




Bruno schreefColonIk gebruik meestal 5W40, t'zou me niet verbazen als het type olie er iets mee te maken heeft. De filter daarentegen heeft er niks mee te maken.
Ik dacht dat er ook minder geluid optrad met iets dikkere olie. Probeer eens half synthetisch bijvoorbeeld.

MarcodB schreefColonHallo,
Olie blijft netjes op peil, verbruikt geen water. Het geluid tikt mee in het tempo van een zuiger, dan weer klepperend, schel, en dan weer dof ver weg. Kan het ook niet liggen aan het type olie? Er zit nu 5W30 in. Ander filter proberen (net nieuw), misschien ander type? Hoe is jullie ervaring hiermee?
Groet
Marco

mgf en mgb schreefColonDaar heb ik geen last van:P;)
het kan zijn dat er een klepstoter niet helemaal lekker meer is.



Bruno schreefColonmgf en mgb schreefColonDaar heb ik geen last van:P;)
het kan zijn dat er een klepstoter niet helemaal lekker meer is.
Elke VVC moet een beetje tikken. Heb je wel een VVC ?

Maxso schreefColonIk ben sinds kort (4mnd) in het bezit van een mg tf 160 (25000 km) het geluid viel mij gisteren ook op. De mg wordt niet dagelijks gereden vandaar! Hopelijk is het niet ernstig, het vervreemt mij dan ook niet dat mg failliet is. Jammer dat zo'n mooie auto zoveel kwaaltjes heeft.

mgf en mgb schreefColonde oorzaak is dat de hydro. klep stooters nog niet genoeg olie hebbenb (of te dikke olie)

Kasper schreefColonmgf en mgb schreefColonde oorzaak is dat de hydro. klep stooters nog niet genoeg olie hebbenb (of te dikke olie)
Het is dus ook iets wat iedere auto met hydraulische klepstoters heeft, ongeacht het merk!
Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.