stuurconversie van rechts naar links
  • roninthecode
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za sep 30, 2006 2:19 pm
    WoonplaatsCOLON burgum

    stuurconversie van rechts naar links

    door roninthecode » za sep 30, 2006 2:20 pm

    weet iemandof het te doen is (en of er kits zijn) om het stuur van rechtsgestuurd naar links gestuurd te krijgen, op de mgf/ mgtf ?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za sep 30, 2006 3:52 pm

    Laten we beleefd zijn: welkom op het forum !!

    Er zijn geen kits, het is te doen, maar dat hangt dan weer af van je eigen handigheid of de effort/kapitaal dat je er wil instoppen. Ik heb de mogelijk ook al bekeken en ik hou de mogelijkheid om het ooit te doen nog open.

    Hier alvast een lijstje dat ik met de hulp van het MGF Register heb opgesteld.

    Here's the new list
    - new dashboard
    - new dashboard clocks (speedo-rev thingie), but not required
    - new instrument bezel
    - steering rack
    - relocate master brake cillinder
    - new brake lines (between ABS unit and relocated master brake cilinder)
    - underbonnet black plastik cover
    - something with the wipers, but not required
    - lenses of the headlights
    - set of mirrors (to be confirmed)
    - door lock(s) (not required)
    - door handle (not required)
    - carpets (kind of required)
    - sunvisors (not really required, depends on where the wife's sitting)
    - main harness (to do with cable lengths)
    - heater assembly
    - fuse box bracket (now I see... it's about relocating the under-the-dashboard fuses, I had my mind set on the under-bonnet fuses. Ouch, this makes it a real mess and much more tricky to do).


    Eenvoudig zal het dus niet zijn....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za sep 30, 2006 5:50 pm

    Ik heb er ooit een gespot in Nuenen... klikkie
    MGTF 135 - Pearl black
  • roninthecode
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za sep 30, 2006 2:19 pm
    WoonplaatsCOLON burgum

    door roninthecode » za sep 30, 2006 10:41 pm

    geen pretje dus!

    is het moeilijk om een rechtsgestuurde auto op nl kenteken te verkopen?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za sep 30, 2006 11:55 pm

    roninthecode schreefColonis het moeilijk om een rechtsgestuurde auto op nl kenteken te verkopen?


    Dit lijkt mij geen enkel probleem. Er rijden er genoeg rond in Nederland. Dan bedoel ik niet de MGF of MGTF, maar de klassieke modellen.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo okt 01, 2006 12:12 am

    Ik vraag het mij af. Het wil wel iets in prijs schelen bij de aanschaf maar bij inruil krijg je er natuurlijk ook minder voor. Het ombouwen daarvan is natuurlijk wel een leuk klusje wanneer je er verstand van hebt. Misschien kun je er zo ook nog wel op verdienen. Marten (was eigenaar van MGFNL.nl) heeft een rechts gestuurde Lotus Elise, hij laat het stuur aan de rechterkant zitten.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo okt 01, 2006 12:23 am

    Coen schreefColonhij laat het stuur aan de rechterkant zitten.


    Ik ken toevallig iemand met een zeer fraaie klassieke Bentley. Rechtsgestuurd is hij de helft waard t.o.v. de Linksgestuurde in Nederland.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo okt 01, 2006 12:42 am

    Hmm dat is wel jammer zeg. Kan hij de auto niet ombouwen? Koop een MG RV8 en bouw 'm om naar LHD, kun je er misschien wat op winnen ;)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo okt 01, 2006 12:49 am

    Coen schreefColonHmm dat is wel jammer zeg. Kan hij de auto niet ombouwen? Koop een MG RV8 en bouw 'm om naar LHD, kun je er misschien wat op winnen ;)


    Dan is er vast wel wat te winnen. Rij je dagelijks in een LHD wagen dan is een RHD wagen ook niet echt handig. Een beetje rondkijken op internet en je ziet de prijsverschillen.

    PS. Gisteren nog langs Wierden gereden. Heb je me horen toeteren?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo okt 01, 2006 12:37 pm

    Ik heb je niet gezien/gehoord maar was ook aan het werk (tenminste tot 17.00 uur)
  • Sigrid
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON za jun 17, 2006 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerken

    rv8

    door Sigrid » wo okt 04, 2006 10:41 pm

    Die rv_ jes zijn nooit in lhd uitgebracht , dacht ik toch??
    een mga een bgt.....mgfle75
    Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo okt 04, 2006 10:54 pm

    Dat klopt, op deze pagina kun je meer vinden van een LHD conversie:

    Compared, for example, to the MGF (and MGTF) built from 1995 through 2005 of which 117,149 were built, the MG RV8 is quite rare indeed. Of the 1,982 MG RV8's built, only 307 stayed in Jolly Old England. 92 went to Germany and Holland, and the remaining 1,583 went to Japan! Since that time a number of Japanese-market RV8's have made their way to Australia, New Zealand, and even back to the UK....but not the US. Why? Well one reason is that every MG RV8 is left-hand drive. Scott's isn't!

    Alleen maakt hij hier toch een fout, hij zegt dat elke MG links gestuurd is maar het is rechts gestuurd. Wel vreemd dat 3/4e naar Japan is gegaan.

    Het gehele artikel kun je hier lezen: http://www.britishv8.org/Articles/Rare- ... ersRV8.htm
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: rv8

    door Sander » wo okt 04, 2006 10:55 pm

    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo okt 04, 2006 10:57 pm

    Ghehe, ik was eerder ;)

    Deze is trouwens erg goedkoop, 15.000 euro voor een RV8:
    http://www.mobile.de/SIDkScgFPMe2gFxClC ... 213329569&
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do okt 05, 2006 12:55 am

    Inderdaad goedkoop voor een RHD RV8, maar ik ben er geen fan fan. 't Is niet echt m'n ding, maar als MG liefhebber kan ik ze wel waarderen en zal ik er altijd wel een aantal foto's van schieten.

    Als ik me niet vergis is er een Nederlander die de RV8 van RHD naar LHD heeft laten ombouwen... een zeer kostelijke zaak.

    Wat de RHD Elise betreft: hoe vinniger, sneller de auto hoe makkelijker het is om in het dagelijks leven met een RHD rond te rijden. Stel je een vrachtwagen voor waar je achterhangt op een rijksweg, 1 vak op en 1 vak terug. Als je met een vlotte Elise rijdt die even kan uitwijken en desnoods snel voorbij de vrachtwagen kan accelereren, dan is het makkelijker dan met een grote RHD waarmee je moeilijker vanachter de vrachtwagen kan komen piepen en kan weg accelereren.

    Een MGF van RHD naar LHD converteren is een te wagen projectje, afhankelijk van de inspanningen die je wil leveren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten