BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
rempedaal blijft hangen en gaat steeds zwaarder
  • harenm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za dec 31, 2011 11:56 am

rempedaal blijft hangen en gaat steeds zwaarder

door harenm » ma apr 09, 2018 9:02 pm

Sinds enige tijd blijft mijn rempedaal van mijn MGF hangen en wordt het steeds zwaarder om 'm te bedienen. Als ik heel hard rem dan blijft mijn rem ook steken. Pas als ik met mijn voet het rempedaal omhoog trek, komt de rem los. Mijn eerste verdenking waren verroeste/zwaar gaande draaipunten. Deze zijn allemaal gesmeerd. De tweede verdenking was de rembekrachtiger. Uit een eerder bericht las ik dat je deze kan testen door je rempedaal op te pompen, de auto te starten en dan moet de rem iets inzakken. Dit doet mijn rempedaal ook. Heeft er iemand nog ideeën wat het zou kunnen zijn?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

Re: rempedaal blijft hangen en gaat steeds zwaarder

door schrokke » wo apr 11, 2018 4:33 pm

Ervan uitgaande dat je echt draaipunten gesmeerd hebt, denk ik dat het probleem waarschijnlijk in uw hoofdremcilinder zit. Daarin zit ook de veer die uw rempedaal terug duwt. Als deze gebroken is, is de oorzaak meestal roest en is daarmee de hele hoofdremcilinder om zeep.
    Deze eens demonteren en onderzoeken kan zeker geen kwaad. Onderzoek ondertussen toch ook de rembekrachtiger nog eens, want ook deze kan door interne roest het pedaal blokkeren.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • harenm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON za dec 31, 2011 11:56 am

Re: rempedaal blijft hangen en gaat steeds zwaarder

door harenm » wo apr 11, 2018 9:42 pm

Goede tips, dat ga ik zeker proberen.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1