vocht in de koplamp van een MG TF 160
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    vocht in de koplamp van een MG TF 160

    door Maxso » ma dec 11, 2006 10:36 pm

    Graag weer een beroep op jullie?

    de linkerkoplamp vertoon vochtsporen/condens, van voren gezien linksonder, graag jullie advies.

    alvast hartelijk dank.
    gr. Max
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: vocht in de koplamp van een MG TF 160

    door Brooklands » ma dec 11, 2006 10:41 pm

    Maxso schreefColonde linkerkoplamp vertoon vochtsporen/condens, van voren gezien linksonder, graag jullie advies.


    Dit heeft iedere TF. Het is ook niet een afgesloten geheel. o.i.d.
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    vocht in de koplamp

    door Maxso » ma dec 11, 2006 10:50 pm

    ongelofelijk :roll: de vocht is NU inderdaad weer weg. bedankt voor je snelle reactie.
    grts. Max
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: vocht in de koplamp

    door Brooklands » ma dec 11, 2006 11:04 pm

    Maxso schreefColonongelofelijk :roll: de vocht is NU inderdaad weer weg. bedankt voor je snelle reactie.
    grts. Max


    Ik heb hezelfde. Gisteren uit de garage en een 100km gereden. Terug in de garage en beide binnenhoeken beslagen. Gaat dus vanzelf weer weg.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma dec 11, 2006 11:09 pm

    Dat is bij een F niet anders. :cry:
    Bij een F kan het verminderd worden door de unit uit de auto te halen. De klipsen die het glas met de plastiekhouder samenhouden te verplooien, waardoor ze nog harder spannen. De rubberdichting vervolgens met siliconenspray te behandelen en alles terug te monteren.

    Aan vocht in een TF lamp echter is weinig te doen omdat ze gewoon verlijmt/verlast zitten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma dec 11, 2006 11:29 pm

    Bij de TF lamp zitten er "open" rooster in de koplamp, dat ik volgens mij toch anders dan bij de F. De afdichtingen verbeteren heeft geen zin omdat de unit niet dicht is.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di dec 12, 2006 1:14 am

    Heb ik ook last van, maar enkel bij de linkerkant :roll:

    Dit vocht is volgens mij de oorzaak, dat de spiegels na verloop van tijd niet meer voldoen bij de keuring. Kalkafzetting? :x
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di dec 12, 2006 1:19 am

    Neen, het vocht zit in de buitenste units, niet in de interne unit, waarvan de spiegel dof wordt. dit komt niet door kalk, ( t'zou in dat geval eerder mos zijn, want zit er wel kalk in regenwater, t'is geen kraanwater he :wink: :? ) maar de spiegel wordt dof door de warmte en het licht van de lamp zelf.
    Als het kalk was hadden we gewoon maar een tablet "Antikal met powerbol" in onze lampen te steken om het euvel op te lossen :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr dec 15, 2006 11:11 am

    Als er kalk in regenwater zit, dan zou zure regen echt een uitkomst zijn! :) :wink:

    BTW. Ik heb het ook bij mijn TF, flinke condens in de binnenhoek (daar waar de knipper lamp zit). 's middags is het weer weg.

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr dec 15, 2006 2:38 pm

    enkel 's middags rijden 8)
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    vocht in de koplamp van een mg tf

    door Maxso » vr dec 15, 2006 3:01 pm

    dan moet je toch een goede wilskracht hebben
  • Avatar gebruiker
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON do nov 25, 2004 9:27 pm
    WoonplaatsCOLON B - Leuven

    damp in lampunit

    door Renaat » za dec 16, 2006 12:01 pm

    Hallo,

    bij mijn TF is dat net hetzelfde verhaal: damp in lichtunits, maar gaat steeds weer weg. 'k Heb niet de indruk dat het sporen nalaat, dus geen paniek!
    Cruising is life!!!!
    MG TF 160 VVC, Black Metallic, Tan Leather Interior, Mike Satur Roll Hoops FHW849
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: damp in lampunit

    door Brooklands » za dec 16, 2006 12:05 pm

    Renaat schreefColondamp in lichtunits, maar gaat steeds weer weg. 'k Heb niet de indruk dat het sporen nalaat, dus geen paniek!


    Omdat de unit open is gaat het vrij vlot weer weg. Als het een gesloten unit was dan heb je wel een probleem. Nu is er inderdaad niks aan de hand.
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

    door Mark 80th » za dec 16, 2006 1:16 pm

    Hetzelfde hier.
    Vocht komt en vocht verdwijnt, niks aan de hand.
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » di dec 19, 2006 8:18 pm

    In deze vochtige dagen heb ik er ook vaak 'last' van. Gelukkig dat ik niet de enigste ben :lol:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten