BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
elektrisch aansluitpunt onder voorklep
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

elektrisch aansluitpunt onder voorklep

door Janmgf » vr nov 17, 2017 12:51 pm

Ik zoek een elektrisch aansluitpunt (dat via het contactslot loopt) onder de vóórklep van mijn F.
    Dus als ik het contact aan zet komt er spanning op. Alle aansluitpunten die ik vind staan continu onder spanning.

Alternatief is dat ik ergens vanuit de cabine een (via het contactslot geschakelde) draad moet trekken door het schutbord.
    Als ik dat zou doen, van welk aansluitpunt kan ik dat dan op een handige manier doen?
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: elektrisch aansluitpunt onder voorklep

door Kasper » vr nov 17, 2017 2:21 pm

Zou goed kunnen zijn dat er verschil tussen de verschillende versies zit, Mk1, Mk2 en TF, TF>2005.

Maar ik denk dat voor alle versies geld dat er geen geschakelde voeding over het contact slot onder de voorklep aanwezig is. Wel via andere circuits zoals op de ruitenwisser. Mar dat zal we niet de bedoeling zijn, er vanuitgaande dat je zoiets als een koelkastje in het vooronder wenst (op mijn erg lange wish-list)

Voor de Mk 1 kun je stroom vanaf de sigaretten aanssteker halen en deze naar voren trekken, voor de Mk2 zit er geschakelde stroom in de zekeringenblok links van het stuurwiel.

Naar voren: volgens mij heb ik dit via de rechterzijde gedaan, dashboardkastje weggehaald om er aan de onderzijde bij te kunnen. Onder de klep zitten een paar rubbers waar al kabels doorheen lopen en waarlangs ik stroom van binnenuit heb opgevist, gewoon door een extra kabeltje langs het rubber te steken.
    Zou kunnen zijn voor de verwarming van de ruitensproeiers op mn Mk1, al geeft Dieter een ander aansluitpunt aan (laat dat nu mijn MG zijn die echt in de winter nooit buiten komt, modificatie is ook al wel een jaartje of 15 terug gedaan)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » vr nov 17, 2017 6:21 pm

Hallo Jan,

Op het gevaar af dat ik een hele rare vraag stel: waarom heb je een aansluitpunt nodig onder de voorklep?

Misschien breng je me wel op een idee :wink: :mrgreen:

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » vr nov 17, 2017 8:29 pm

Helemaal geen vreemde vraag!

Ik overweeg nog steeds om de parkeerlampjes aan de vóórzijde te gebruiken als dagrij verlichting.
    Zie ook http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=16328

Om werk te besparen zoek ik dus een elektrisch aansluitpunt waar spanning op komt als ik het contact aanzet. :D
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » za nov 18, 2017 6:17 pm

volgens mij moet je daarvoor eenvoudiger stroom kunnen vinden, dichter bij de lampen, bijvoorbeeld vanuit het zekeringenkastje onder de voorklep. Tenzij je natuurlijk een schakelaartje erbij wilt hebben (wat ik me best kan voorstellen)
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » za nov 18, 2017 6:52 pm

Janmgf schreefColonHelemaal geen vreemde vraag!

Ik overweeg nog steeds om de parkeerlampjes aan de vóórzijde te gebruiken als dagrij verlichting.
    Zie ook http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=16328

Om werk te besparen zoek ik dus een elektrisch aansluitpunt waar spanning op komt als ik het contact aanzet. :D

Helder! :mrgreen:

Ik heb zelf geen behoefte aan DRL voor de F.

Zal eens kijken waar je de spanning vandaan kunt halen...

Wordt vervolgd!

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » za nov 18, 2017 7:40 pm

Kasper schreefColonvolgens mij moet je daarvoor eenvoudiger stroom kunnen vinden, dichter bij de lampen, bijvoorbeeld vanuit het zekeringenkastje onder de voorklep. Tenzij je natuurlijk een schakelaartje erbij wilt hebben (wat ik me best kan voorstellen)

In het zekeringkastje onder de voorklep zit alléén continu stroom. :( :(
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

door jantje » ma nov 20, 2017 1:49 pm

en de verlichting van de voorklep? (is wellicht maar zeer licht amperage, maar ik vermoed dat een DRV ook niet veel stroom trekt)
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma nov 20, 2017 2:22 pm

Janmgf schreefColon
    Kasper schreefColonvolgens mij moet je daarvoor eenvoudiger stroom kunnen vinden, dichter bij de lampen, bijvoorbeeld vanuit het zekeringenkastje onder de voorklep. Tenzij je natuurlijk een schakelaartje erbij wilt hebben (wat ik me best kan voorstellen)

In het zekeringkastje onder de voorklep zit alléén continu stroom. :( :(

Yup op zich heb je daar helemaal gelijk in. Nu moet ik even voorzichtig zijn: dat is niet bij alle jaargangen hetzelfde zover ik me kan herinneren er zit ook bij een Mk2 een box met een aantal relais onder de voorklep. Daar zit voeding voor de ventilatoren, die zijn geschakeld. Nu ben ik wel voorzichtig met ventilatoren, die moeten het immers wel blijven doen!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » vr jan 19, 2018 7:53 pm

OK, lekker late reactie ( omdat ik hier zelden ben) maar ik mag hopen dat de ABS unit alleen stroom krijgt als de auto aan is...???
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431

door Janmgf » vr jan 19, 2018 9:05 pm

Mijn F heeft helaas géén ABS :oops:
    Volgens mij moet ik de geschakelde 12V ergens uit de cabine halen.
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1