BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
tweeters
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    tweeters

    door benerivo » za feb 08, 2020 7:57 pm

    Nu de kofferbakopener werkt ben ik weer aan een nieuw project begonnen,nl.de speakers vervangen.(Tussendoor heb ik de koppeling nog even van nieuwe olie voorzien en ontlucht,deze was zo zwart als roet)In de t-bar heb ik de bestaande speakers al vervangen door de Alpine SXE4625S .Ik moest alleen de gaten even passend maken met een Dremel,daarna was het zo gefixed.Nu ben ik aan de deuren begonnen,heb de bekleding er af gehaald en de speaker verwijderd.Ik wil de bestaande ring hergebruiken dus ik moet de speaker er uit halen door hem los te slijpen met de Dremel(misschien is er een andere oplossing,daar kon ik zo gauw niet opkomen).Er komen Alpine SXE-1750S speakers in.Nu zit ik met het volgende:hoe ga ik de nieuwe bijgeleverde tweeters in de deurbekleding inbouwen,de bestaande tweeters zijn anders van afmeting.Ik weet nog niet of je de oude uit elkaar kan halen ,zodat je het binnenwerk kan vervangen.Weet iemand hier een oplossing voor of moet ik de nieuwe tweeters ergens anders inbouwen?
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: tweeters

    door Kasper » zo feb 09, 2020 12:01 pm

    Een tijdje terug heb ik een paar binnendeuren overgenomen van een bekende. Dit omdat de oude versleten waren. op dat moment kreeg ik deurpanelen met speakers, de gewone en tweeters. Daar waar ik, als echte Mk1 rijder, nog niet mee gewerkt had.
    In die panelen was met een gatenzaag, een uitsparing gemaakt ter grootte van de tweeter en deze was er normaal in gelijmd. Geen verdere beugels o.i.d.
    Dit voldoet voor mij in deze auto prima. in de TF zitten natuurlijk de standaard tweeters nog, het lijkt mij dat deze op dezelfde manier gemonteerd zijn.

    Moet ik er wel bij zeggen dat zonder hardtop ik de Radio, Cassette, CD, Minidisk, MP3 speler, IPod of wat dan ook nog meer van dat speelgoed bestaat of heeft bestaan, vrijwel nooit gebruik.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    Re: tweeters

    door benerivo » zo feb 09, 2020 1:31 pm

    De tweeters op zich schroef je er zo uit,er zit een ring aan de binnenkant om hem vast te houden.Nu zijn die Alpine tweeters kleiner van diameter,dus vallen die binnen het gat van de deurbekleding. Wat ik graag wil weten is of het mogelijk is om de bestaande tweeters zodanig uit elkaar te halen zijn(soort van bajonetsluiting oid) dat je de ringen en het roostertje waarin ze zitten weer kan hergebruiken voor de nieuwe.Misschien dat iemand dat al uitgevonden heeft?
    Ik zou natuurlijk zo nieuwe roosters kunnen aanschaffen maar ik vind het leuk om zoveel mogelijk origineel te houden,vandaar m'n vraag.
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

    Re: tweeters

    door benerivo » za feb 15, 2020 8:55 pm

    Binnenwerk tweeter is er uit.Heb een plaatje triplex gebruikt en heb er een 4,5cm gat in gezaagd.Plaatje in de bankschroef gezet,complete tweeter er op bevestigd en daarna met 2 kleine schroevendraaiers het binnenwerk er uit geprutst zonder de boel te slopen.Daarna de Alpine tweeter er in geklemd,past precies, en de boel weer teruggeplaatst.Nu weet ik dus hoe ik het bij de linkerdeur moet aanpakken.Trouwens,de nieuwe deurspeakers paste ook niet 1 op 1 in de bestaande speakerringen;daar heb ik nu MDF-ringen voor gebruikt.Al met al ,als het straks weer klaar is, weer een leuk projectje.
    Volgende week komen er 4 nieuwe Falken banden,als die er onder zitten is de TF weer klaar voor het komende seizoen.Heb ik weer een paar maanden de tijd om nieuwe projecten voor de volgende winter te verzinnen.
    Leuk hoor,zo'n hobby .Had ik 30 jaar eerder aan moeten beginnen..
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten