Hartelijk bedankt voor de ontzettend warme ontvangst op dit forum,
mijn excuses dat het zolang geduurd heeft vooraleer ik heb kunnen reposten, maar ik zat volop in de examens van maandag tot woensdag...
Gisteren heb ik de kans gehad om wat rond te rijden, wat garages te bezoeken en wat prijzen en opinies te vragen.
Yup, ik had een originele uitlaat...
Blijkbaar waren de meesten het erover eens dat de uitlaatpijpen er gewoonweg afgewrikt waren:
De MG-garage wist me vooreerst te vertellen dat ze nog nooit zoiets hadden meegemaakt en waren eveneens vol onbegrip waarom iemand zoiets zou doen. Na wat te hebben gegrasduind in hun computer, zijn deze stukken blijkbaar inderdaad apart te verkrijgen voor MGF voor een prijskaartje van 193 euro/stuk, indien je een hele nieuwe pot met uitlaten wilt bestellen kost je dat al snel 1000 euro.
Het grappige is dat deze uitlaatpijpen niet apart te verkrijgen zijn voor MG TF en dat je alleen daar een nieuwe pot voor kunt kopen,
die trouwens maar slechts 664 euro bedraagt.
Ze hebben mij ook een MG TF pot laten zien, die uitlaten zijn daar gewoon (in tegenstelling tot bij de F) één solide geheel met de pot,
no way dat je die er ooit van je leven afgewrikt krijgt.
De garage zei daarom ook dat diegene die het zo nodig vond mijn uitlaatpijpen eraf te trekken, hiervan waarschijnlijk goed op de hoogte was en waarschijnlijk zelf dergelijke stukken nodig had voor zijn eigen MGF.
Geen flauw idee wat ik nu moet doen,
1000 euro voor een nieuwe uitlaatpot met pijpkes lijkt me echt wel wat overdreven en 2 x 193 euro voor 2 uitlaatpijpen die er weer afgetrokken kunnen worden, zie ik ook niet echt goed zitten...
Ik overweeg eventueel wel een nieuwe uitlaatpot van een MG TF erop te zetten, aangezien ik dan zeker ben dat de uitlaatpijpen er nooit nog afgetrokken zullen worden.
MAAR, ik heb geen flauw idee of een MG TF uitlaatpot op een MG F past ?!? De garage had er zelf ook nog nooit één moeten bestellen dus :/
Weet iemand daar het fijne van? Ik zag dat er op die TF pot ook een vacuüm-klep zit, waarvoor bij mij zeker en vast geen aansluiting zit.
Weet echt niet wat ik moet doen, had graag mijn dierbare MG in haar originele staat terug gezien, misschien kennen jullie een adresje waar ik goedkoop aan iets kan geraken?
