


ErikB schreefColonDirect al een kritische vraag terug: waarom de koppakking vervangen als er niets mis is met degene die er nu in zit.
De juiste koppakking kies je afgaand op de toestand van de motor (hoogte van de cilinderbussen enz). Het kans best zijn dat je alles opengoot en moet besluiten dat de beste pakking de pakking is die er tussen zat.
De koppeling vervangen is makkelijker met het subframe eronderuit .... ik meen me te herinneren dat anderen al wel succesvol zijn geweest met de motor op z'n plaats. Voor de koppakking of distributie kan de motor gewoon blijven zitten.
Gaat het hier om een F of een TF ?



Tukker schreefColonIk zou het blok uitbouwen. Dit is eenvoudig bij een MGF.
Echter let wel: als je airco hebt deze ook moet worden geleegd en hervuld, ook de vering moet worden geleegd en achteraf weer op druk moet worden gezet. Daarna moet de auto weer worden uitgelijnd.
Dit zijn wel bijkomende kosten en zeer onhandig als je zelf geen pomp hebt.
In principe kan je volgens mij alles zonder uit te bouwen echter heb ik geen ervaring met de koppeling.



Tukker schreefColonhttp://www.mgfcar.de/gearbox/clutch_replacement_MGF.htm
Wat is jou woonplaats?

schrokke schreefColonIk ben geen ervaren MGF monteur, ik heb wel ervaring met andere merken.
Ik heb voor de vervanging van de koppeling het subframe aan de kant van de versnellingsbak laten zakken. Het gaat dan makkelijker en heb toch een pomp. Als ik had gewild, had ik het zonder het subframe te laten zakken ook gekund. Het was wel moeilijker geweest.
Koppakking heb ik ook al eens vervangen, motor is toen ook blijven zitten.
Volgens mij kan het allebei zonder de motor uit te bouwen.

Yblokdijk schreefColonHeb je toen de vering leeg moeten laten lopen? Of hoefde dat niet?


Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.