BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Eerste indruk en aankoop MGF
  • Avatar gebruiker
    wans
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON do sep 14, 2006 12:44 am
    WoonplaatsCOLON Eeklo-België

    Eerste indruk en aankoop MGF

    door wans » do sep 14, 2006 2:36 am

    Hallo (ik ben nieuw hier en heb me reeds voorgesteld bij het N-MGF-hoekje en wil even mn verhaal doen ter informatie),

    Ik was al een tijdje op zoek naar een bijzondere wagen en qua uitstraling had de MGF nummer 1 in mijn gedachten...een compacte wagen met een mooie stroomlijn, een sportieve 1800-motor die voor uitdaging zorgt, afgewerkt met een dubbele uitlaat en dit alles in een vom van cabrio!!!

    Nadat ik me hier eerst geinformeerd had over de voor-en nadelen en de kwaaltjes ivm de MGF ben ik gaan zien bij een tweedehands wagen bj99 en 100.000km...de reden waarom ik deze niet gekocht heb: barst in bumper en wiel, banden en zetel-bestuurder versleten, deurpaneel vertoonde teken van ingesmolten te zijn, raambestuurder ging niet goed omlaag, ik zou 4de eigenaar worden en de huidige eigenaar vertelde me dat hij steeds een hele middag poetste aan zn wagen maar toevallig stond hij wel behoorlijk vuil en ook controle van koelvloestof kon hij niet vaak uitgevoerd hebben want wist dit niet te zitten...

    Toevallig ging ik die zelfde dag informeren bij mijn dichtstbijzijnde MGgarage ivm het verkrijgen van onderdelen, wat geen probleem bleek te zijn. Bleek ook dat hij (nu mijn MGF) reeds twee dagen staan had (101.000km bj 98). Kwam heel verzorgd over, kreeg optie van witte pinkers, windscherm en 1jaar garantie. Heb niet getwijfeld en ben op deze manier héél tevreden ook eigenaar geworden van een MGF British R Green.

    Vorig weekend mijn eerste bigsmile-rit 100km om een zwarte hardtop die ik met toeval gevonden had particulier.

    Eindelijk kan ik meespreken over het gevoel (van velen hier hun passie en liefde) bij het rijden van deze wagen. Mijn eerste indruk was en is "WaaaaaaaaW" Verder is het prettig om vele opmerkingen van op dit forum nu te kunnen bevestigen voor mezelf. Zo viel de toch iets straffe koppeling, het gezond voelbaar schakelen, alsook de iets straffe vering en de beweegbare km-teller me op, net deze details die kunnen beantwoorden aan de vraag waarom het zo anders is om met een MGF te rijden. Je voelt dat je rijdt maar vergeet dat je zweeft. (Wat bij vele andere grote dure wagens omgekeerd is, maar dan mis je net het prettige!)

    Ziezo, mijn verhaal omdat ook ik vorige week nog aan de andere zijde stond (van de niet-leden) en het altijd interessant is om kennis op te doen vóór het kopen...
    Verder probeer ik zo snel mogelijk mijn steentje bij te dragen voor de MGF-Forum-kalender en hoop ik een mooie tijd tegemoet te gaan met mijn MGF!

    Groetjes wans
    Never drive faster than your Angels can fly...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do sep 14, 2006 6:59 am

    Wans,

    Allereerst welkom op het forum.
    Zeer mooi verhaal, ik kan me daar geheel in vinden, kan me nog goed mijn zoektocht en eerste rit in mijn F herinneren.

    En heb je inmiddels ook al foto's van je F?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 14, 2006 7:57 am

    Prfociat met de aankoop Wans !!

    Als ik je verhaal zo lees, zit het helemaal goed en ga je heel wat beleven met de F (positieve zin). Welkom in de Belgisch-Nederlandse MGF scene !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do sep 14, 2006 12:26 pm

    Proficiat met je aankoop!

    Eeklo ligt in België in de buurt van Terneuzen waar Renno woont. (zie: http://www.frappr.com/mgfbe)
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do sep 14, 2006 12:29 pm

    Gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige kilometers met veel goed weer dan hebben wij dat waarschijnlijk ook.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do sep 14, 2006 11:38 pm

    Leuk dat je je verhaal deelt! Dat is precies het gevoel dat we allemaal hebben bij deze auto's, heerlijk.

    welkom!

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Vlaene
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do sep 01, 2005 10:44 pm
    WoonplaatsCOLON Oosteeklo

    door Vlaene » vr sep 15, 2006 3:05 pm

    Van harte proficiat met je MGf-aankoop,

    Is trouwens leuk te horen dat er(weer)een fantastische wagen is bijgekomen in't Meetjesland ;-)

    Ikzelf ben woonachtig in Oosteeklo en rij met een tahiti-blauw wonder!

    Soms"toevallig"gekocht bij garage Viane te Lembeke:prachtige service trouwens ;-)

    Enjoy the Mg-feeling 8)

    Jeroen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr sep 15, 2006 8:51 pm

    Welkom in dit clubje. Post maar snel wat foto's voor in onze gallery.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten