mods @RrRrik ..kom er niet uit!
  • Wat moet rik doen?

    K&N Met TTB
    18
    67%
    TF Front
    1
    4%
    Witte knippers+ tropfy lip
    2
    7%
    Niets doen hij is mooi zo!
    3
    11%
    Doorsparen voor meer Mods
    3
    11%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 27
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 31, 2006 9:26 pm

    Ik heb zelf de Trophy lip. Als ik weer de keus moest maken zou ik flink gaan twijfelen over de KH lip. Gewoon omdat het minder definitief is EN omdat tegenwoordig "iedereen" de Trophy lip heeft. Wel vind ik de Trophy lip het mooiste.

    Een TF Conversie.. Hmmm... Zeker schade gehad... Dat is altijd meteen mijn eerste gedachte bij zo'n wagen. Tenzij de wagen verder ook super ge-upgrade is, dan kan het een onderdeel van de tuning zijn. Alleen het TF front is voor mij een No-Go.

    De K&N en de TTB... De TTB is zeker een goede investering vooral als je nog een plastic exemplaar hebt. De K&N heb ik altijd als niet-ideale oplossing beschouwd voor een F. Een F moet naar mijn mening een gesloten systeem hebben ivm het opbouwen van warmte in de motorruimte. Ook is het niet erg speciaal meer aangezien iedereen hem heeft.
    Keerzijde is dat ik niemand ken die hem kocht maar er niet over te spreken was, het relatief goedkoop is en er tegenwoordig hitteschilden door MG-SP meegeleverd worden. Ook is het vermogen bewezen op een testbank.

    Wellicht is dit een optie:
    - Chroom/RVS gaas in de grilles rondom
    - Witte knipperlichten
    - Een filter
    - 52mm Gasklep
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di okt 31, 2006 9:52 pm

    Ja, RVS/chroom gaas rondom is ook erg mooi op zo'n donkere F! Goeie opmerking Sander, als ik die combinatie zie rijden dan is dat het moment waarop ik denk "is dat misschien mooier dan een TF?"

    Ook ik zou de ombouw naar een TF front niet doen, omdat het niet in lijn is met de rest van de auto. De KH splitter is ook erg mooi... is die erg duur? Of is dat geen echte carbon?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » di okt 31, 2006 9:57 pm

    Sander schreefColon
    - Chroom/RVS gaas in de grilles rondom
    - Witte knipperlichten
    - Een filter
    - 52mm Gasklep


    Ben ik het wel met je eens sander.
    Alleen mijn voorbumper zit zwaar onder de steenslag.. de vorige eigenaar was waarschijnlijk een echte bumperklever. Ik vind het geen gezicht!
    Misschien dat ik de keus kh of trophy toch eerder maak omdat ik die dan mooi mee kan spuiten!
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 31, 2006 10:01 pm

    De KH laat je het beste zwart of carbon ICM trophy inserts. De bumper gewoon laten spuiten kan ook hè. Is "chipping" geen optie of heb je teveel steenslag hiervoor ? Als je gaat laten spuiten kun je dat het beste na de winter laten doen.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di okt 31, 2006 10:02 pm

    Op zulk een donkere wagen zal het verschil met de carbon trouwens nauwelijks te zien zijn.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » wo nov 01, 2006 12:11 pm

    Ik denk dat ik er uit ben!

    stap 1: K&N +Hitteschild+ bracket+TTB 52mm
    stap 2: Inserts Spuiten!

    stap 3: (komt later) lip, witte knippers, gaas

    Kan ik die inserts zelf spuiten? jawel toch?
    Laatst bijgewerkt door 1 op RrRrik, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo nov 01, 2006 12:42 pm

    Die inserts kun je inderdaad zelf spuiten. Meer hierover kun je o.a. hier vinden:

    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3150
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=2173
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » wo nov 01, 2006 12:46 pm

    Ik las het net..

    Oke heeft er iemand ook een voorbeeld welke opties er zijn met de kleur van de inserts op een donkere wagen? of moet dit gewoon ook zwart voor het mooiste resultaat
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo nov 01, 2006 12:48 pm

    Eerst de TTB en K&N (zou zelf de Green nemen), dan de splitter (KH)

    Veel plezier,

    Johan
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » wo nov 01, 2006 12:52 pm

    sorry die was ik vergeten erbij te zetten..zal hem even updaten!

    waarom zou je voor een green air kiezen t.o.v de K&N

    En waarom zo'n dure filter 160 euro is natuurlijk niet nix.

    Voor heel wat minder geld heb je ook een openluchtfilter

    zie bijvoorbeeld: http://www.autostyle.nl/images/productimages/DK%20CH03.gif

    KN Luchtfilter Konisch 79mm aansl. 152mm hoog
    K&N luchtfilter universeel voor 67,50 euro
    Laatst bijgewerkt door 1 op RrRrik, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » wo nov 01, 2006 1:53 pm

    Bij de K&N krijg je 2 aanvoerbuizen bij geleverd. Deze vangen onder de auto koele lucht op en levert dit tot vlak bij de filter. Als het hitteschild van www.mg-sp.com erbij wordt bevestigd, schermt dit ook de warmte af. Hiermee kom je in de buurt van een gesloten systeem, zoals Green Twister en dergelijken, maar je behoud het geluid van een open systeem.

