BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
mijn MG tf 160 verlagen graag jullie advies?
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

mijn MG tf 160 verlagen graag jullie advies?

door Maxso » vr dec 15, 2006 8:45 am

ik heb met veel interesse gelezen hoe eem mg (f) (tf) dmv. een Hydraulikpomp verlaagt/verhoogt kan worden. via jullie site ben ik in het contact gekomen van www.-mg-sp.com zie verder onderstaand verhaal.

is het vestandig om een verlagingset te kopen en wie heeft een betrouwbaar adres in de omgeving Heerlen?

txs. Max

Hallo,

Wij hebben nog de stukken op stock, noch de nodige expertise en materiaal om dit op een TF uit te voeren. Verlaging of op hoogte zetten van een MGF gebeurt dmv. een hydraulische pomp, die wij wel hebben. Aangezien de MGTF over een meer traditionele ophanging beschikt, ben ik ervan overtuigd dat de meeste garages in staat zullen zijn om een nieuw setje veren en eventueel bijkomend schokdempers te plaatsen.

Wel kan ik u meegeven dat er reeds veel geschreven is over de ophanging van de MGTF en die van de TF2005. Het is dan ook belangrijk dat u bij de keuze van de nieuwe veren goed uitkijkt welk resultaat (harder of meer comfort) u wil bekomen.

Wenst u hierover meer informatie, dan kunnen we altijd het nodige opzoeken.

Vriendelijke groeten,

Erik
    MG Styling & Performance
    www.-mg-sp.com
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » vr dec 15, 2006 9:20 am

Bruno ?? :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr dec 15, 2006 2:44 pm

Klopt volledig,

Erik wil niet zeggen dat we het niet kunnen, maar we leveren gewoon geen verlagingsset voor een TF, met als gevolg dat we dus ook nog geen TF onderhanden hebben genomen om te verlagen. T'is ook iets moeilijker dan bij een conventionele wagen, daar er minder ruimte is om veren te verwijderen en te monteren. Ze zitten immers daar waar bij een F de hydargasunits zitten.
    Zelfs Paul heeft hier geen ervaring mee, met als gevolg dat het weinig wordt gedaan hier op het vasteland.

Ze zijn echter wel te bestellen bv. bij Mike Satur (2 soorten) en ik denk ook bij B&G. Misschien worden er op E-bay zelfs nog X-power springs aangeboden. Of misschien zijn deze nog te krijg bij X-parts.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    WoonplaatsCOLON Heerlen

verlaging mg tf 160

door Maxso » vr dec 15, 2006 2:59 pm

oohho, nu valt het balletje de tf heeft geen hydrolische vering. ik heb de nodige acties alweer lopen, bedankt beste mensen

grts. A-technisch adviseur Max So
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr dec 15, 2006 5:30 pm

is een TF 160 al niet standaard voorzien van een sportpakket wat de wagen al 2 cm verlaagd? :?: :?:
  • rasta
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di aug 15, 2006 9:16 pm
    WoonplaatsCOLON Eeklo

door rasta » vr dec 15, 2006 10:07 pm

mijn TF is verlaagt.

ik zal er morgen eens een foto trekken.

ik heb de veren gekocht op www.mgfcentre.com

mvg
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    WoonplaatsCOLON Heerlen

mg tf 160 verlagen

door Maxso » vr dec 15, 2006 11:24 pm

bedankt voor de informatie, er is direct een mail verstuurd. mocht de tf 160 standaard verlaagt zijn heeft mijn mg niet de uitstraling die ik graag zou willen. het kan zijn omdat de velgen antraciet zijn (titaan velgen 16")?

ik ben zeer nieuwsgierig naar de foto('s) kan je mij vertellen wat de kosten waren om deze vanuit UK te laten verzenden? heb je ze zelf erop gezet?

mvg.
    Max :lol:
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON do nov 25, 2004 9:27 pm
    WoonplaatsCOLON B - Leuven

door Renaat » za dec 16, 2006 12:05 pm

Naar mijn mening is een TF 160 sowieso verlaagd. Verder verlagen zou ik persoonlijk niet doen aangezien dat het comfort wellicht nog verder zal doen afnemen. Persoonlijk vind ik de standaard verlaagde afstelling erg goed: sportief maar toch niet te hard... zolang het wegdek een beetje meevalt. Dat laatste kan in België nog al eens tegenvallen.
    Cruising is life!!!!
    MG TF 160 VVC, Black Metallic, Tan Leather Interior, Mike Satur Roll Hoops FHW849
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za dec 16, 2006 1:06 pm

Waar ik ook op wou wijzen is dat je best ook aangeeft in welke richting de ophanging mag evolueren: mag ze nog harder zijn, is het vandaag al te hard en zou wat comfort geen slecht ding zijn.... belangrijk voor het kiezen van de nieuwe veren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

door Mark 80th » za dec 16, 2006 1:12 pm

Ik had mijn TF ook verlaagd.
    Had de veren bij UK Carparts gekocht, dat zijn trouwens de zelfde als die van MGF Centre.
    Ik heb het toen zelf gedaan is relatief eenvoudig, ben er toen wel een zaterdag mee druk geweest.
    Ik heb ze er alleen na een dag of twee weer onderuit gehaald omdat ik problemen had met de drempels hier in de buurt :( .
    Ze liggen nog bij mij op zolder dus als je interesse hebt laat maar horen :)
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

door mgeeke » ma dec 18, 2006 10:38 pm

Wat kost het bij MG-SP voor de montage van verlagingsveren voor een MGTF 135 ?
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di dec 19, 2006 10:33 am

mgeeke schreefColonWat kost het bij MG-SP voor de montage van verlagingsveren voor een MGTF 135 ?

We hebben geen verlagingsveren in stock of in ons assortiment en we hebben ze dus ook nog nooit geplaatst. Normaal gezien kan elke garage een setje veren plaatsen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1