

Nog nooit opgemerkt dat er lucht ontsnapt als je de benzinedop opendoet ?
Fundamenteel komt het hierop neer. Benzinetank zit naast motor, motor wordt warm, tank wordt warm, lucht (met benzinedampen) in tank zet uit, lucht wil uit de tank. Lucht kan niet weg via benzinedop omdat die enkel lucht binnenlaat om een vacuum te vermijden tijdens het rijden en niet geen benzine mag laten ontsnappen bij een ernstig ongeval. Lucht zoekt andere uitgang en die is meestal de plaats waar de bezineleidingen van en naar de motor toekomen in de tank. En die zitten achter de bestuurderszetel net onder de bak waar de kap inligt.
Op www.mgfcar.de is een hele hoop informatie te vinden, ook over het benzinegeur probleem en mogelijke oplossingen.





tomjones911 schreefColonik vind dat eigenlijk wel goed ruiken als ik in mijn wagen stap eerlijk gezegd.![]()
het heeft zo een beetje weg van een werkplaatsgeur en die vind ik best nog te pruimen

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.