BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
start niet
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

start niet

door gino66 » di feb 04, 2020 12:59 am

hallo , na 2maanden de mgf stil te staan wil ik deze terug wat eens doen draaien , wat hij niet doet is starten , wat hij dan wel doet i , motor draai rond , baterij is goed , ik blijf starten tot hij aansla maar doet het dus niet zodat de batterij dus op zijn zwakte komt en dus niet voldoende stroom heeft , waaraan zou het kunnen zijn , ruik wel benzine bij teveel starten , mss even de starter controleren hoewel hij wel duidelijk draai de moter maar geen start dus , rarara probleem is dat hier nergens nog een garage is die de mgf onderhoud , olie en zo kan ik zelf maar een echte storing opzoeken en verhelpen is wat anders
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: start niet

door ErikB » do feb 06, 2020 11:30 am

Hallo,

Klinkt als 'geen ontsteking', maar er kunnen verschillende oorzaken zijn.
    Van welk jaar is de MGF (OBD of niet) ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    WoonplaatsCOLON eeklo

door gino66 » vr feb 07, 2020 12:39 am

hallo

Mijn mg f is van 1998 , blijkbaar krijg hij dus wel benzine maar klopt zoals je schrijf geen ontsteking tot zover ben ik er nu ook achter gekomen , verder zal ik mss de verdeelkop eens verwijderen , maar daar zit het nu ook het kleine probleem, deze 2de schroef kan ik niet loskrijgen , (rechts onder) omwille moeilijke plaats dus zal voor op een avond zijn om het los te prutsen, kijken wat daar te vinden is , hoewel hij 14 dagen geleden nog moeilijk starte maar draaide toch na 5tal min sukkelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr feb 07, 2020 11:57 am

Voordat je allerlei ingrijpende dingen gaat doen:
    Weet je hou oud de bougie kabels zijn en wat voor fabrikaat deze zijn?

Ik kan mij de Originele kabels na een jaar of 5 herinneren, die gingen met wat vocht allemaal doorslaan zodat er bergen meldingen op het BBS (we worden oud) kwamen.

Isolerende spray bij de automaterialen handel hielp dan voor een paar dagen. Goede kabels was en is een blijvende oplossing.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    WoonplaatsCOLON eeklo

door gino66 » vr feb 07, 2020 1:55 pm

hallo kasper ,

ik heb deze al goed bekeken maar deze zijn zo goed als nieuw , ik rij er maar 1500 per jaar mee, deze waren vernieuwd over een klein 5j dus zou me verwonderen maar nieuwe bougie's zitten er al in , nog niets van ontsteking , deze weekend even beter alles bekijken , anders zal het naar een garage slepen zijn denk ik want zo een wagen technieker ben ik nu ook niet , al heb ik wel de boek van mg f met al de nodige uitleg van kop tot teen , maar oorzaken staan daar niet in om te verhelpen , dus zoeken maar alvast iedereen bedankt om te lezen we kunnen er maar uit leren he
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr feb 07, 2020 2:09 pm

gino66 schreefColon...al heb ik wel de boek van mg f met al de nodige uitleg van kop tot teen , maar oorzaken staan daar niet in om te verhelpen , dus zoeken maar alvast iedereen bedankt om te lezen we kunnen er maar uit leren he

Dat klop, een werkplaatsboek is prima, maar je moet eerst weten wat er fout is voordat je kunt gaan herstellen. Mensen helpen om die fout te vinden is een van de belangrijke dingen waar wij MGF en TF rijders mee willen helpen. De ene keer is dat makkelijk, de andere keer kost het wat meer tijd en moeite. Weet wel dat er eigenlijk altijd wel een oplossing en een goede uitkomst boven komt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    WoonplaatsCOLON eeklo

door gino66 » zo feb 09, 2020 10:35 am

na half uurke sleutelen is de oorzaak gevonden , de rotorarm heb ik vervangen , en start nu als niets , dus we kunnen rijden in de zon , tenminste als de zon er is , zal dus nog even wachten zijn , aan allen bedankt voor de hulp , :applaus:
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma feb 10, 2020 10:58 am

Het is geen slecht idee om bij vervanging van de rotorarm ook de verdelerkap te vervangen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    WoonplaatsCOLON eeklo

door gino66 » ma feb 10, 2020 5:16 pm

klopt en ben bezig nu alles open lig , eens grondig alles te vervangen , zo zie ik op ebay duidelijk verschil dan hier in de winkel vb hier kost een bougie van merk NGK pfr6n-11 3546 zo 25 euro stuk op e bay zo 19euro voor 4stuks en zijn dezelfde nu ook even kijken voor rotorarm en luchtfilter kan maar kijken he of heeft men hier enkele tips
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » zo feb 16, 2020 7:00 am

Originele champion bougie hoeft niet meer te kosten dan 12,5€ ( tenzij je een specifiek getunede wagen hebt )
    Ook een beetje opletten met ebay , daar gaan wel es namaakspullen van de hand . Moet je altijd gaan kijken naar de beoordelingen van de verkoper .
    Groet

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    WoonplaatsCOLON eeklo

door gino66 » zo feb 16, 2020 2:04 pm

heel erg dank voor jouw bericht