BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Uitlijning voor de f
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Uitlijning voor de f

    door brusten » za okt 15, 2016 3:59 pm

    Kan iemand me eens de uitlijning waarden e mailen voor de f, met dank
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » zo okt 16, 2016 12:34 pm

    Hey mannen niemand die weet hoe de uitlijning van de f moet zijn? :shock:
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo okt 16, 2016 2:27 pm

    Ik laat dat meestal aan de bandenboer over, die hebben daar toch tabellen voor?

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » zo okt 16, 2016 2:40 pm

    Ja das waar Andros maar volgens de kenners klopt de uitlijning standaard niet en moet je de f wel degelijk anders laten zetten maar ik weet het niet meer, ik heb het ooit van Sander gekregen en dat was super. Ik denk dat er veel rondrijden met de gewone standard uitlijning en niet deze die in feite de betere uitlijning is.grt
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Uitlijning voor de f

    door Kasper » zo okt 16, 2016 6:08 pm

    In de beginjaren stonden er verkeerde waarden in de uitlijn apparaten van veel bandenboeren. Afhankelijk van de updates is dit al dan niet aangepast, ik ga er niet vanuit. Effect was wel dat de auto's niet slecht stuurden maar dat het rubber aan de binnenzijde wat snel afsleet.

    Uitlijning is naast een technisch verhaal ook een persoonlijke voorkeur. Houdt me ten goede, het staat ergens in een ouder draadje: meer toespoor maakt de auto rustiger sturen op doorgaande wegen maar laat zich minder makkelijk sturen. Minder toespoor zorgt ervoor dat de auto beter in de bochten stuurt, met als consequentie dat de auto nerveuzer stuurt. Tel daarbij dat de hoogte van de F in dit spel meespeelt en een advieswaarde is moeilijker te geven.....
    Die van mij hoort "vierkant" te staan. Maar of dat nu werkelijk het geval is? Geen idee......
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » zo okt 16, 2016 6:11 pm

    Ok merci Kasper ik laat het dan aan de garage over. Alvast bedankt
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Uitlijning voor de f

    door Bruno » ma okt 17, 2016 11:14 am

    De zoekfunctie geeft de waarden perfect weer.

    Dit zijn alvast diegene die ik steevast hanteer :

    alles 0,05 tot 0,1 toe-in; dus zo als je F over scherm naar boven zou rijden:

    /----\

    /----\
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » ma okt 17, 2016 11:42 am

    Ah tof alvast super bedankt Bruno, ik geef deze door aa' de garage thumbsup
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » wo okt 19, 2016 9:58 am

    Is dit correct?

    Afbeelding
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Uitlijning voor de f

    door schrokke » do okt 20, 2016 12:57 pm

    Omgerekend kom ik op 1,3mm toe in, dat is goed.(ik ga ervan uit dat je 16" wielen hebt)
    Wielvluchten staan mooi gelijk, ook dat is prima.
    Ik mis echter wel de achterwielen. Deze zijn voor de rechtuit stabiliteit belangrijk.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » do okt 20, 2016 2:58 pm

    schrokke schreefColonOmgerekend kom ik op 1,3mm toe in, dat is goed.(ik ga ervan uit dat je 16" wielen hebt)
    Wielvluchten staan mooi gelijk, ook dat is prima.
    Ik mis echter wel de achterwielen. Deze zijn voor de rechtuit stabiliteit belangrijk.

    Hey Herman zo'n kleine aanpassing want dit is de eerste keer dat de garage wilde afwijken van de uitlijning die in de computer zit en moet zeggen wat een opmerkelijk verschil, rijd echt erg goed nu thumbsup
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Uitlijning voor de f

    door brusten » do okt 20, 2016 8:02 pm

    Hey de mannen de f mag weer de baan op na de keuring thumbsup. De uitlijning die ik via Bruno kreeg zijnde 0,05 toe in werd door de garage toegepast en dat zo'n kleine aanpassing zo'n verandering zou zijn geloofde zelfs de garagist niet, maar het is wel zo. Pijl recht stuurd de f zonder trillingen geen spoorvorming. Je kan met een vinger aan het stuur met een gerust hart rijden. Het word zelfs zo gemakkelijk dat je toch moet oppassen dat je niet te snel rijd voor je er erg in hebt, super I love it :lol:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Uitlijning voor de f

    door schrokke » vr okt 21, 2016 9:55 am

    Als uw auto nu perfect rijd, zullen de achterwielen ook wel juist staan :)
    brusten schreefColon dit is de eerste keer dat de garage wilde afwijken van de uitlijning die in de computer zit


    Jammer eigenlijk dat ze dat niet willen. Eens een wagen gesportiveerd word komen volgens mij de standaardwaarden te vervallen. Door bv loweringpins te plaatsen worden de wielvluchten negatiever, dit moet je opvangen met meer toespoor.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten