krukasbout: 1 - Jupilerman: 0
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za mei 27, 2006 11:43 pm

    ja, omdat, na het verwijderen van alleen de camlocking en het omhoog brengen van het blok, ze blijkbaar 1/2 tand versprongen waren. Ik begreep dit niet, aangezien de riem er al op zat. Dus moest de krukaspully ook meegedraaid zijn, maar die zat vast met de flywheellock. :?:
    Dus wenste ik dit toch maar eens te controleren nadat alles weer vastzat.

    Nu 1/2 tand zal nu ook wel het verschil niet maken, maar ik vond het gewoon raar.
  • Henny2
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 18
    GeregistreerdCOLON za mei 27, 2006 3:23 pm
    WoonplaatsCOLON Oosterhout

    door Henny2 » zo mei 28, 2006 5:14 pm

    Weet iemand hoeveel een dealer vraagt om de distributieriem te vervangen? kwestie van te weten of ik al nie meer kosten heb gemaakt dan nodig




    Hallo, Ik heb het toevallig net gevraagd voor mijn rover 45 (uit 2000 60.000Km gelopen!) de off. dealer vraagt hier ongeveer 380 Euro voor incl. vervangen van de aandrijfriemen voor airco/dynamo en stuurbekrachting.
    Maar begrijp ik het goed dat sommige van jullie de bout los krijgen zonder het specilale "locking" gereedschap ??? (dit bied perspectief voor de handige hobbyist!!) is dit niet vreeselijk slecht voor de eindaandrijving/ versnellingsbak???

    Henny.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo mei 28, 2006 6:04 pm

    Henny2 schreefColonvoor mijn rover 45 (uit 2000 60.000Km gelopen!) de off. dealer vraagt hier ongeveer 380 Euro voor incl. vervangen van de aandrijfriemen voor airco/dynamo en stuurbekrachting


    De motor van de MGF is wel veel moeilijker toegankelijk dan die van de 45/400.

    Maar persoonlijk zou ik het niet zonder de locking tools doen. Naar mijn inzien te vel onzekerheden en teveel gepruts. Maar goed, ik doe het graag volgens de boekjes. :wink:
  • Henny2
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 18
    GeregistreerdCOLON za mei 27, 2006 3:23 pm
    WoonplaatsCOLON Oosterhout

    door Henny2 » zo mei 28, 2006 6:11 pm

    Ik ook niet maaaaar hoe kom je als particulier aan die speciale gereedschappen?
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo mei 28, 2006 8:22 pm

    De dealer en het internet zijn uw vrienden !
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo mei 28, 2006 10:43 pm

    :lol:
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo mei 28, 2006 10:56 pm

    Sorry...en uw buren :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo mei 28, 2006 11:35 pm

    Henny2 schreefColonde handige hobbyist!!) is dit niet vreeselijk slecht voor de eindaandrijving/ versnellingsbak???


    Ik hoop dat er meer pk's uit het blok op de krukas komen dan via mijn spierkracht/gewicht. Anders deden we voor de volgende dynojet beter trappers monteren in de F ;)

    Jupilerman schreefColonMaar persoonlijk zou ik het niet zonder de locking tools doen. Naar mijn inzien te vel onzekerheden en teveel gepruts. Maar goed, ik doe het graag volgens de boekjes. :wink:


    Er is toch zo'n gezegde: "Those who can't do, teach ?" :lol: :lol: :lol:

    (Grapje hè Jupilerman ;))
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma mei 29, 2006 12:39 am

    Sander schreefColon...hoop dat er meer pk's uit het blok op de krukas komen dan via mijn spierkracht/gewicht. Anders deden we voor de volgende dynojet beter trappers monteren in de F ;)

    Inderdaad :lol: Mischien als je een moment van een paar meter toepast dat je iets van de eindaandrijving/ versnellingsbak zou kunnen beschadigen, ik ben persoonlijk gewoon banger voor de kop van de bout die onder 'rijomstandigheden' dit soort mishandelingen niet voor zijn kiezen krijgt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 29, 2006 12:49 am

    Demor schreefColon ik ben persoonlijk gewoon banger voor de kop van de bout die onder 'rijomstandigheden' dit soort mishandelingen niet voor zijn kiezen krijgt.

    Daarom is goed materiaal zo belangrijk. Heb je het passende maatje dat niet afwijkt van de norm, dan heb je weinig te vrezen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma mei 29, 2006 7:52 am

    Sander schreefColonEr is toch zo'n gezegde: "Those who can't do, teach ?"


    Ik heb hem niet. Kan j´m even uitleggen?

    Ik zou het misschien wel zonder flywheel lock kunnen, maar het is m´n ding niet. Voor die 50 euro neem ik geen onnodige risico´s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten