BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
alarm-vraagje
  • draakje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za maart 27, 2004 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven (NL)

    alarm-vraagje

    door draakje » zo jul 11, 2004 9:01 pm

    Hallo allemaal,
    toen ik mijn MFG (1998) kocht, zat er een klasse 2 alarm op. Voor de verzekering moest dat een klasse 3 worden en dat heb ik laten doen. Nu durfden ze bij dat bedrijf niet zo goed het huidige alarmsysteem eraf te halen, dus hebben ze er een apart systeem omheen gebouwd (overlegd met mijn man die ervan overtuigd was dat dit het beste was, omdat ze bij het bedrijf zeiden dat we anders weleens ver weg van huis konden komen te staan met een alarm dat niet meer reageerde..). Nu zit ik dus met een sleutelbos met 1. (jawel) de sleutel, 2. het centrale alarm-afzet-kastje 3. het kastje dat ik moet gebruiken vóór ik de motor start en 4. het alarm-override-kastje (als ik het niet goed doe). Ik merk dat ik een lichte tegenzin aan het ontwikkelen ben wat heel jammer is en ik vraag me serieus af of dit inderdaad de enige manier is geweest om de zaken aan te pakken. Waarom niet gewoon 1 knop voor aan en uit? Kunnen jullie me raadgeven? :shock:
    Alvast bedankt!!!!
    Yvonne
  • draakje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za maart 27, 2004 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven (NL)

    alarm-vraagje

    door draakje » zo jul 11, 2004 9:03 pm

    whoeps, dat moet natuurlijk MGF zijn.. :oops:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jul 11, 2004 9:20 pm

    Ten eerste, ik begrijp niet waarom de verzekering een ander alarm op de mgf wou dan het standaard vv1-alarm. Dit MOET normaal volstaan om een full omnium te kunnen krijgen, althans bij Fortis. Het enige dat ze bij mij vroegen was een attest van het alarm (van rover dus). Dat hebben we gekregen van Anthonis (MG-Rover dealer in Lier), ondanks mijn wagen uit Duitsland kwam. Ik denk dat uw verzekeraar dus gewoon een verzekeringsagent is die, ofwel koppig is (veranderen dus), ofwel niets kent van alarmen, en welke verplicht zijn op welke wagen !
    Om een lang verhaal kort te maken; Verzekeraars eisen dikwijls veel, maar na wat over en weer gepraat, binden ze dikwijls in, omdat klant (verzekernemer) nog altijd koning is, althans in dit stadium, namelijk, het afsluiten van de polis.

    Nu , wat het probleem met de 2 alarmen betreft, begrijp ik niet waarom men het standaard alarm en startonderbreking niet kon verwijderen. Een ervaren instalateur heeft daar in ieder geval geen problemen mee. Want zeg nu zelf, een sleutelbos met zoveel bakjes, 2 alarmen en een startonderbreking, is toch echt geen werk. Ga dus terug naar een andere plaatser, en laat het originele alarm slopen, of beter nog, ga naar een andere verzekeraar bij vervallen van de polis, en laat het after-market alarm weghalen. Ik denk namelijk niet dat iemand van ons hier een ander alarm heeft moeten bij plaatsen bij afsluiting van de polis. :shock: :?
    Trouwens zo'n extra alarm kan buiten het feit dat het ongemakkelijk is ook voor een hoop ellende zorgen achteraf, ellende die niet uit te lezen is op de MG-Rover computer in de garage....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 12, 2004 12:10 am

    Laat het orgineel gewoon zitten. Zit geloof ik gekoppeld aan de ECU en die ellende wil je allemaal niet op je halen. Als je naar de Rover was gegaan hadden ze een kopie kunnen geven van de Europeese goedkeuring voor het orgineel alarm. In NL is dat officieel niet voldoende maar iedere verzekeraar pikt het.

    Ik zou persoonlijk dat aftermarket systeem laten verwijderen. Idd geen doen met zoveel kasjes voor je je F in komt... Een aftermarket systeem kan nooit tippen aan het orgineel en zal je in de toekomt enkel ellende bezorgen. :( koppelen van de systemen is eigelijk niet mogelijk. Erg jammer dat je zo slecht geïnformeerd bent door installateur/verzekeraar/rover

    De MGF heeft zelfs een volumetrische sensor (dat is vaak wel een vereiste.)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jul 12, 2004 12:37 am

    ..... vergeet niet een reserve sleutel mee te nemen, net zoals een reserve bakje voor ... en voor ...

    Ongelooflijk :shock:

    Wat biedt het bijkomende alarm als extra ?
    Een beveiliging tegen car-jacking ?

