FCC kit Mike Satur
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

FCC kit Mike Satur

door philipvanv » za nov 04, 2017 8:40 pm

Mike Satur verdeelt nu een zelfgemaakte kit om de hydragas te vervangen. Hij heeft er al een naar België gestuurd, is dat voor iemand van het forum?
    Ik vraag mij vooral af wat de keuring daar van gaat zeggen, aangezien het vrij sterk opvalt dat het niet origineel is...
    Maar in elk geval zou het over een paar jaar wel mooi zijn als er een alternatief beschikbaar is!
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

Re: FCC kit Mike Satur

door jantje » di nov 07, 2017 12:48 pm

heb al gelezen dat er aangeraden wordt om de hulpchassis mee te vervangen.
    Dan maak je van een F in feite een TF :) ->

Volgens mijn info wordt een dergelijke conversie niet aanvaard op de keuring.
    Maar ze moeten het dan wel zien natuurlijk
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

FCC kit Mike Satur

door Thomas » vr jan 05, 2018 1:06 am

Een maatje van mij heeft een set gekocht en gaat deze op korte termijn monteren.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Snel....Sneller.....Snelst
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 05, 2018 1:58 pm

'k Heb ook de kit gezien en 't ziet er wel mooi uit.
    Roger Parker (toch een autoriteit in het F/TF wereldje) heeft ook z'n zegen gegeven.

Het plaatsen van een schroefkit of andere schokdempers/veren is wel toegestaan mits de procedure voor verlaging van een voertuig wordt doorlopen. Het is uiteraard geen verlaging, maar het ziet er wel uit als een verlaging.
    Volgens de letter van de wet kan het niet, misschien krijg je het gekeurd als een verlaging en als de keurder niet op de hoogte is van de originele setup.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » ma jan 08, 2018 6:28 pm

Hubert en ik gaan Zondag aanstaande naar Barnsley om deze kit te laten monteren onder zijn auto. We hebben zelf een poging gedaan, maar zijn blijvensteken bij het niet los kunnen krijgen van de bovense draagarm as en aangezien monteren in de UK maar rond de 300 pond was, maken we er maar een soort mini vakantie van.
    Ook de ball joint hadden we niet de juiste sleutel voor om los te krijgen (voor plaatsen van nieuwe).
    Ik heb de kit goed bekeken, dit is echt heel erg solide spul. Ziet er erg doordacht uit om construktie stevigheid te krijgen en het mooiste van al, deze kit beroept zich niet op de construktie stijfheid van delen die daar niet geschikt voor zijn.
    Voor een tientje per hoek kun je ook nog de camber set laten monteren om die aan te kunne passen indiens gewenst. Rijhoogte en stijfheid aanpasbaar middels twee bijgeleverde sleutels en de verstelling op de GAZ schokbreker.
    Ik had foto's willen nemen, maar Mike heft inmiddels een vrij degelijke manual gemaakt met foto's, daar valt weinig aan toe te voegen. Ik denk dat Bruno het er zo onder legt in zijn garage. Kan een mooie business worden Bruno. Zal eerste keer wat meer tijd kosten, maar daarna valt alles mee. Achter is eenvoudiger te converteren dan voor, door die suffe ophanging as waar je bijna niet bij komt met de crashbalk er voor... pfff. Op e-bay staan ze ook met foto’s: https://m.ebay.co.uk/itm/MGF-Hydragas-to-Coil-spring-conversion-kit-Mike-Satur-Design/162698701819?fits=Model%3AMGF&hash=item25e1992bfb:g:aOkAAOSwBuJZ1fuT
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 08, 2018 9:45 pm

Ondertussen heb ik de Belgische klant gevonden. Hij had de set bij een maat proef gereden en vond het geweldig. Regassing is tijdelijk en zonder garantie, vandaar zijn keuze.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » vr jan 12, 2018 9:02 pm

Er zullen wel de juiste attesten moeten bij zijn.
    Eens de keurder een schroefset ziet, is dat het eerste waar hij naar vraagt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr jan 12, 2018 9:45 pm

schrokke schreefColonEr zullen wel de juiste attesten moeten bij zijn.
    Eens de keurder een schroefset ziet, is dat het eerste waar hij naar vraagt.

Hoi Herman, wat moet er dan bij zitten? Jullie weten dat de keuring in NL er anders aan toe gaat dan in België, ik zie daar nog geen beren op het pad ontstaan, maar als we er toch zijn, is er iets wat die garagist en de uitleiner ons kan meegeven zodat we niet tegen problemen bij een keuring aanlopen?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » zo jan 14, 2018 2:46 pm

Een TUV attest zou moeten voldoen, misschien zelfs in België.
    Dit attest wordt afgeleverd door de producent. De persoon die deze plaatst kan daar zijn stempel opzetten.
    Als je ze zelf plaatst moet je er niets opzetten.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

door jantje » ma jan 15, 2018 10:45 am

zou er wel interesse in hebben, onder 2 condities:

1. zekerheid van geen gezeik op de keuring
    2. iemand die het voor mij kan plkaatsen

Ben er inmiddels uit dat ik met de F blijf rijden, en in top conditie wil houden.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 15, 2018 2:25 pm

Wat GOCA zegt ....

1.4 Welke documenten zijn vereist voor de verlaging van een voertuig ?
    Twee documenten zijn vereist voor verlagingen :

het montageattest (vb. http://www.goca.be/upload/AKCT/Specimen ... ent_NL.JPG)
    het validatieverslag (vb. http://www.goca.be/upload/AKCT/Specimen ... dation.JPG)

Het montageattest wordt uitgereikt bij de montage door een erkende installateur. Bij gebrek hieraan moet er een aanvraag ingediend worden bij de invoerder van het schroefverenmerk. Indien de invoerder het document niet kan bezorgen moet er een specifieke aanvraag ingediend worden bij de dienst autokeuring van GOCA.

Na een keuring van de verlaging moet een bijkomende keuring van de « wielgeometrie » uitgevoerd worden om na te gaan of de geometrische hoeken binnen de toleranties van de constructeur blijven. De wielgeometrie kan enkel gekeurd worden in een gemachtigd keuringscentrum (zie hoofdstuk keuring na ongeval).

Het montage attest is een document dat de garagehouder heeft via Federauto.
    Het validatieverslag is er eentje van GOCA zelf

M.a.w. je bent dus op z'n minst wel even bezig om het officieel geregeld te krijgen.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » ma jan 15, 2018 5:08 pm

Voor de Trophy is het geen verlaging, die is al laag genoeg :-)
    De gast die het gaat monteren (op aanraden van Mike Satur, aangezien Mike's fysieke gesteldheid hem dwingt dit zo min mogelijk zelf nog te doen) doet ook MOT (APK) en zegt dat het geen probleem is, niets benodigd.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma jan 15, 2018 6:09 pm

Voor de Belgische keuring wordt dit -op z'n minst- gezien als een verlaging, ongeacht het aantal cm's of millimeters. Anders zou iedereen met een schroefkit geen documenten meer nodig hebben, enkel wat geduld voor en na de keuring.
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

FCC kit Mike Satur

door Tommie » ma jan 15, 2018 9:42 pm

Ik denk er ook over om deze kit op de F te plaatsen ALS de F blijft. Alleen het verhaal van de keuring in Belgie houdt me tegen.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » ma jan 15, 2018 9:45 pm

Ik vind het echt jammer voor jullie, morgen weten we hoe het rijdt.
    Jullie horen het wel.