lekke koelleiding ((MPI)). Reken op zo'n € 2500,- voor een vervangende motor. Tel daarbij op de arbeidsuren. De motor moet onderlangs de auto in en uitgebouwd worden. Er moet behoorlijk wat de demonteerd worden om erbij te kunnen. De arbeidsuren lopen dus heel rap op.

    Had de pech erg langzame monteurs te hebben, maar 2 volle werkdagen hebben ze beslist nodig. Waarschijnlijk meer...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten