BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
speling in schakelpook en zweverige wegligging
  • henk.vanoyen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON vr mei 19, 2006 5:09 pm
    WoonplaatsCOLON maasmechelen

    speling in schakelpook en zweverige wegligging

    door henk.vanoyen » wo jun 07, 2006 12:53 am

    Hoi mgf rijders

    Heb veel speling in de versnellingspook
    ook bij het schakelen.
    Is dit normaal ??? :roll:

    Ook merk ik af en toe (bij wind) dat mijn F gaat zweven
    Wat kan ik hier aan doen ??? :roll:

    Mijn F is wat verlaagd als ik hem in orginele stand laat zetten is de wegligging dan beter ??? :roll:

    Groetjes Henk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 07, 2006 1:02 am

    Speling kan als oorzaak hebben o.a. een slechte afstelling van de kabels (te los).

    Zweven is vrij typisch bij een middenmotor wagen, vandaar dat er wordt geopteerd voor een splitter in de MG-scene (type Trophy of ook type KH) meer info vind je hier : http://www.mgtf.be/

    Verlagen van de wagen resulteert in een slappere ophanging waardoor de wagen minder stabiel wordt. Op de juiste hoogte dan weer, is de vering stijver, maar heeft hij dan juist nog meer last van de "lift" op de neus bij hogere snelheden. Een perfecte oplossing is dan ook, en een splitter en lowering pins waardoor de wagen iets lager kan liggen (3cm) en toch zijn stijvere vering behoudt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jun 07, 2006 1:40 am

    Scheelt dat nou nog veel, zo'n splitter?Vind dat zweverige gevoel nl ook niet zo prettig.

    Helpt een Bootspoiler ook nog, of is dat puur optisch bij de F?
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo jun 07, 2006 8:36 am

    De splitter helpt veel, samen met een juiste uitlijning. Een bootspoiler is slechts voor het oog.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jun 07, 2006 10:12 am

    Dan gaat die splitter er nog wel komen :twisted:
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten