Jullie hebben zeker al genoeg vragen moeten beantwoorden van: Heb ik een HGF?Echter deze threads heb ik allemaal (voor zover ik kon vinden) doorgespit en ik heb het toch weer net iets anders
Het was vrijdagmiddag, ik moest even iets afgeven bij iemand. Ik rij hem netjes warm zoals ik altijd doe, op een gegeven moment was hij warm (ECHT 90 graden, ook niet bijna ofzo), en de speelse jongen kwam weer in me boven (hoor hier, 21 jaar
Dus ik heb hem aardig op zijn staart getrapt voor een minuutje of 10 misschien 15. Ik ben bijna aangekomen waar ik heen terugrij, en ik zag in mijn ooghoek een straat voordat ik aangekomen was erg veel witte rook achter uit het rooster komen bij het stilstaan voor een t-splitsing. Ik heb het nog niet meteen door, maar gelukkig dat 1 straat verder mijn bestemming was. Ik stop de auto om hem in de achteruit te zetten en in te parkeren, en zie in de spiegel (en toen realiseerde ik het me pas) enorm veel witte rook uit het rooster achter komen.
Meteen uitgezet, achterklep opengemaakt. Een hoop witte rook eruit, en onderhand hoor ik een gedruppel. Ik kijk aan de passagierskant van de auto en zie een vloeistof eronderuit lopen (bleek dus koelvloeistof te zijn). Toen ik na 5 minuten dat ik de motor uitgezet had het vatje voor de koelvloeistof rustig opendraaide merkte ik niks van enige druk die op het vatje stond, ik heb hem enorm rustig opengedraaid maar normaal moet je wel zo'n blazend geluid horen op het moment dat de dop zover is dat er lucht bij kan toch?
Vatje koelvloeistof was dus leeg (de inhoud lag onder de auto).
Mijn vraag, als het een HGF is moet ik opzich toch gemerkt hebben dat er een vermogensvermindering was niet?En ik was hem juist op de staart aan het trappen dan zou ik dat alleen maar nog meer moeten merken?
Daarbij zeggen mensen altijd dat er bij een HGF niks lekt, maar bij mij gutste/druppelde alles onder de auto uit?
Afslepen kon niet:
1. Hij is nogal verlaagd dus komt niet op een trailer zonder problemen.
2. Heb ik die TF voorkant waardoor de TF bumper PRECIES voor de lus aan de voorkant voor af te slepen zit.
Na een druk overleg in verband met het "niet nog meer kapot maken dan dat hij nou al is", toch maar het koelvloeistofvatje weer gevuld (het begon meteen onder de auto weer te druppelen toen was hij nog niet eens gestart) ben ik met een auto achter me die alles in de gaten hield rustig terug gereden (5 straten maar anders had ik het niet aangedurft) en hem rustig in de garage gezet.
Het rare aan het verhaal is dat hij opgehouden is met lekken toen ik hem uitgezet heb toen hij in de garage geparkeerd werd, want ik heb een spoor op de oprit van waar ik de oprit opgereden ben om hem binnen in de garage te zetten (heeft dus de hele rit zitten lekken ga ik van uit), maar ik heb net nog eens gekeken (en het is nu meer dan 24 uur geleden), en het koelvloeistofvatje is nog steeds halfvol, dus het lijkt alsof hij gestopt is met lekken toen hij eenmaal in de garage geparkeerd was. Ik ga nu dalijk eens even de lekbak leegmaken wat onder de auto staat om morgen eens te kijken of hij nog wat gelekt heeft.
Ik heb van boven opengeschroefd maar heb nog niks kunnen zien vanaf daarboven.
Ik verwacht dat het lek/hetgene wat kapot is niet aan de onderkant van de motor is, maar iets hoger, want de druppeltjes van koelvloeistof zitten toch wel verspreid op plekken verschillend over een halve meter omtrek zoiets. Het lek zit ook meer aan de passagierskant trouwens.
Mijn pa was van plan om hem morgen even stationair te laten lopen, en dan kijken waar de koelvloeistof uitloopt. Wat is jullie mening daarover??
En natuurlijk wat is jullie mening wat denken jullie dat er kapot is eventueel heeft iemand een idee?
Alvast bedankt voor enige hulp
Check post op pagina 2 voor update 4-1-2007





