BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
V power van Schell
  • MGFzilver
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON di apr 20, 2010 10:45 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden Nederland

    V power van Schell

    door MGFzilver » vr jul 24, 2020 12:56 pm

    Omdat volgens mij in deze benzine geen ethanol zit is de V Power benzine het beste voor de mgf? klopt dat? (bouwjaar 1997). Dit is met name belangrijk voor de winterstalling want ethanol neemt water op.
    Waar is de benzine tank van de mgf van gemaakt? (gewoon metaal?)
    Moet ik de tank voor de winterstalling helemaal vol tanken?
    Zijn er nog andere benzine merken zonder ethanol toevoeging?
    Is de Schell V power benzine in Belgie de zelfde als in Nederland?
    Moet ik nog voor de winterstalling iets toevoegen aan de benzine voor bescherming?

    Alvast bedankt voor het antwoorden van de vragen.

    Met vriendelijke groet,

    Paul
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: V power van Schell

    door Kasper » vr jul 24, 2020 4:02 pm

    Shell geeft inderdaad aan dat V-Power geen ethanol bevat, maar dat doet BP met hun Ultimate ook en die werken daarvoor samen met Texaco(?) Die merken kun je dus veilig tanken.

    De tank is van kunststof en hoef je dus eigenlijk niet vol te tanken, de reden daarvoor is dat een metalen tank niet roest op het stuk wat met brandstof is gevuld. Een mooie discussie kan dan beginnen omdat benzine ouder wordt en het dus misschen wle slim is om je F met weinig brandstof weg te zetten en na de winter bij te vullen met een kannetje verse benzine.

    Geen idee of V-Power in Belgie anders is dan die in Nederland. In ieder geval heeft de Duitse V-Power een hoger octaangetal (100 tegen 98). Reden hiervoor is dat de automotoren in Duitsland zwaarder worden belast met hogere snelheden op de autowegen. Dat zal met het ons opgelegde slakkegangetje dus best ook wel voor Belgie zo kunnen zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten