MGF met drempelvrees, na installatie K&N (**UPDATE FOTO'
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » di okt 24, 2006 10:47 pm

ik gebruik de bracket, nooit last gehad van die buizen die de drempel zouden raken... wel de bodemplaat :roll: maar toen stond de F gewoon TE laag... heb de auto afgelopen weekend nog op de brug gehad om mijn cat terug te plaatsen. maar die k&n buizen zijn nog z.g.a.n :wink:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

door ID » wo okt 25, 2006 12:12 am

Ik denk dat ik weet hoe het kan. Kan ook zijn dat ik over een tak ben gereden die de buizen heeft geraakt. En dat schuin rijden had ik ook al geporbeerd, lijkt ook niet echt te werken. Maar goed. Ze zitten nu mooi hoog en stevig goed verborgen, met een optimale luchtinlaat.

Denk dat ze niet hoog genoeg gezeten hebben in het begin. Als ik de auto van een afstandje van de achterkant bekeek zag ik ze soms een beetje zitten. Nu zitten ze pas goed. Bedankt voor jullie reacties, tja en al die drempels. Bij de Ferrari Enzo hebben ze daar een systeem voor gemaakt. Er zit een knop bij de bestuurder, en als je deze aan zet gaat de auto 12 cm omhoog in de vering. Dit heb ik ooit eens gelezen in een artikel. Wel zo makkelijk voor in nederland. :roll:
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » wo okt 25, 2006 1:08 pm

In belgie zijn die drempels geregelmenteerd en enkele gemeentes zij al veroordeeld omdat ze die dingen te steil maakten. Misschien kan je een hele nieuwe onderkant scoren als je ze even gaat opmeten en de bouwvoorschriften nakijkt. :twisted:
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » wo okt 25, 2006 1:27 pm

ik ontwijk gewoon de drempels, wat hier in nederland soms wel een moeilijke opgave is. ze liggen tegenwoordig echt overal!

en zoals hier al gezegd werd, van die hele korte hoge drempels! :evil: die dingen zouden verboden moeten worden.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

door Gauke » wo okt 25, 2006 1:32 pm

Als je auto op de goede hoogte staat is die dus goedgekeurd door de R.V.D. voor gebruik op de Nederlandse wegen, mocht je dus schade oplopen doordat een bepaalde gemeente meent om er torenhoge drempels te plaatsen dan kan je dus die gemeente aansprakelijk stellen voor de schade.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo okt 25, 2006 1:35 pm

Moet je dan niet ook aantonen dat je niet te hard reed? door middel van getuigen ofzo?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » wo okt 25, 2006 8:25 pm

Op Kassa was toen eens een mooi filmpje over drempels. Ze gingen met een Fiat Panda met de toegestane snelheid over drempels heen. Bij een drempel in een 60km zone kwam die Fiat met beide banden van de grond en maakte echt een jump! Drempels in NL zijn echt te erg. Helemaal erg is het natuurlijk voor het ambulance personeel die telkens moeten afremmen. Buschauffereurs klagen ook met pijn in de rug.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » wo okt 25, 2006 9:40 pm

Ik denk dat ik binnenkort ook weer een keertje langs de garage ga om hem wat hoger te laten zette. Het ziet er zo laag weer mooi uit, maar dankzij wat wegwerkzaamheden en wegomleggingen (volgens de Belgen :wink: ) kom ik nu behoorlijk wat hoge/steile drempels tegen op mijn weg naar het werk en terug. Maximaal nog een dik half jaar en we verhuizen met het werk naar een betere lokatie => zo goed als geen drempel meer op de route. Zolang zullen ze ook zeker nog aan het werk zijn dus geen vooruitzicht dat het minder wordt. Ik raak nu toch soms voor de grond => bak waar het reservewiel in zit. Een oprit (met en schuine stoeprand)oprijden is ook al geen succes. Gelukkig hebben we dit zelf niet.

Helaas kom ik altijd drempels tegen, want anders kom ik niet eens de straat uit. :? Maar gelukkig zijn deze goed te doen.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo okt 25, 2006 9:52 pm

Jean schreefColon...Ik raak nu toch soms voor de grond => bak waar het reservewiel in zit. Een oprit (met en schuine stoeprand)oprijden is ook al geen succes.....

Weet je zeker dat het niet de sleepogen zijn, die steken toch al gauw een cm. of wat lager?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo okt 25, 2006 9:53 pm

Ik kom toch met regelmaat wat drempels tegen.. zelfs de hoogst gevaarlijke dubbele.. maar heb voor zover ik mij kan herinneren niets geraakt..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo okt 25, 2006 9:56 pm

Onze F kust toch vaak even met zijn sleepoog de grond, één keer deed hij dat met de bodemplaat, wat iets minder prettig klonk. ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo okt 25, 2006 9:56 pm

Behalve een verstopte neus ook eens je oren laten uitspuiten? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » wo okt 25, 2006 10:03 pm

Ik heb de onderkant van de bak eens bekeken en deze heeft wat deuken en ging er eigenlijk van uit dat dit van de drempels was.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo okt 25, 2006 10:19 pm

Demor schreefColonBehalve een verstopte neus ook eens je oren laten uitspuiten? :wink:

Ik ruik niets.. alhoewel..... :? .... Bruno.. luier !!!!
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

door ID » do okt 26, 2006 6:25 pm

En daarbij komt dat de drempels ook nog eens zorgen voor extra slijtage van de dempers en de remmen. Weg met de drempels, heb liever die zig-zag obstakels dan.
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?