BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
alarm problemen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

alarm problemen

door Bruno » zo okt 18, 2020 12:09 am

Op mijn F beginnen mijn sloten te ratelen bij open en dicht doen. Niks nieuws in de scene uiteraard, maar heeft er iemand ervaring mee, om dit op te lossen zonder de slotblokken te vervangen ? Gewoon uit nieuwsgierigheid ...

Op mijn TF daarentegen werkt alles feilloos, maar lijkt het alsof er iets veranderd is. Als ik de TF nu vastdoe met de fobs gaan de deuren dicht, knipperen de pinklichten 1 keer, daarna een klik in de deuren, gevolgd door 3 keer pinken. De led pinkt zoals hij moet knipperen (dus geen storing) en bij het uitlezen met een Pscan, zijn er geen fouten of zo waargenomen. Alles werkt dus normaal, maar het extra 3 keer knipperen van de knipperlichten vind ik raar..

Wie oh wie ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: alarm problemen

door Kasper » zo okt 18, 2020 3:37 pm

Op mijn F heb ik al jaren (>10) dat met name het rechter portier ratelt. We hebben een vermoeden dat het niet het slot is, uitgeprobeert met andere sloten, maar het relais wat het slot aanstuurt.

Mijn TF (Pektron), werk 100% identie. Eerst op slot, daarna op “superlock” met 3x knipperen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 19, 2020 1:24 am

bedankt voor het antwoord, Kasper
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma okt 19, 2020 7:58 am

Ik Kan hem ook eens aan de p-scan hangen maar zover ik me kan herinneren heb ik op beide auto’s tot nu toe geen alarm foutmeldingen gezien.
    Dat principe van superlock was wel op Rovers van toepassing, je moest dan 2x op de afstandsbediening drukken meen ik me te herinneren. Waren wel de jaren ‘90, te lang geleden om exact nog te weten.
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » vr okt 23, 2020 6:59 am

Ik heb het vermoeden dat het ratelen veroorzaakt wordt door het slot in de chauffeursdeur die eigenlijk de master is van de deursloten ...

Sloten van een F ratelen soms maar lijken me niet stuk te gaan , die van een TF ratelen imo niet maar kunnen plots stuk zijn waardoor de deur op geen enkele manier te openen is .

Al een 3-tal keer voorgehad en openen lukte enkel door het deurpaneel te verwijderen en het slot dusdanig kapot te breken zodat het manueel inwendig bediend kon worden
    Grt.

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » vr okt 23, 2020 7:37 am

Fontech schreefColonAl een 3-tal keer voorgehad...

Vast een daarvan was mijn F. Dan gaan we misschien ook eens naar het liker portier kijken :D
    paul van R
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON zo maart 25, 2007 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Leidschendam

door paul van R » vr okt 23, 2020 12:46 pm

Ik heb dat probleem ook bij 2x op de afstandsbediening drukken. Bij het vervangen van de accu bleef het een tijdje weg, maar komt naar verloop van tijd weer terug. Soms wil het een tijdje wegblijven als ik de accu een periode in de accudruppellader zet. Ik heb het vermoeden dat het mogelijk met de conditie of type van de accu te maken heeft. De auto wordt ouder dus ook de tolerantie van de elektronica zullen door veroudering van de componenten mogelijk een oorzaak kunnen zijn.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1