door Kasper » vr jul 24, 2020 4:02 pm
Shell geeft inderdaad aan dat V-Power geen ethanol bevat, maar dat doet BP met hun Ultimate ook en die werken daarvoor samen met Texaco(?) Die merken kun je dus veilig tanken.
De tank is van kunststof en hoef je dus eigenlijk niet vol te tanken, de reden daarvoor is dat een metalen tank niet roest op het stuk wat met brandstof is gevuld. Een mooie discussie kan dan beginnen omdat benzine ouder wordt en het dus misschen wle slim is om je F met weinig brandstof weg te zetten en na de winter bij te vullen met een kannetje verse benzine.
Geen idee of V-Power in Belgie anders is dan die in Nederland. In ieder geval heeft de Duitse V-Power een hoger octaangetal (100 tegen 98). Reden hiervoor is dat de automotoren in Duitsland zwaarder worden belast met hogere snelheden op de autowegen. Dat zal met het ons opgelegde slakkegangetje dus best ook wel voor Belgie zo kunnen zijn.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel