BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Luc » di mei 29, 2018 8:44 am

    Hoi allen,

    Een goeie 17 jaar geleden waagde ik mij tot de aankoop van de domein naam mgf.be en het opzetten van een informatieve site rond dit fantastisch wagentje. Een dik jaar nadien was er een schuchtere poging om een ‘forum’ op te zetten. Nog wat later is dat forum, mede onder impuls van en dankzij het enthousiasme van Bruno, attractiever en dynamischer geworden.
    Nu, na ongeveer 17 jaar deel uit te maken van het mgf.be clubke heb ik recentelijk besloten mij terug te trekken uit het beheer/bestuur en alle mgf.be gerelateerde activiteiten. Ik kan je verzekeren dat deze beslissing niet licht is genomen. Een 2-tal jaar geleden had ik dit al eens op het punt te staan ermee op te houden, maar Bruno wist me dan te overtuigen om nog wat te blijven.... (daar is ie wel goed in).

    Recentelijk heb ik dan ook de mf.be domein naam overgedragen aan de heren die de site, het forum en de mgf.be FB pagina’s dagelijks modereren. Op die manier blijft de “merknaam” mgf.be bestaan. Dit was voor mij een belangrijke punt! Ik geef eerlijk toe dat ik het zeer jammer had gevonden mocht de “merknaam” mgf.be zou verdwijnen.

    Laat me er tevens aan toe voegen dat we de F nog steeds als daily wagen gebruiken, trouwens net de 160k gepasseerd, en dat dit besluit enkel en alleen te maken heeft met het feit dat ik gewoon geen tijd meer heb in het mgf gebeuren. Al zal ik alles nog steeds vanop een afstand volgen, zoals de laatste jaren trouwens. En als Erik ooit nog eens een Kempenritje organiseert, reken er dan maar op dat ik erbij zal zijn . @ Erik, als je liever hebt dat ik dan wegblijf,... laat tijdig weten.

    Tot slot ben ik ervan overtuigd dat de overige bestuursleden en moderators er meer dan ooit alles aan zullen doen om de site, het forum en de FB pagina's te blijven onderhouden en entertainen.

    Groeten en nogmaals bedankt voor de afgelopen periode.

    Luc & Veerle
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door ErikB » di mei 29, 2018 5:44 pm

    Sta me toe even uitgebreid te bedanken voor het gedane werk: dankjewel Luc.
    Voilà, done.

    Zonder gekheid nu . . .

    Met de start van mgf.be werd er inderdaad niet alleen een website gelanceerd, maar ook een community opgestart. Vandaag, dankzij een gewijzigde houding ten opzichte van het clubleven en sociale media, is het hier wel wat rustiger geworden, maar de waarde is gebleven. In een landje zo groot als een theedoek, hebben we een heel aantal MG clubs en mgf.be slaagde erin de F/TF rijders te binden en ook de Nederlandse F/TF rijders mee in het verhaal te betrekken. Het gonsde hier van de bedrijvigheid, de creativiteit en de behulpzaaamheid. En als we dan naar buiten kwamen op een eigen event of we waren te gast op een event van een andere club, dan zag men de F/TF rijders, want zonder uitzondering hadden ze een mgf.be polo aan (en later ook andere mgf.be kleding). mgf.be werd al snel bekend buiten de landsgrenzen en werd ook voor het MGF register een internationaal begrip en voorbeeld.
    Het aantal MGF/TF's in het wild neemt af, en het aantal bezoekers van dit forum ook wel, maar de schat aan informatie die we in al die jaren hebben opgebouwd, kunnen we best koesteren en beschikbaar houden. In een dynamische wereld, die te snel gaat voor echt zekere en waardevolle informatie, moet dit forum een safe haven blijven voor zij die met de hulp van gelijkgestemden MGF's en TF's willen blijven rijden.
    Luc, dankjewel om mee de weg te wijzen, letterlijk en figuurlijk. En als er maar iets kan lijken op een Day beFore, dan zal ik niet twijfelen om even contact met je op te nemen.

    Cheers mate,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Bruno » za jun 02, 2018 3:50 pm

    Ook even een bedankje/reactie van mijn kant.
    Bedankt Luc voor het opzetten van MGF.BE al die jaren geleden. Ik ben blij dat ik mee aan de wieg hiervan heb mogen staan hiervan en het forum mee heb mogen "dragen" al die jaren.
    Interesses veranderen, vrienden blijven, laat ons dat alvast in het achterhoofd houden.
    Wat MGF.BE betreft : een pagina is dus omgedraaid, maar het boek is nog lang niet uit.
    Ik ben ervan overtuigd dat er nog een mooie toekomst is weggelegd voor dit forum. Eens de MGF/TF een klassieker wordt, en de prijzen hiervan duurder worden (alles heeft hier met vraag en aanbod te maken, en dat laatste wordt altijd wat minder), zal ook het doel van de wagen veranderen. Het zal terug meer en meer een hobby wagen ipv. een daily drive worden. Het gevolg is dat de wagen een ander publiek zal aantrekken, en de interesse in een al dan niet digitaal clubleven met bijkomende evenmenten terug zal groeien. We zien de eerste tekenen hiervan al even ontstaan.