    De Green Twister wordt met een slang aangesloten op je linker zij-inlaat en zuigt hierdoor de koele lucht aan. Deze systemen zouden het beste moeten functioneren, omdat ze alleen maar koele lucht kunnen aanzuigen. (dit is de theorie en wil hiermee geen discussie beginnen :wink: )

    Bij een open luchtfilter heb je altijd kans om warme lucht van de motor mee aan te zuigen. Houd er hierbij rekening dat bij een F/TF niet automatisch rijwind onder de motorkap komt, zoals bij een standaard auto via de gril.

    En je hebt nog kwaliteit verschillen in de producten. De K&N is in ieder geval op de F gemaakt (specifiek de VVC). Hierdoor heeft de buis tussen de filter en gasklep een bepaalde lengte => hierdoor is er een vermogens toename. De buis aanpassen kan het gevolg hebben dat je geen toename hebt of zelfs verlies. De meeste andere filters zijn universeel en dus niet afgestemd op de auto.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » wo nov 01, 2006 2:53 pm

    oke dan klinkt het logisch,

    Maar hoeveel pk krijg ik er nou daadwerkelijk bij met een TTB en K&N?
    iemand getest? En moet het motor management worden aangepast? omdat de motor nu meer lucht kan en mag vragen?
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » wo nov 01, 2006 3:21 pm

    Uit een ander Topic een quote van Bruno:

    Chiptunen is mogelijk maar helpt over het algemeen geen bal, zeker piggybags zijn zonde van de centen.
    De iconsuperchip zou wel moeten helpen op een MPI. Men claimt 5-8pk, maar ik heb er nooit echt bewijzen van gezien, waardoor ik dus opteer voor andere vormen van tuning, die zeker wel helpen.

    De belangrijkste modificaties in volgorde dan maar :

    1) Open luchtfilter (type K&N 57i) levert bijna 10 PK extra op een MGF en geeft een prachtige sound

    2) 52mm gasklep i.p.v. 48mm gasklep levert extra koppel, + zit de wagen dan korter op het gas als het ware

    3) Andere uitlaat (Phoenix, Daytona, Miltek, Trevor Taylor…) kan tot 5 pk opleveren

    4) 4-2-1 Manifold kan een pak koppel leveren en eventueel nog een paar pk’s

    5) Kat-bypass (niet mogelijk op een TF, daar deze 2 lambdasensoren heeft en dit dus een foutmelding zou geven in de ECU) levert 1-2 pk op

    6) FPR-regulator (benzinedruk regelaar) interessant indien het mengsel (kan je meten op een testbank) niet optimaal is, anders nutteloos (kan dus pk’s opleveren, maar niet noodzakelijk)

    7) Porten en flowen motorkop (kan tot 20 pk opleveren) dit kan gedaan worden door (Lotus, Dave andrews…..)

    8 ) Andere mems (ECU) van het type Emerald (kan veel pk’s in deze fase opleveren, en is noodzakelijk bij verdere tuning)

    9) Multiple TTB’s (meerdere gaskleppen) genaamd Jenveys (levert veel pk’s en koppel op)

    10) afhankelijk van de motor (VVC of niet) kan je ook voor scherpere nokkenassen gaan , of vernier pulleys (verstelbare nokkenaswielen) (enkel op non VVC)

    11) Bij non VVC kan je natuurlijk ook een andere motorkop aanschaffen (Mike satur stage1/2/3 of PTP powertrain projects), of het VVC mechanisme eraf gooien.

    12) zelfs een supercharger behoort tot de mogelijkheden, maar ik blijf er ook met de handjes vanaf, omdat het a) veel te duur is (lees HEEL DUUR), en b) het IMO te veel hitte ontwikkeld in de enginebay van een F/TF



    Weet wel dat de onder blok (bottom end) maar tot 185 pk “bullet proof” is, en je boven die grens ook het onderblok moet aanpassen.

    Een goedkopere vorm van tunen is gewicht uit je F halen (The Lotus-way) , en ook dat helpt heel goed.


    Meer info vind je in ieder geval o.a. op www.mgf.be (het alomgekende mgf/tf-forum) en ook op www.mgtf.be.

    HTH


    Dus +/- 10 PK en nog wat koppel.
    Dit is zoveel, omdat het filterhuis en de resonantiebox bij de F niet echt optimaal is. Bij de TF is dit verschil kleiner omdat hier de resonantiebox al is vervallen en de filter groter is geworden en hierdoor al een betere doorstroming heeft gekregen.

    Heb je direct wat bij een F allemaal motorisch mogelijk is => hoe lager in het rijtje hoe duurder. :cry:
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma nov 20, 2006 9:36 am

    :D YES :D Ik heb zaterdag mijn K&N en de 52mm gasklephuis gekocht.
    ook nog ff witte knippers gehaald. En zondag er direct opgezet en heerlijk van mijn nieuwe mods genoten.. echt mooi geluidje! Tanxs
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma nov 20, 2006 9:40 am

    Ja het geluid van een K&N is echt geweldig.. geniet er maar van.... :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten