De 2 jiggle valves (op de inlaat en bovenop de buis) heb ik gecontroleerd en schoongemaakt toen ik de inlaatpakking vervangen heb. Deze zijn, als ik het goed heb, trouwens bedoeld om afgesloten te worden als er geen lucht meer onder zit en komen daarom bovenaan in het expansievat uit. Bijgevolg zouden deze volgens die logica niet veel invloed mogen hebben op het debiet. Er komt vloeistof langs deze pijpjes, dus ze staan op zijn minst open en er zit dus ook geen lucht meer onder. Als ze openstaan zou het eerder een negatief effect hebben op het debiet. Het debietprobleem is de reden waarom ik aan de waterpomp dacht, maar de thermostaat zou ook wel kunnen (das een van de weinige onderdelen die ik de laatste jaren nog niet heb vervangen

).
Ontluchten heb ik al meermaals gedaan en daarbij zet ik de achterkant sowieso omhoog.
Een flush heb ik ook al overwogen en is het volgende dat ik doe nadat ik alles weer gemonteerd heb