    Ik zou me alvast een ernstige vraag stellen bij de verzekeraar die je gekozen hebt, vnl. als dit in België gebeurt is. Ik ken namelijk niemand in België die voor z'n F een bijkomend alarm heeft moeten installeren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 12, 2004 8:11 am

    Zelfde hier.....
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma jul 12, 2004 10:11 am

    Ik heb daar ook naar geinformeerd.....Ik moest ook min. een AANTOONBARE klasse 1 startonderbreking hebben.....
    Een officieel certificaat van MG/Rover Nederland is voldoende om dit te kunnen aantonen, het standaard alarm is immers klasse 2 OVEREENKOMSTIG, maar ABSOLUUT niet SCM gecertificeerd, dus je moet het wel HEEL GOED met je verzekeraar bespreken, en alles op papier laten zetten, zodat je nooit problemen kan krijgen bij evt. schade uitkeringen.

    Maar dat ze een klasse 3 alarm eisen is al helemaal niet gek meer in de grote steden, eerder normaal voor een cabrio.

    Bij de rover dealer in Den Haag (Romijn) kunnen ze het bestaande systeem zo aanpassen, dat het een SCM klasse 3 certificaat krijgt, met behoud van bestaande kastjes....voor ca. 700 euro.....

    Ik denk dat je beter even wat meer had kunnen rondbellen, voordat je 'm had laten installeren....maar goed, daar heb je nu weinig aan natuurlijk.....
    Het wordt een dure grap, ben ik bang..... :(
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Gast

    alarm-vraagje

    door Gast » ma jul 12, 2004 7:45 pm

    pfff.. het wordt me een beetje zwaar aan het hart ... :shock:
    Ik woon in NL en heb me door mijn tussenpersoon laten informeren in deze. We hebben echt verschillende verzekeraars gebeld en gevraagd en allemaal eisten ze een klasse 3 alarm. Deze heeft vóór op een klasse 2 alarm dat het alarm ook werkt op de hellingshoek (de auto kan dus niet opgetild worden zonder dat het alarm afgaat) en dat is bij een cabrio in NL verplicht.
    Het klopt dat het SCM certificaat dat erbij zat niet voldoende was voor de verzekeraar.

    Ik ben trouwens bang dat als ik het erbij gebouwde alarm eraf laat halen en er gebeurt iets, dat ik dan niet verzekerd ben?

    Ik ga sowieso ff langs bij een MG dealer in de buurt, bedankt voor jullie snelle reacties.
    Groetjes, Yvonne
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jul 12, 2004 8:22 pm

    Klasse 3 heeft als voordelen een noodstroom voorziening voor de sirene, sabotage detectie en inderdaad een hellingshoek sensor.

    Had je niet veel beter een Track&Trace unit kunnen laten inbouwen als compromis ? Wederom achteraf gepraat natuurlijk..... :(
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma jul 12, 2004 10:33 pm

    Mijn versekeraar vroeg alleen of er een alarmsysteem met startonderbreking op zit. Dat was voldoende, geen certificaat nodig. Het kan natuurlijk zijn dat de regels wat veranderd zijn.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » ma jul 12, 2004 11:42 pm

    Ik heb zelf een verzekeringskantoor.
    Als je goed overleg pleeg met de verzekeraar of assurantieadviseur
    zal de verzekeraar met een klasse 2 alarm volstaan.
    Wel even het MG alarmcetificaat (gestempeld door de dealer) insturen.
    Hellingdetectie (klasse3) wordt pas vereist bij auto's met een nieuw-
    waarde van boven de ca. € 40000,--
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » di jul 13, 2004 9:31 am

    Toevallig...ook.....ben ik Hypotheekadviseur.....
    En heb ik dus collega's hiero die mij EXACT kunnen adviseren wat en of het nodig is.....

    En als je in 1 van de grote steden woont (of daar vlakbij) dan is tegenwoordig bij het afsluiten van een nieuwe verzekering voor een cabrio (zonder vast hard dak, dus geen 206cc bv.) alarm klasse 3 verplicht!

    Maar er is 1 verzekeraar die dat NIET eist, en dat is Allianz (voorheen Zwolsche Algemene en Royal Nederland).
    Deze verzekeraar eist ALLEEN EEN KLASSE 1 alarm, dus startonderbreking.

    Als je me mailt, kan ik die verzekering voor je laten regelen....
    En ze hebben nog 1 van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen ook......
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » di jul 13, 2004 9:33 am

    Voor Thomas: Voor 'm maar eens in in Rolls, dan zie je het vanzelf...... 8)
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di jul 13, 2004 10:37 pm

    Ik werk zelf niet met Rolls.
    Ik ben nog van het type belle en lulle :lol: en meestal lukt het me
    goed hoor. Het is me een keer niet gelukt dat was een clk van 55000 euro.
    Ik ben ook van mening mbt de helling detectie het niet van belang is of het een cabrio is of een sedan/coupe. Voor een cabrio is het belangrijk dat er ruimte detectie is en de meeste klasse 2 systemen hebben dat wel.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » wo jul 14, 2004 9:03 am

    Met dat bellen en lullen regelde ik meestal een paar extra bonus-treden, maar niet dat ze ineens van hun regels afwijken.....nog nooit gelukt, moet ik je zeggen.....
    Tegenwoordig doe ik ook weinig autoverzekeringen hoor....dus misschien is die markt wel wat veranderd..... :?:
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten