Moedeloos......
  • Ronald S
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON za jun 10, 2006 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
    CONTACTCOLON

    Moedeloos......

    door Ronald S » do aug 03, 2006 8:12 pm

    Hoi allen,

    Ik weer met dat te hoge CO2 waarde......wat nog niet opgelost is....maar vanmiddag toen ik naar huis reed en "gelukkig voor de laatste stoplicht naar huis", kwam er rook achter uit mijn fje.......hij heeft 2 dagen geleden een grote beurt gehad bij de rover dealer dus begin echt een beetje moedeloos te worden.....

    De witte stinkende rook die er onstond, bleef vrij lang aanhouden en kwam ongeveer onder de gasklep vandaan.....ik hoop maar dat het iets is wat de schuld van de garage is..ik dacht ook eerst de koppaking maar die is vorig jaar net vervangen...

    ik heb net nog even gekeken...maar de koelvloeistof is helemaal op........

    Enig idee wat het kan zijn?

    en of je na en grote beurt je garantie hebt?

    Ik ben zo trots op mijn autootje, maar baal er enorm van....heb hem net 1,5 maand
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 03, 2006 8:37 pm

    Je hebt dus een koelvloeistof lekkage. Worst case via de koppakking. Het kan ook langs het inlaat spruistuk (waar het aansluit op de cilinderkop) of via één van de koelslangen komen die over het blok lopen. Als het koelvloeistof volledig op is is de kans echter groot dat er hoe dan ook meer beschadigd heeft of dat de koppakking een "knauw" heeft gehad :cry: :cry: :cry: Zeker eerst oplossen voordat je een meter verder rijd
    Building >200BHP K-series
  • Ronald S
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON za jun 10, 2006 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
    CONTACTCOLON

    door Ronald S » do aug 03, 2006 8:43 pm

    Sander schreefColonJe hebt dus een koelvloeistof lekkage. Worst case via de koppakking. Het kan ook langs het inlaat spruistuk (waar het aansluit op de cilinderkop) of via één van de koelslangen komen die over het blok lopen. Als het koelvloeistof volledig op is is de kans echter groot dat er hoe dan ook meer beschadigd heeft of dat de koppakking een "knauw" heeft gehad :cry: :cry: :cry: Zeker eerst oplossen voordat je een meter verder rijd


    Toen ik vanmiddag direct keek zat er nog voldoende koelvloeistof in dus hoop dat de schade beperkt is, nu ik later op de avond keek was het reservoir helemaal leeg...

    Zal dus inderdaad een slang zijn maar dat kon ik dus niet zien.....welke slang gebruikt de dealer om de oude vloeistof af te voeren om er nieuwe in te drukken...heb een vermoeden dat het die zal zijn....
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 03, 2006 9:01 pm

    er loopt een dunne buis dat is de bypass dus met warm water. Er loopt een dikke buis die voert koud water aan.
    Building >200BHP K-series
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do aug 03, 2006 9:17 pm

    zou voor de zekerheid de koppakking laten testen.
  • Ronald S
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON za jun 10, 2006 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
    CONTACTCOLON

    door Ronald S » do aug 03, 2006 9:21 pm

    Waar ik nu erg benieuwd naar ben is..de garantie na het uitvoeren van een grote beurt....wat ik niet snap is dat dit 2 dagen na een grote beurt gebeurd en de auto voor deze beurt helemaal perfect liep..op de CO2 na
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Moedeloos......

    door Brooklands » do aug 03, 2006 11:46 pm

    Ronald S schreefColonIk ben zo trots op mijn autootje, maar baal er enorm van....heb hem net 1,5 maand


    Heb je de wagen niet via een garage gekocht? Waarschijnlijk niet want anders zou je toch minimaal drie maanden garantie moeten hebben.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do aug 03, 2006 11:57 pm

    laatste keer dat mijn koelvloeistof helemaal op was a.g.v. lekke koelleiding, was de motor oververhit geraakt. Kwam ook witte rook achter de wagen vandaan.

    Heb je naar je temperatuurmeters gekeken, op het moment dat je stopte?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » vr aug 04, 2006 12:19 am

    Remieme schreefColonlaatste keer dat mijn koelvloeistof helemaal op was a.g.v. lekke koelleiding, was de motor oververhit geraakt. Kwam ook witte rook achter de wagen vandaan.


    Dit was voor de montage van de B&G Water Low Level Kit mag in aannemen. :?:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr aug 04, 2006 2:55 am

    Brooklands schreefColon
    Remieme schreefColonlaatste keer dat mijn koelvloeistof helemaal op was a.g.v. lekke koelleiding, was de motor oververhit geraakt. Kwam ook witte rook achter de wagen vandaan.


    Dit was voor de montage van de B&G Water Low Level Kit mag in aannemen. :?:


    Dit was dus de reden, dat ik de Low Level Kit heb laten plaatsen. Had ik veel eerder moeten doen. Tevens een tip voor Ronald, Laat of plaats zo'n Low Level Sensor Kit van Brown&Gammons.

    Misschien dat MG-SP er nog heeft of kan leveren?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr aug 04, 2006 2:59 am

    inderdaad :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr aug 04, 2006 6:51 am

    Ik kan me voorstellen dat een garage de fout niet graag zou willen toegeven en het dus geen garantie zou willen noemen. Is het een idee om eerst een andere garage\kenner te laten kijken om te zien wat het probleem is.. hoe het is ontstaan?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ronald S
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON za jun 10, 2006 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
    CONTACTCOLON

    door Ronald S » vr aug 04, 2006 9:32 am

    Ok, vanmorgen bij de garage...hij staat daar nog omdat dat specifieke onderdeel niet op voorraad was, het lek was een ssort Tstuk waar de koelvloeistof in afgevoerd of aangevoerd werd..kosten 54 euro ( zonder montage)

    iets minder moedeloos nu maar toch...heb aan mijn baas een promotie gevraagd :-)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr aug 04, 2006 9:35 am

    Ronald S schreefColonOk, vanmorgen bij de garage...hij staat daar nog omdat dat specifieke onderdeel niet op voorraad was, het lek was een ssort Tstuk waar de koelvloeistof in afgevoerd of aangevoerd werd..kosten 54 euro ( zonder montage)

    iets minder moedeloos nu maar toch...heb aan mijn baas een promotie gevraagd :-)

    Draai bij het vertrekken in de garage (na de herstelling) de verwarmingsknop helemaal open en hou het vloeistogpeil in de gaten. Als er slecht ontlucht is, kan je zo al erger (deels) vermijden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ronald S
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON za jun 10, 2006 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
    CONTACTCOLON

    door Ronald S » vr aug 04, 2006 9:38 am

    iets minder moedeloos nu maar toch...heb aan mijn baas een promotie gevraagd :-)[/quote]
    Draai bij het vertrekken in de garage (na de herstelling) de verwarmingsknop helemaal open en hou het vloeistogpeil in de gaten. Als er slecht ontlucht is, kan je zo al erger (deels) vermijden.[/quote]

    Erik...

    Bedankt voor de tip

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten