MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Mr. Dj M. » ma aug 06, 2018 5:22 pm

    Ik heb nu zo'n 1,5 jaar Pirelli's onder de TF en ondanks dat ze veel grip hebben is de auto vreselijk zoekerig.
    Spelen met de druk helpt ook maar weinig. De oude Toyo's waren top met droog en vreselijk met nat. De Pirrelli's zijn ook goed in nat, maar de auto is gewoon nu niet richting max te rijden en daar baal ik van.
    Ik ben ook voor een tabel met geschikte banden, maar die blijft erg moeilijk te maken als je de facebookgroepen en fora er op na slaat.....
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Kasper » ma aug 06, 2018 5:44 pm

    het zoekerige gedrag ligt veelal niet aan de banden maar veel meer aan de uitlijning. Die heb ik niet aangepast zul je zeggen, mijn reactie daarop: waren ze schuin afgesleten? dan is je uitlijning met nieuwe banden wel degelijk anders geworden. Ook het inzakken van de vering op een F is van invloed.
    Is de uitlijning nagenoeg parallel (bij belasting) dan is de auto zeker zoekering. De keerzijde daarvan is dat het gedrag in bochten veel beter is. Die balans kun je dus zelf met uitlijnen bepalen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Sjonnie » ma aug 06, 2018 7:07 pm

    Ik heb, sinds ik de F kocht, er Hankook Evo V2 onder liggen en ik moet zeggen dat die zich erg goed gedragen. Toegegeven... ik zoek de grenzen niet snel op maar het weggedrag is wel uiterst voorspelbaar.

    Als gevolg van mijn ervaringen met de Hankooks onder de F leg ik onder alle auto's Hankooks waar mogelijk. De ZR had ze (verkocht :| ), De Jag heeft ze als zomerband en de ZT-T gaat ze krijgen zodra de Goodrides ( :twisted: :twisted: ) zijn versleten.

    Maar nogmaals: ik zoek de grenzen niet snel op :wink:

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Kasper » ma aug 06, 2018 8:15 pm

    Sjonnie schreefColonIk heb, sinds ik de F kocht, er Hankook Evo V2 onder liggen en ik moet zeggen dat die zich erg goed gedragen. Toegegeven... ik zoek de grenzen niet snel op maar het weggedrag is wel uiterst voorspelbaar.

    Als gevolg van mijn ervaringen met de Hankooks onder de F leg ik onder alle auto's Hankooks waar mogelijk. De ZR had ze (verkocht :| ), De Jag heeft ze als zomerband en de ZT-T gaat ze krijgen zodra de Goodrides ( :twisted: :twisted: ) zijn versleten.

    Maar nogmaals: ik zoek de grenzen niet snel op :wink:

    Greetz,

    Jan

    je bent niet de eerste waarvan ik hoor dat dit een goede band voor een F is. Het is zeker geen tweederangs merk, Mercedes Benz Nederland legt ze ook op diverse modellen. Ik zou alleen verwachten dat deze band het juist op een wat zwaardere auto beter doet. Ik had ze op m'n 156 en was er best happy mee.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Coen » wo aug 22, 2018 12:17 pm

    Gewicht maakt inderdaad erg veel uit. Toyo's waren echt perfect onder de MG, onder de Elise minder en was deze ineens erg tail happy. Daardoor kon je er wel leuk mee spelen wat ook weer zijn voordeel had :twisted:

    Onder de zilveren MG zaten 2 verschillende banden. Voor weet ik het niet meer (gokje, Bridgestone) maar achter zat er Fulda op. Wegligging was veel minder dan de groene met 4x Toyo's.
    Lotus Elise S2 111s
  • Barbour
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON wo mei 09, 2018 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Barbour » wo aug 22, 2018 2:38 pm

    Ik heb van de Engelse fora begrepen dat de Falken Ziex ZE-914 echte aanraders zijn, en dat je met de Toyo's moet uitkijken waar ze zijn gemaakt

    Ik ga in oktober mijn 16" flatspokes ophalen en laat er de Falkens opzetten, wordt t.z.t vervolgd
    Safety fast, born from jets

    MG-F 1.8i 1998, Anthraciet
    Saab 9-5 Aero 2002, Zilver
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: MGF 1997 "breekt uit" na vervangen achterbanden

    door Kasper » zo aug 26, 2018 9:40 pm

    voor de fora moet je wel even een onderscheid tussen en F en een TF maken. inderdaad zijn voor velen de Falkens "the way to go" op een Tf. ik ben zelf van Yokohama's overgestapt op Yoyo's met de Japan / Malaysia mix. Ik moet zeggen na zo'n 5000 km: het is geen Yokohama, dat is bij droog weer alsof je op rails rijdt, maar echt niet onverdienstelijk. Hooguit wat meer onderstuur en een milde vorm van 4-wiel slide als het echt hard gaat.

    Moet ik wel zeggen dat mijn onderstel van de F verre van origineel is.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten