FCC kit Mike Satur
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: FCC kit Mike Satur

door ErikB » di jan 16, 2018 11:28 am

Zeer benieuwd, dus laat gerust wat weten.
    Ik heb trouwens al afbeeldingen gezien met zwarte spiraalveren en met rode items. Hoe meer stealth, hoe beter voor onze 'markt'.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 18, 2018 2:00 pm

We hebben een enerverend ritje terug gehad, sneeuw en hagelstormen en windkracht 8 a 9 (ook op de pont... :lol: ), zowel in Engeland als in België maar vooral in Nederland heel veel hagel.
    De auto hield zich erg goed met de nieuwe vering. Wat je meteen al merkt, weliswaar komende van slechte veerbollen, is dat de vering veel confortabeler is en dat je beter contact houdt met de weg nadat je over een oneffenheid heen rijdt.
    Dit voelt echt goed aan. Hubert gaat hem nu nog wat stijfer zetten en de rijdthoogte gelijk maken (was op verzoek achter wat hoger gezet dan voor, omdat het meestal andersom was voor de conversie).
    Toen we daar waren werden we nog gebeld door Rob Hawkins, een Engelse journalist die over de conversie een artikel wil gaan schrijven. Dat wordt dus nog vervolgd.
    Het is bijna jammer, maar met de wheel arch covers op hun plaats, zie je er bijna niets van :(
    Ik denk dat het voor de Belgen een kwestie is van zoeken naar het juiste APK station die naar spelingen in de draagarmen zoekt en niet naar eventuele beren op het pad...
    Eéntje moet de eeste zijn.
    Als jullie een crowd funding opzetten laten we Hubert's auto APK keuren in België om te zien wat er gebeurt. Dat is wellicht goedkoper dan de gok nemen.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 19, 2018 12:16 pm

1 van de punten op de keuring is kijken of er een schokdemper lekt ... dus men gaat wel wat zoeken met extra licht.

Misschien even denken om de auto te laten uitwegen ipv. gewoon te kiezen om vooraan of achteraan wat hoger of lager te zetten.Als je dat kan, samen met geometrie aanpassen dan kan je een heel mooi rijdende auto krijgen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » di apr 24, 2018 5:52 pm

Ik kan iedereen in NL deze kit aanraden en ook geen gezeur met APK. Het rijdt in een woord fantastisch. Geen gezeur met oppompen meer of wisselende rijdt hoogtes. Wegligging is super en de responsie op alles, sturen en gas geven ook !
    Je kunt de kit bewonderen op mijn YouTube kanaal, zoals getest op het Midland Circuit in Lelystad afgelopen zondag.
    De ideale (na wat experimenteren) uitlijning is inmiddels ook gevonden, weliswaar voor de Trophy, maar toch.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2