Rara wat is dit? [UPDATE]
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr apr 14, 2006 5:46 pm

Bij de MGF lag er vanochtend ook een raar plastic geval op de mat, waar hij vandaan kwam weet ik nog steeds niet :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr apr 14, 2006 9:44 pm

nieuw epidemie? :roll:
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » vr apr 14, 2006 11:41 pm

MGF schreefColonBij de MGF lag er vanochtend ook een raar plastic geval op de mat, waar hij vandaan kwam weet ik nog steeds niet :wink:

Tja, dat probleempje ken ik ook... Je smijt de deur dicht en er valt een klein zwart plastic dopje op de mat... bij mij is dat een van de dopjes die op de schroeven van de buiten spiegels zitten... ondertussen plaats ik ze niet meer terug... je kan wel bezig blijven, heh :)

Wat de schroef betreft... inderdaad de auto valt nog steeds niet uit elkaar, dus de schroef is blijkbaar alleen maar nutteloos gewicht. Je kan er maar van af zijn :P

Grt
    pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » vr apr 14, 2006 11:55 pm

Tja, dat probleempje ken ik ook... Je smijt de deur dicht en er valt een klein zwart plastic dopje op de mat... bij mij is dat een van de dopjes die op de schroeven van de buiten spiegels zitten... ondertussen plaats ik ze niet meer terug... je kan wel bezig blijven, heh

Ach, het hoort een beetje bij de charme van het rijden in een Britse auto. :wink:
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za apr 15, 2006 11:34 am

Pete schreefColon
    Wat de schroef betreft... inderdaad de auto valt nog steeds niet uit elkaar, dus de schroef is blijkbaar alleen maar nutteloos gewicht. Je kan er maar van af zijn :P

Grt
    pete

Bij mij valt bij de MKI vaak het hendeltje van de spiegel eraf. Ben er ook al eens eentje kwijtgeraakt. De MKII heeft gelukkig daar geen last van (electrisch)
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » za apr 15, 2006 11:51 am

Wat ik eigenlijk nog steeds niet snap, Coen is dat er onder jou High Tech MK2, MK1 wielen liggen in 15 inch terwijl hij eigenlijk standaard met 16'' Square Spokes (MK2 wielen) geleverd is.

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za apr 15, 2006 12:33 pm

Zelf weet ik ook niet hoe dat kan. Was ik ook nog wel benieuwd naar.
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » za apr 15, 2006 1:00 pm

Eigenlijk moeten de originele velgen er wel weer een keer onder komen hè, volgens mij staat het fantastisch! :)

Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » ma mei 15, 2006 12:06 am

Okay, het vervolg op de mysterieuze schroef!

Na mijn melding dat er een schroef uit mijn deur was gevallen ging mijn raam steeds slechter sluiten en begon er ook een akelig geluid te ontstaan tijdens het sluiten van het raam, dus... Dit weekend de deur maar eens open gemaakt om te kijken waar die schroef vandaan komt (De schroef die ik, overigens, ondertussen kwijt ben geraakt :? )
    Het verwijderen van het deur paneel (volgens Demor een eitje) ging inderdaad probleemloos.... echter.... op het moment dat ik dit clip verbindingen aan de onderzijde los trek, vallen er twee moeren op de grond!!! "Het moet niet gekker worden" dacht ik nog. Terwijl ik in de deur kijk om te zien hoe een en ander in elkaar steek, en natuurlijk op zoek naar de plek waar die schroef zou moeten passen, zie ik op de bodem van de deur twee sluitringen liggen, vlak naast een ontwateringsgat!!! (dus toch gekker :-) )
    Enfin, de moeren blijken los getrild van de raamgeleiding en de sluitringen horen aan de binnenzijde te zitten om het raam op voldoende afstand van de binnen rubbers te houden. Ringen terug gefriemeld, moeren erop gezet, een en ander vergeleken met de andere deur (deze bleek nog wel geheel in elkaar te steken :-) ) en het raam functioneerde weer als een tiet en sloot als een .... bedenk maar wat :-)

Heel leuk, maar blijft de vraag "Waar komt die zwarte schroef vandaan!?" Ik (her)ondekte de volgende opmerking van johnnl:
    johnnl schreefColonKan het een van de schroeven zijn waar de plastic kom van je deuropener mee vast zit. Bij mij zat dat vast met schroeven die hierop leken.

Klopt als een bus! in het plastic deel van de handgreep zit precies zo'n schroef.... alleen.... bij zit die er ook nog in!? En er lijkt er ook maar 1 in te moeten zitten (ergo mijn vergelijk met de andere deur)

De suggestie van mijn buurman (werkend voor een autodealer) was, "het zal een monteur zijn geweest die bij de montage een schroef in de deur heeft laten vallen, te lam was om hem op te vissen en dus gewoon een nieuwe heeft gepakt om zijn werk af te maken...." lijkt ondertussen zeer plausibel.

Moraal van dit verhaal???

If it looks like a screw and it feels like a screw... it probably as to do with nuts. :D

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

door johnnl » di mei 16, 2006 9:08 am

Hoi Pete Ik wil je niet verder in e war maken of zo maar bij mijn MGF (maar dat zegt natuurlijk niks ) zit dat kommetje van de deurgrepen wel degelijk vast met 2 van die bouten 1 die je eenvoudig ziet een 2e die een beetje verstopt zit. De opmerking van je buurman is dus in ieder geval bij deze ontkracht :P
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » di mei 16, 2006 5:59 pm

johnnl schreefColonHoi Pete Ik wil je niet verder in e war maken of zo maar bij mijn MGF (maar dat zegt natuurlijk niks ) zit dat kommetje van de deurgrepen wel degelijk vast met 2 van die bouten 1 die je eenvoudig ziet een 2e die een beetje verstopt zit. De opmerking van je buurman is dus in ieder geval bij deze ontkracht :P

Tja, ik heb wat in de workshop manual zitten kijken (mooi optijd!) en inderdaad ook daar zag ik een verwijzing naar twee van die %$@%$ schroeven... maar ik moet zeggen dat er op geen enkele manier speling zit op de handgreep, voelt gewoon stabiel aan als je de deur opent...
    Ik laat het voor wat het is, aangezien ik niet zoveel zin heb in het verwijderen van de folie en omdat de schroef niet de hele auto bijeen houdt :-)

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di mei 16, 2006 6:53 pm

Mmmm, very dark, daar moeten we zondag maar eens naar kijken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping