BUTTON_POST_REPLY 40 berichten
Te veel toeren en uitvallen motor, HELP!
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 05, 2006 8:40 am

Jupilerman schreefColon
    ErikB schreefColonTemperatuursensor had ik ook op het lijstje staan (zie eerder), maar deze kon ik minder goed rijmen met het stilvallen van de motor tijdens het rijden (als de motor reeds op temperatuur is).

tja, ik weet ook niet wat het gevolg is van een ontsteking die plotsklaps 30° vervroegd omdat de watertempsensor aangeeft dat het water koud is?
    Ik denk niet dat hij daar goed op reageert.

Dat valt wel meer voor ... maar meestal merkt de eigenaar dan een slechtere performantie en een hoger verbuik op. Ik heb dit nog niet gehoord in combinatie met stilvallen. Het zou natuurlijk wel kunnen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » di sep 05, 2006 8:53 am

wel euh, ´t is geen diesel hé, dus geen spontane ontbranding, dus IMO valt hij gewoon stil
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Terence
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON zo sep 03, 2006 1:09 pm
    WoonplaatsCOLON Putten

door Terence » di sep 05, 2006 11:53 am

Ik ga zometeen naar een Range Rover merkdealer die vroeger MG Fjes hebben verkocht in Hilvershum.

Ik heb alles wat jullie hebben gezegd uitgeprint en dat neem ik mee.

Daar kunnen ze vast wel wat mee!

Ik laat jullie weten hoe het afloopt :lol:
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » di sep 05, 2006 11:56 am

Pas maar op, voor je´t weet krijg je de opmerking dat je moet oppassen met die mannen van MG clubs, want
    mijn dealer schreefColon dat zijn er die DENKEN dat ze van alles IETS weten
    :wink:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 05, 2006 12:28 pm

koud of warm, d'er is altijd een vonk hé. De lagere performantie komt doordat de timing van de ontsteking niet ideaal is. Het hogere verbruik doordat er meer benzine wordt ingespoten: net zoals vroeger de manuele choke bij auto's met vergasser/carburator - een rijker mengsel als de motor koud staat.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
  • Terence
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON zo sep 03, 2006 1:09 pm
    WoonplaatsCOLON Putten

door Terence » di sep 19, 2006 6:52 pm

Jongens daar ben ik weer.

Ik zal jullie even vertellen wat er gebeurd is sinds jullie mij tips hebben gegeven.

In eerste instantie heb ik hem naar een Range Rover dealer gebracht en die zijn na 2 weken er nog niet achter gekomen wat het probleem was.

Toen heb ik hem opgehaald en hem naar een andere dealer gebracht en die konden mij binnen een dag vertellen dat het een softwareprobleem was en ze een hoop errors hebben gevonden. De errors zijn verwijdert en mijn MGFje loopt weer als een zonnetje!!

Ik ga lekker rijden! Bedankt voor de hulp.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di sep 19, 2006 7:48 pm

fijn dat je MG het weer doet :)

Hopelijk had je een "no cure, no pay"-regeling met de Range-Rover garagist? Want 2 dagen zoeken, zonder iets te vinden kan toch een fikse rekening opleveren.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » di sep 19, 2006 8:26 pm

En hoe komen dan daar een hoop errors in?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di sep 19, 2006 8:58 pm

Goed opgemerkt Ivan.

De errors komen erin, doordat één of meer sensors het niet doen of deden. Er wordt voor die errors een log aangemaakt, maar die log heeft geen invloed op het rijden IMO. dus het wissen van die log is een goede zaak, maar zou geen oplossing mogen kunnen bieden aan je probleem. Ik kan dus niet goed meer volgen eigenlijk. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 20, 2006 11:39 am

Bruno schreefColonGoed opgemerkt Ivan.

De errors komen erin, doordat één of meer sensors het niet doen of deden. Er wordt voor die errors een log aangemaakt, maar die log heeft geen invloed op het rijden IMO. dus het wissen van die log is een goede zaak, maar zou geen oplossing mogen kunnen bieden aan je probleem. Ik kan dus niet goed meer volgen eigenlijk. :?

Belangrijk wat Bruno hier zegt... het opkuisen van de logs lost het probleem niet op.
    1) Men heeft nog iets anders gedaan of
    2) het probleem zal vroeg of laat weer opduiken en een entry in de log achterlaten.
BUTTON_POST_REPLY 40 berichten