BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
co
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    co

    door gino66 » wo feb 27, 2019 9:06 pm

    hallo even lang geleden maar af en toe lees ik wel , nu ik naar de schouwing geweest ben is me mgf afgekeurd omwillen de co te hoog wat kan ik nu doen , of is deze te regelen met iets heb nu vandaag een product ingegoten in de bezine dus ik hoor het wel , ik heb wel voor de schouwing zo 10km gereden maar denk dat het niet genoeg was vandaar me vraag nu hier alvast voor de antwoorden
    Laatst bijgewerkt door 1 op gino66, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168
    GeregistreerdCOLON vr jul 22, 2011 11:39 pm
    WoonplaatsCOLON Schwalmtal (Duitsland)

    Re: co2

    door Mykel » wo feb 27, 2019 11:26 pm

    Jij heeft een Mk1, dus geen post-cat lambda. Als de lambda waarden in orde zijn (0.95 - 1.01) kan het eigenlijk alleen de kat zijn die niet meer goed werkt.

    Is er mogelijk de hele bericht van de onderzoek hier te posten?
    MGF: bouwj 1997, 290tkm (!), BRG HAM, zwart leer
    MGTF: bouwj. 2004, rechtsstuur, Monogram Spectre, zwart leer, Chrome en Sports Pack
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: co2

    door ErikB » do feb 28, 2019 2:40 pm

    Zeker dat het CO2 is en niet CO ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: co2

    door schrokke » za maart 02, 2019 11:27 am

    CO2 is geen afkeur, is dus effectief wel CO.
    En zoals Mykel zegt, meer info zou beter zijn.
    Je kan tijdens de keuring best meekijken op de tester en gegevens onthouden.
    Hoeveel CO en lambda zijn al zeer nuttig. HC en O2 ook wel en zelfs CO2 is nuttig om te weten.
    Is de CO slechts een beetje te hoog(tussen 0.5 en 0.8%) zou een tijdje met injectiecleaner rond rijden wel kunnen helpen.
    Heb je een hoge lambdawaarde bij een lichtjes te hoge CO kan je richting catalysator gaan denken.
    Heb je een hoge lambdawaarde met weinig CO2(-14%) is het eerder slechte ontsteking.
    Lage lambda met hoge CO is te rijk.
    Je moet toch terug, je weet waar naar te kijken dan.
    Hoewel ik voor je hoop dat het opgelost is.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: co2

    door Coen » zo maart 03, 2019 10:20 pm

    Dit is toch die meting met zo’n stok in de uitlaat? Bij mijn auto hielp het door ‘m in de andere uitlaatpijp te hangen. Ging de waarde aanzienlijk van omlaag en was het goed voor de APK.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: co2

    door ErikB » ma maart 04, 2019 11:43 am

    Coen schreefColonDit is toch die meting met zo’n stok in de uitlaat? Bij mijn auto hielp het door ‘m in de andere uitlaatpijp te hangen. Ging de waarde aanzienlijk van omlaag en was het goed voor de APK.

    :lol: :lol:

    Zonder enige waarden te kennen, zijn de klassieke oorzaken (in no particular order):
    - niet goed werkende/vuile luchtfilter
    - koelwatertemperatuursensor defect (dit is een andere dan de sensor gebruikt voor het dashboard)
    - lambda sensor
    - karalysator
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: co2

    door Kasper » ma maart 04, 2019 6:30 pm

    Wat Erik zegt klopt zo’n beetje wel. Let wel als de temperatuursensor defect is, dan merkt je dat echt wel (bij mij wilde de auto met warme motor niet starten, erg lastig tijden TdL.)

    Wat ook wel eens help: een goed warmgereden motor.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    Re: co2

    door Jupilerman » do maart 07, 2019 9:56 pm

    bij een mkI MGf (1996-1999) kan de oplossing hiervoor heel simpel zijn. Mocht ik zelf ontdekken. Mems 1.9 heeft de druksensor (map sensor) op de ecu. Het slangetje dat van het inlaatspruitstuk naar de ecu loopt verweert na enige tijd. Als er geen druk (enfin, vacuum) gemeten kan worden, gaat mems in een veilige modus. En dan rijdt hij echt wel zeer rijk. Je ruikt het gewoon. Reken op een CO van meer dsn 10%.
    Ik hoop voor jou dat het zo simpel en goedkoop is
    Groeten
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: co

    door Bruno » wo maart 13, 2019 8:29 pm

    Een uitlaat stoot uiteraard allerlei gassen uit (CO,CO2,HC,O2,NOx)
    Indien de CO te hoog is moet je dit per definitie in de motor gaan zoeken en spreken we over een onvolledige verbranding of slechte verstuiving. Een injector cleaner kan helpen indien het vervuiling betreft. Mogelijke andere oorzaken:valse lucht aanzuig zijn, te weinig lucht toevoer, slecht werkende lambda, of zelfs olieverbruik kan een oorzaak zijn.

    Spreken we echter over een te hoge HC waarde moet je dit eerder in de uitlaatlijn gaan zoeken (bv. een katalysator die faalt).

    Gelukkig meten ze nog geen Nox, wat oa. van de temperatuur afhankelijk is ;-)

    Meten is weten dus !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    co

    door RalphDuncan » ma jul 29, 2019 8:00 pm

    Mijn MGF was ook afgekeurd vanwege de uitlaatgassen. Dit heb ik gedaan om het op te lossen:

    - Nieuwe katalysator
    - Nieuwe luchtfilter
    - Wynn’s injectie reiniging vloeistof in een halve tank benzine gegoten
    - daarna bij Total Excellium 98 getankt en naar de keuring gereden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten