BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Start niet meer!!
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    Start niet meer!!

    door Roel » wo dec 27, 2006 10:17 pm

    Ik kom vanavond thuis aan, wil draaien om te parkeren en opeens valt de motor gewoon stil, en niet meer aan te krijgen. De lampjes gaan allemaal branden, tot enkel nog die van de olie en de batterij blijven branden. Voor de rest enkel nog het eerste aanschakelgeluid, maar vanaf dat hij moet gaan doorstarten, blijft ie hangen. Wat zou dit kunnen zijn??
    MG F VVC 1997 Rood met Bordeaux leder interieur.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo dec 27, 2006 10:58 pm

    Zal waarschijnlijk te maken hebben met de startmotor, het eerste geluid zal het relais wel eens kunnen zijn, daarna weigert de startmotor te draaien.

    Mogelijke oorzaken:
    * check of je dynamo het nog doet, je kunt danwel verlichting hebben, de startmotor trekt nogal wat vermogen, als de accu bijna plat is doet alles het nog, behalve de startmotor.

    * Een slechte connector naar de startmotor.

    * kapotte startmotor.

    * .....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » wo dec 27, 2006 11:02 pm

    3rd Gear, Ignition off and move for- and backweards a bit.
    Then try to start. Hope that works
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » wo dec 27, 2006 11:30 pm

    Maar waarom valt ie dan gewoon stil tijdens het draaien? de startmotor kan er toch niets mee te maken hebben?
    Het lampje van de ABS brandde wel op dat moment, soms bij hevig draaien gaat dat aan. Kan dat eventueel de oorzaak zijn?
    MG F VVC 1997 Rood met Bordeaux leder interieur.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do dec 28, 2006 12:02 am

    Dus de startmotor gaat niet meer rond ? Ik schat een kapotte dynamo met als gevolg een lege accu (geen stroom = geen vonk = stilvallen) Verklaart ook waarom je wagen niet meer start.
    Building >200BHP K-series
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do dec 28, 2006 1:47 am

    massa.... :?:
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Start niet meer!!

    door ErikB » do dec 28, 2006 10:01 am

    Roel schreefColonVoor de rest enkel nog het eerste aanschakelgeluid,

    Kan je dat beter omschrijven: hoor je de motor rondgaan of is het eerder een tik/getik ?
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 28, 2006 1:40 pm

    Als de startmotor wel degelijk goed rondgaat, kan je de batterij en dus ook altenator uitsluiten. Denk dan eerder in de richting van :

    - Benzinepomp : Hoor je deze nog draaien als je het contact opzet.
    - Stekker los bij de ECU : Zitten alle stekkers op en achter de ECU nog goed vast.
    - Zit de draad tussen delco-kap en bobine nog goed vast.
    - Slechte massa, zou kunnen, maar kan zich overal wat situeren.
    - ...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » do dec 28, 2006 3:02 pm

    De batterij heb ik uitgemeten, en die is nog goed. Geeft perfect 12V.
    Als ik heb contact omdraai, hoor ik even zoemen achterin, dan een relais tikken. Als ik dan doordraai om te starten, wil hij wel, maar de laatste stap die komt er precies niet. De motor draait volgens mij wel rond. Het lijkt een beetje op een platte batterij, maar meer motorreactie toch wel.
    MG F VVC 1997 Rood met Bordeaux leder interieur.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 28, 2006 3:25 pm

    Roel schreefColonDe batterij heb ik uitgemeten, en die is nog goed. Geeft perfect 12V.
    Als ik heb contact omdraai, hoor ik even zoemen achterin, dan een relais tikken. Als ik dan doordraai om te starten, wil hij wel, maar de laatste stap die komt er precies niet. De motor draait volgens mij wel rond. Het lijkt een beetje op een platte batterij, maar meer motorreactie toch wel.

    Als ik het samenvat dan is het benzine/injectie (benzinepomp OK, wegens gezoem) of ontsteking. Persoonlijk denk ik eerder ECU/MEMS gericht... alhowel dit een uitzondering zou zijn.

    Ik zou ook eens proberen om de steppermotor te resetten. Bij onze F wil dit bij koudere temperaturen wel eens minder lukken als er voordien in zeer warme omstandigheden is gereden. De IACV staat dan nog te veel open, zodat er niet het gechikte brandstoflucht mengsel wordt geproduceerd en dat de verbranding niet echt wil lukken. De auto start dan wel, maar wil niet echt draaien.

    Onder jet motto: resetten v/d. steppermotor kost niets: contact op stand 2, 5x gfaspedaal volledig indrukken, 15s wachten en contact op stand 0, nadien weer starten.

    Laat ons iets weten of dit uberhaupt iets heeft opgelost.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » do dec 28, 2006 3:32 pm

    Zal ik straks even proberen, en dan post ik ff de uitkomst ervan.
    Bedankt aan iedereen voor de snelle en goeie raad :thumbsup:
    MG F VVC 1997 Rood met Bordeaux leder interieur.
  • Roel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON ma jun 06, 2005 11:52 pm
    WoonplaatsCOLON Wuustwezel (België)

    door Roel » do dec 28, 2006 5:37 pm

    Dat heeft niet geholpen. Zou het eventueel ook de distributieriem kunnen zijn?
    MG F VVC 1997 Rood met Bordeaux leder interieur.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr dec 29, 2006 2:00 am

    12V meten is geen kunst, meet eens wat er van over blijft terwijl je start.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten