Roel schreefColonDe batterij heb ik uitgemeten, en die is nog goed. Geeft perfect 12V.
Als ik heb contact omdraai, hoor ik even zoemen achterin, dan een relais tikken. Als ik dan doordraai om te starten, wil hij wel, maar de laatste stap die komt er precies niet. De motor draait volgens mij wel rond. Het lijkt een beetje op een platte batterij, maar meer motorreactie toch wel.
Als ik het samenvat dan is het benzine/injectie (benzinepomp OK, wegens gezoem) of ontsteking. Persoonlijk denk ik eerder ECU/MEMS gericht... alhowel dit een uitzondering zou zijn.
Ik zou ook eens proberen om de steppermotor te resetten. Bij onze F wil dit bij koudere temperaturen wel eens minder lukken als er voordien in zeer warme omstandigheden is gereden. De IACV staat dan nog te veel open, zodat er niet het gechikte brandstoflucht mengsel wordt geproduceerd en dat de verbranding niet echt wil lukken. De auto start dan wel, maar wil niet echt draaien.
Onder jet motto: resetten v/d. steppermotor kost niets: contact op stand 2, 5x gfaspedaal volledig indrukken, 15s wachten en contact op stand 0, nadien weer starten.
Laat ons iets weten of dit uberhaupt iets heeft opgelost.