BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
olietemperatuurmeter
  • koen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON zo jun 25, 2006 9:22 pm
    WoonplaatsCOLON zwalm

    olietemperatuurmeter

    door koen » zo jun 25, 2006 9:31 pm

    Sedert 3weken ben ik nu fiere bezeten bezitter van een MG F 1999 42000km.

    Op de autostrade begon de oliemeterwijzer , eens over de 12uur stand, over en weer te zwaaien als een metronoom. Bij vertragen zakte de meter weer maar slaat bij versnellen -120km/uur> 140- weer "tilt".
    Is dit normaal?? Een tik? De meter kapot??
    Wat kan ik er zelf aan doen?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo jun 25, 2006 10:09 pm

    Bied je die temperatuurmeter nu te koop aan?

    eerlijk gezegd is de info aan de magere kant om er een antwoord op te geven. Kijk even of je genoeg olie hebt want zo snel kan dat niet varieren.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 25, 2006 11:15 pm

    Wat gebeurt er als je de sensor stekker los trekt ? Misschien een draadbreuk ?
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 26, 2006 12:12 am

    inderdaad, lijkt op een kortsluiting. Ergens draad tegen massa ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di jun 27, 2006 9:45 am

    Of de massa niet goed verbonden. Zoals ik het uit de mail begrijp varieert het signaal met het toerental, klopt dat?
  • koen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON zo jun 25, 2006 9:22 pm
    WoonplaatsCOLON zwalm

    door koen » di jun 27, 2006 1:13 pm

    Bedankt voor jullie spoedige respons! Het is net zoals mijn ervaring op de weg wannneer ik andere MG rijders ontmoet; spontaan hand-opsteekje, zoiets als moterrijders doen....

    Als antwoord op jullie vragen... de watertemperatuurmeter blijft constant, er is voldoende (zuivere) olie,
    Het fenomeen blijkt alleen bij de hogere snelheden en toerentallen te verschijnen.

    Wanneer ik druk op de oliemeter zelf of de omlijstingskast waarin de meter ,de radio, de verwarming en dergelijke zit ingebouwd , dan beweegt de naald van de oliemeter eveneens tot over het rood. Dit lijkt mij niet normaaal of is dit een Brits trekje waarvoor men mij waarschuwde.

    Overigens is het telkens opnieuw een droom deze prachtmobiel te rijden.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 27, 2006 1:25 pm

    Dat is zeker niet normaal....
    De achterkant van de meters kan je relatief makkelijk inspecteren door de centrale luchttoevoer, net boven de console dus, er even uit te nemen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • koen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON zo jun 25, 2006 9:22 pm
    WoonplaatsCOLON zwalm

    olietemperatuurmeter

    door koen » do jun 29, 2006 8:45 am

    dierbaren,
    eric B

    Volledig ingaand op jullie tips heb ik de ventilatieroosters verwijderd, de draden gecheckt, én gezien dat er een plaat met scherpe rand , de bedrading van de temperatuurmeter heeft aangetast.

    Ik veronderstel dat de snijdende rand ook de andere bedrading van de radio en dergelike kan aantasten en heb er een mousse over geplakt zodat alle scherpe kanten buiten spel worden gezet.

    De temperatuurmeter werkt feilloos, het rijplezier grenzeloos....

    Nogmaals bedankt voor jullie tips
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jun 29, 2006 1:16 pm

    Dat is nu het voordeel van een Engelse auto: je leert gaandeweg meer en meer over je auto. dit forum is daar een goede en gezellige support voor.

    Suc6
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten