door Bruno » vr dec 09, 2016 11:36 am
Weinig aan toe te voegen, alhoewel ik niet ontevreden ben over de lichtopbrengst van mijn F. Ik heb een paar jaar geleden wel ook nieuwe lichtunits geplaatst. Je kan van je mistlampen ook verstralers maken, die helpen op een donkere weg ook uiteraard, of je kan verstralers bijplaatsen (zoals op de Cheetah, of weggewerkt achter de grille). Doch over het algemeen ben ik van de standaard lichtopbrengst zeker niet ontevreden, hetgeen van mijn en andere TF'en niet kan gezegd worden. De standaard halogeenlampen achter de lens van een TF koplamp geeft veel minder licht dan diezelfde lamp in een goede F unit.
Ik heb bij mijn TF dus wel de conversie naar Xenon gedaan, omdat ik het op een Tf (met zijn lenslichten) nog wel best vind passen, in tegenstelling op Xenons op een F. een Tf heeft nu eenmaal een modernere "smoel", en dateert van uit de periode dat Xenons al OEM ingeburgerd waren. De winst in "licht" is dan ook niet te onderschatten op die laatste, zonder het echt verblindend werkt, mede dankzij het feit de TF veel lager in het verkeer licht dan de gemiddelde andere moderne wagen, zoals Erik aangeeft.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer