BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
??? 2de, 4de, en achteruit kapot???
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    ??? 2de, 4de, en achteruit kapot???

    door ID » ma dec 18, 2006 1:27 pm

    Beste F'ers,

    Afgelopen zaterdag bemerkte ik opeens dat mijn MG-F niet goed meer schakelde naar de 2de en 4de versnelling. Vervolgens ben ik huiswaarts gereden om aldaar te ontdekken dat ik hem niet meer in de achteruitversnelling kreeg gezet! Moest dus gaan rollen/duwen.

    Omdat ik half jaar garantie heb, even in de papieren gekeken. En jawel garantie vervalt dus een week geleden. Ik een merkdealer gebeld alwaar ik de F gekocht heb. Die vertelden dat ik pech had gehad met de garantie, en zij zelf niet wisten wat het probleem was, omdat ze geen ervaring hadden met de F. (Ze brachten me F meestal naar een nabij gelegen oud Rover dealer). Aangezien het 1,5 uur rijden is naar de garage ga ik er dus niet meer heen om hetzelfde te betalen als bij een andere garage.

    Kortom weten jullie misschien wat het probleem is, kan zijn en wat de kosten zijn voor reperatie? Is het veilig om de F nog naar een garage te rijden? Hij is ook een keer uit de 2de versnelling gesprongen afgelopen zaterdag.

    Greetz Ivo
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma dec 18, 2006 1:41 pm

    Tussen het schakelmechanisme met de pook en de versnellingsbak achteraan zijn 2 kabels gespannen. Twee mogelijkheden:
    a) 1 v/d kabels is stuk (gebeurt wel meer): beiden worden dan vervangen. Dit vraagt behoorlijk wat werkuren en daarbij komt dat die onderdelen wel eens een lange levertijd kunnen hebben.
    b) 1 v/d kabels is los: in dat kan je eventueel zelf nagaan door de wagen achteraan omhoog te zetten (VEILIGHEID) en naar het volgende opzoek te gaan (onderaan het blok, iets naar links, vrij in het midden, IIRC)
    Afbeelding
    Checken of het langs de kant van het schakelmechanisme los is, vraagt al wat meer demonteerwerk.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » ma dec 18, 2006 6:59 pm

    Bedankt voor de snelle info!

    Ik heb gebeld met en oud MG Rover merkdealer. Die vertelde mij ongeveer hetzelfde verhaal als hierboven. Hopelijk valt het nog mee. Breng hem morgenavond langs.

    Ben blij dat ik niet meer terug hoef naar mijn vorige garage. Wat een service......

    Gelukkig is de MGF club er nog :thumbsup:
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di dec 19, 2006 12:07 am

    ID, je hebt in je signature een mod staan "MOMO pook"... ik heb geen idee wat dat inhoud... maar kan het daar wat mee te maken hebben?


    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di dec 19, 2006 12:11 am

    Pete schreefColonID, je hebt in je signature een mod staan "MOMO pook"... ik heb geen idee wat dat inhoud... maar kan het daar wat mee te maken hebben?


    Pete


    Ik heb ook een MOMO pook op de Brooklands, dat is een merk van o.a. sturen.

    Dit is er ook een, het heeft dus niets met de versnellingsbak te maken.
    Afbeelding
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » di dec 19, 2006 8:39 am

    Hey dat is toevallig! Ik heb precies diezelfde pook van MOMO! Hij past zo goed bij de tankdop en het stuur van de MGF, de kleur, vorm en het leer. 8) Nee, ik maak al 5 maanden gebruik van deze ppok. Nooit problemen gehad. Is gewoon de auto kop eraf draaien en de nieuwe erop schroeven. Stangen etc. blijven allemaal hetzelfde.
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di dec 19, 2006 11:47 am

    MGR heeft deze dan ook zelf in het assortiment gehad.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten