BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
ruitenwissers werken niet
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON ma feb 08, 2016 4:54 pm
    WoonplaatsCOLON Leeuwarden

ruitenwissers werken niet

door benerivo » vr aug 26, 2016 2:08 pm

Hallo,ik heb een probleem met mijn ruitenwissers.Op stand 1,2 en interval doen ze het niet, de zgn. tipbediening(hendel naar beneden)doet het wel.Ruitensproeier doet het ook.Ik heb de kappen rond het stuuhuis verwijderd om bij de bedrading te komen;nou blijkt in de stekker rechtsonder helemaal niets te zitten,de bovenste zit wel een contrastekker met bedrading in.Mis ik nou iets of hoort dat zo?Ik heb de afgelopen maanden 2 keer in de regen gereden en dan gebruikte ik m'n tipbediening.Eerdaags moet hij echter voor de APK keuring,ik ben bang dat ik dan problemen krijg.Mijn argument:ik rij alleen met mooi weer gaat dan denk ik niet op.Waar zou ik het moeten zoeken?
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

Re: ruitenwissers werken niet

door benerivo » zo aug 28, 2016 1:11 pm

Weet niemand hier een antwoord op?Ik heb zelf al in m'n werkplaatshandboek zitten zoeken,maar kon geen oplossing vinden.Ook heb ik op het forum alle onderwerpen over ruitenwissers doorgelezen,maar kon niets vinden over dit probleem.Daarom deze vraag.
    Ik hoop dat iemand mij nog een hint kan geven,want ik kan nu niet verder.
    MG TF 135 2004 RHD British Racing Green, Oxford leren interieur, Groene softtop, Low coolant alarm,RVS koelleidingen,koplampconversie van Brits naar Europees, Aluminium ringen rond tellers en klokken ,Aluminium knoppen en nog enkele mods.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » zo aug 28, 2016 4:02 pm

Ik noet zeggen, dit probleem ben ik nog niet tegengekomen, maar we moeten ergens beginnen om e.e.a. Op te lossen.

Op de E-schema's is te zien dat er een aantal zekeringen bij betrokken zijn, maar daarna zal het niet liggen omdat de sproeier en de interval wel werken.

Blijft vanuit mijn oogpunt voorlopig alleen de schakelaar zelf over of een kabelbreuk. Nu kun je wel meteen, een andere schakelaar plaatsen, ik zou beginnen met de kappen rondom de stuurstang weg te nemen en de schakelaar zelf eens te inspecteren. Omdat de beide standen het niet doen lijkt een vervuild schakelcantact minder voor de hand te liggen, haal de stekkers eens los en doe ze weer eens vast, liefst na het insprayen met wat contactspray.

Maar de kans blijft groot dat je op zoek moet naar een nieuwe (gebruikte) schakelaar.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » zo aug 28, 2016 5:41 pm

Stekker heb ik ingespoten,zekeringen gecontroleerd.Maar het feit dat alleen de bovenste stekker bezet is,verbaast me.Hoort er in de onderste niks te zitten?Ik zie ook nergens een losse stekker met bedrading hangen.
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

door Fontech » ma aug 29, 2016 9:30 am

Heb al wel eerder klanten gehad waardat deze stuurkolomschakelaar haperde . Na vervanging door een 2ehandse was het probleem de wereld uit .
    Grt.

Fonny / Fontech
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » vr sep 02, 2016 1:02 pm

Om nog even terug te komen op mijn ruitenwisserprobleem het volgende:Gisteren is hij voor de APK keuring geweest en is daar vlekkeloos doorheen gekomen.De zgn tipbediening(hendel naar beneden drukken),ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, voldeed blijkbaar.Het euvel is daar echter nog niet mee opgelost want ik mis gewoon een stekker met bedrading(de onderste),waar die gebleven is ;Joost mag het weten.Onder het dashboard is niks te vinden.
    Ik kan echter weer een jaar rijden en ga in de wintermaanden wel verder op zoektocht want alles moet natuurlijk wel werken.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken.
    Gr. Ben
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » zo sep 04, 2016 11:56 pm

Is het mogelijk voor de aansluiting van de cruise control? Bijna alle aansluitingen in de F zijn vooraf geplaatst, dan moest allen de accessoire worden geplaatst
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » di sep 06, 2016 7:24 pm

Als dat zo is hoef ik in ieder geval niet op zoek naar een loshangende stekker.Blijft alleen schakelaar of bedrading over als oorzaak voor niet volledig werkende ruitenwisser.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di sep 06, 2016 9:34 pm

Johan schreefColonIs het mogelijk voor de aansluiting van de cruise control? Bijna alle aansluitingen in de F zijn vooraf geplaatst, dan moest allen de accessoire worden geplaatst

Hey Johan, Leuk dat jullie ons forum ook nog steeds volgen vanuit het MGF-loze Mexico.....
    Veel succes en groetjes aan Ramona.

Dan nu on-topic:
    Een tijdje terug heb ik een CC laten monteren in mijn 2005 TF, daarin zat in ieder geval geen voorbekabeling voor een CC. sterker nog een CC laten inbouwen was nog een hele toer.....Maar inderdaad, veel andere equipement is voorbedraad.

Wat zeker wel is, is dat er een schakelaar van een Rover 800 in past, deze heeft als toegevoegde waarde, instelbare intervalschakelaar, echter wat ik begrijp maakt deze in ieder geval geen gebruik van de extra aansluitingen.

Maar als alles wel gewoon heeft gewerkt, dan hoef je er niet vanuit te gaan dat er iets weg is....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • benerivo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46

door benerivo » wo dec 14, 2016 9:38 pm

Na vervanging van ruitenwisserhendel(stekker verwijderen,2 schroefjes losdraaien en hendel voorzichtig naar rechts proberen te schuiven) doet alles het weer.Heb gelijk m'n linkerhendel ook maar vervangen;de richtingaanwijzer kwam niet automatisch meer terug als ik een bocht uit kwam.Dat functioneert nu ook weer naar behoren.Leuk om met relatief kleine werkzaamheden iets weer aan de praat te krijgen.En je leert je auto steeds beter kennen..
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1