    MGF.BE bevat een schat aan informatie, die via de handige digitale zoekroutine gemakkelijk kan worden geraadpleegd, iets dat niet kan gezegd worden van het sociale media broertje van mgf.be. Beiden hebben hun waarde, het forum opzich mag echter nooit verloren gaan !

    Weet echter ook dat een forum runnen geld kost (hosting cost, domein naam registratie, ...). Bij deze dus de oproep aan onze, al dan niet commerciele leden, dat alle steun welkom is om dit te laten verder leven. Contacteer ons om te bespreken hoe we hier een win-win situatie van kunnen maken.

    Leve MGF.BE !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Jodc » za jun 02, 2018 11:36 pm

    Ik kan me voorstellen dat het forum runnen wel wat centen kost. Misschien al beginnen met iedereen die z'n auto bij jou laat onderhouden een paar eurootjes meer te vragen hiervoor als bijdrage voor het forum? Ik ben alvast kandidaat. Op meetings zouden we ook kunnen vragen om een kleine bijdrage te doen. Zo komen we snel aan het nodige bedrag denk ik...
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Tukker » ma jun 04, 2018 6:09 pm

    Luc bedankt voor alles, ik hier inmiddels een schat aan informatie gevonden.

    @Bruno Ik heb al vaker aangegeven om een mogelijkheid te maken voor een vrije donatie, auto wassen is niet mijn sterkste punt en de bestelde producten uit 2012 staan hier nog steeds . Kijk hier als bestuur eens na.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    HansZ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 152
    GeregistreerdCOLON vr dec 12, 2008 12:34 pm
    WoonplaatsCOLON Cothen

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door HansZ » ma jun 11, 2018 7:48 pm

    Bedankt Luc, voor de vele vrije uren die je de afgelopen jaren in het forum gestoken heb.
    MGF.be is een grote vergaarbak geworden van ervaringen en tips voor de huidige rijders en rijdsters van de F en TF
    waar we nog vele jaren op kunnen teren.

    Ik wens je al het goede voor jou en familie en nog veel rijplezier. thumbsup

    Mooi verwoord Erik/Bruno.

    Groet Hans
    - MG TF 2003 Tahiti Blue, K&N luchtfilter, Bastuck sportuitlaat,
    - Renault Megane TCE.
    - Toyota Aygo.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Kasper » za jun 23, 2018 6:03 pm

    Goede woorden van allen voor iemand die jaren terug een heel goed idee tot waarheid heeft gemaakt, en waar velen nu nog iedere dag plezier aan beleven: Luc Bedankt!
    Niet alleen een community is hier ontstaan, vooral ook de fijne evenementen, trips en vooral de vriendschappen die hier zijn ontstaan.

    Vandaag ben ik ErikB tegengekomen en hebben we samen uitgebreid mogen babbelen over de toekomst van MGF.be. Daar zijn naast het behouden van leden nog meer belangrijke dingen te regelen zoals GDPR en fondsenwerving.
    Al met al genoeg om ons de komende tijd niet te vervelen!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Barbour
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 44
    GeregistreerdCOLON wo mei 09, 2018 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Barbour » wo jul 11, 2018 9:56 pm

    Laat ik, als kersvers forum lid, je ook bedanken voor je inzet, en het gegeven dat de info hier (en op het Engelse forum) van onschatbare waarde zijn geweest bij de aanschaf van mijn F-je.

    Voor dit soort informatie is een forum veel beter dan al die Facebook pagina's en andere sociale media, waar je niets eenvoudig kunt vinden en alles ontzettend vluchtig is.

    Dus, dank dat je dit mogelijk hebt gemaakt, ik hoop je ooit een keer in levende lijve te mogen begroeten en een pintje voor te kunnen zetten ;)
    Safety fast, born from jets

    MG-F 1.8i 1998, Anthraciet
    Saab 9-5 Aero 2002, Zilver
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Coen » di aug 21, 2018 11:38 am

    Bedankt Luc voor de start van MGF.be! Maar ook Bruno, Erik, Sander, Bruce, Rick, Camiel en Kasper als moderators/beheerders (iemand vergeten?). In de tijd dat de F'jes er nog waren heb ook ik hier veel informatie weggehaald maar ook veel plezier beleefd. Inmiddels 13,5 jaar verder kom ik hier meer meer zo vaak als vroeger maar ik vind het nog wel altijd leuk om even een kijkje te nemen.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door ErikB » di aug 21, 2018 1:07 pm

    En nog steeds welkom Coen, dat weet je.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: mgf.be gaat verder (welsiwaar zonder mij)

    door Coen » di aug 21, 2018 10:15 pm

    :D
    Lotus Elise S2 111s
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten