Diesel schreefColonHeren bedankt is duidelijk.
Het is een automaat gaaf systeem trouwens volle koppel de hele tijd.
het is inderdaad prettig rijden met een steppie
Diesel schreefColonVersnellingsbak olie moet je dan de bak laten flushen? Of kan je zelf verversen, en hoeveel bijvullen?
Kom ook berichten tegen dat er vanuit fabriek een halve lieter te weinig in zit?
Jep, dat verhaal van die halve liter laat bij mij ook ergens een belletje rinkelen, maar hoe zat het ook al weer. Het onderhoud aan de TF laat ik altijd uitvoeren, ik moet dag in - dag uit op de auto kunnen vertrouwen, het is m'n daily drive.
Diesel schreefColonEn welke remolie en versnellingsbakolie geniet de voorkeur voor de mgf ?
Bedankt weer.
Gr
Wim
Remolie is normaal gesproken DOT 4 olie, voor betere olie, minder hygroscopisch, dus minder gevoelig voor vocht. zu je voor DOT 5 kunnen gaan. het overstappen is niet makkelijk omdat DOT4 en DOT5 niet mogen mixen. Dus gewoon bij DOT4 blijven. dat wat er standaard in is gedaan.
Versnellingsbakolie :
Het valt nog niet mee om zonder owners manual dit terug te halen maar van een oud BBS haal ik het volgende:
" Unipart sureflow CVT fluid
or
EZL 799 Esso CVT fluid
- Dry fill 4.9 litres
- Service fill 4.5 litres (1 to 1.5 litres remains in the transmission during oil change)"
Dit uit een discussie tussen Dieter Koenecke en ene Bruno. de eerste ken ik persoonlijk en Dieter weet echt veel van de MGF. De tweede persoon zou hier ook wel eens langs kunnen komen
Ik kijk nog wel even in een van de naslagwerken om dit precies te bevestigen, wat ik aangeef moet wel goed zijn!