door schrokke » ma jan 23, 2017 2:43 pm
Een defecte koelwater temperatuursensor is inderdaad een mogelijke oorzaak.
Maar ik zou deze dan wel eerst nameten alvorens tot vervanging over te gaan. Dit kan simpelweg door een voltmeter aan te sluiten op pin 33 van de ECU en een goede massa. Doe dit als de motor een nacht heeft stilgestaan. Zet dan het contact op bekijk de spanning, bij 10°C moet de spanning rond de 3V liggen en bij 90° rond de 0,5V. Start nu de motor en laat deze warmdraaien, observeer de spanning. Als de motor goed warm is en er daarbij steeds een spanning van meer dan 0,2V aanwezig blijft, is de sensor ok. Valt de spanning echter plots weg, dan begeeft de sensor het tijdelijk bij dij die temperatuur. Wil je in deze situatie de motor starten zal dat niet lukken. Laat je dan de motor afkoelen tot er terug een spanning verschijnt, start de deze terug probleemloos.
Ik weet niet welke ECU je hebt. Op MEMS 1,9 en 3 is het pin 33,op MEMS 2J is het pin 36.
Terwijl je toch bezig bent zou ik ook de massa aansluitingen van de ECU eens nazien. Ik vind dat toch wel wat veel verdachte componenten zijn.
groetjes Herman
MGF MPI '97 BRG