Lijkt me een mooie upgrade
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door ErikB » wo jun 01, 2016 11:19 am

    "Amai 't is hier doods", las ik hier nog vorige week.

    Ik denk dat dit forum echt nood heeft aan wat ritjes en evenementen om de toffe peren eens echt kennis met elkaar te laten maken. Je merkt dikwijls ook dat communicatie hier op het forum tss. mensen die elkaar in real life kennen anders verloopt. Door nieuwe gezichten of beter logons (en die kunnen hier ook al een tijdje zitten), komt dit misschien wel eens verkeerd over. Laten we proberen daar met z'n allen iets aan te doen.
    Wat een evenement betreft, ik geef de aftrap en volgend weekend plan ik iets in de UK, klein gezellig samenzijn met wat MG liefhebbers .... pff,... wat denken we van Silverstone ?

    http://www.mgcc.co.uk/mglive/

    :-/°

    En om weer on topic te komen ivm. de tellerpartijen (en dat is mijn idee, ik sta open voor andere)
    - het crème-kleurige van de mk1: best wel sportief back in the days waar het allemaal 'zwart was wat de klok sloeg'. Sportievere auto's kregen soms een lichtere kleur.
    - het zilvere van de mk2 MGF: een beetje jammer, maar de mk2 was ook nieuwer
    - het zilvere bij de TF: duidelijk modernere auto dan de MGF, dus why not ? En het is nog steeds niet het gangbare zwart
    - het zwart van de LE500 en volgende: jammer, maar verstaanbaar dat er een update kwam. Het zwart in combo met alle andere moderne en zwarte TF accenten: best wel in orde (ik verwijs graag naar de stijl die Thomas-ttdesign graag toepast). Enige bedenking is, m'n 2 jaar oude auto (non-MG) heeft best een leuk dashboard met wijzers die alle kanten opgaan en oplichten bij het starten, een stuk digitaal display enz. maar is al behoorlijk gedateerd als ik de hedendaagse auto's zie met 0,0 analoog wijzermateriaal? Ik heb dan ook het gevoel wat vandaag als moderne tellerparij wordt geïnstalleerd sneller dan gewenst weer gedateerd gaat aanvoelen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Kasper » wo jun 01, 2016 1:26 pm

    ErikB schreefColon...
    - het zwart van de LE500 en volgende: jammer, maar verstaanbaar dat er een update kwam. Het zwart in combo met alle andere moderne en zwarte TF accenten: best wel in orde (ik verwijs graag naar de stijl die Thomas-ttdesign graag toepast). Enige bedenking is, m'n 2 jaar oude auto (non-MG) heeft best een leuk dashboard met wijzers die alle kanten opgaan en oplichten bij het starten, een stuk digitaal display enz. maar is al behoorlijk gedateerd als ik de hedendaagse auto's zie met 0,0 analoog wijzermateriaal? Ik heb dan ook het gevoel wat vandaag als moderne tellerparij wordt geïnstalleerd sneller dan gewenst weer gedateerd gaat aanvoelen.

    het lijkt mij ook dat daar waar hele volksstammen vroeger decennia tevreden waren over een plankje van hout of metaal met een paar instrumenten erin, we nu steeds sneller iets anders willen hebben. Voor een aantal metingen is een analoog aanwijsinstrument nu eenmaal het meest geschikt, gaan we dat voortaan imiteren! waarom: omdat het kan????

    Ach het is mij duidelijk waarom er met de overgang naar China andere klokken zijn gemaakt, men wilde zich onderscheiden zonder al te veel geld te investeren, geef ze eens ongelijk. Mooier..... Beter.... Een kwestie van smaak en tijdsgeest. Maar geef mij maar echt klokken Liefst veel, Zo veel mogelijk. Dat is voor mijn gevoel een beetje jammer aan de zwarte klokken, daar is een wijzer opgeofferd.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door ttdesign6 » vr jun 03, 2016 12:38 pm

    Aan Danny's profielfoto te zien heb ik mijn TF verkocht, maar hij staat toch echt nog op de oprit :roll: :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door gille » do jun 09, 2016 9:01 pm

    Tommie schreefColonMooi. Maar zijn dan de klok en de olietemp ook zwart ???? Niets is zo lelijk als een zwarte le500 en dan witte of zilveren wijzertjes in het midden.

    vandaag mogen ontvangen... :applaus: thumbsup
    Afbeelding
    nu nog enkel tijd vinden om deze te monteren.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door ErikB » vr jun 10, 2016 9:59 am

    kuch, kuch .... how-to.... kuch, kuch ...

    Succes !
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Los » vr jun 10, 2016 11:43 am

    Beetje verkouden sinds Silverstone Erik?
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Mr. Dj M. » vr jun 10, 2016 12:32 pm

    Kijk dat wordt wel een mooi geheel straks!
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Kasper » vr jun 10, 2016 12:55 pm

    ErikB schreefColonkuch, kuch .... how-to.... kuch, kuch ...

    Succes !

    En dan een Mk2 klokje in een Mk1 plaatsen.......

    Mk1 eigenaren weten wel waarom :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Lijkt me een mooie upgrade

    door Tommie » vr jun 10, 2016 3:53 pm

    Verklaar je nader kasper. Geen problemen hier met de mk1 klokjes.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Kasper » vr jun 10, 2016 9:40 pm

    Tommie schreefColonVerklaar je nader kasper. Geen problemen hier met de mk1 klokjes.

    Hoef jij het klokje nooit op tijd te zetten?


    Ervaren klokjes hebben daar moeite mee......
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door gille » vr jun 10, 2016 11:11 pm

    ik kan het alleen door:
    op het klokje juist te zetten zorg ik dat het op 'n bepaald uur staat, dan koppel ik de stroom los
    en als het dan dat bepaald uur is zet ik de stroom weer aan.
    kasper doelt toch waarschijnlijk op het feit dat de kleine wijzer dikwijls niet meer te verzetten is.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door amnon » za jun 11, 2016 12:05 am

    gille schreefColonik kan het alleen door:
    op het klokje juist te zetten zorg ik dat het op 'n bepaald uur staat, dan koppel ik de stroom los
    en als het dan dat bepaald uur is zet ik de stroom weer aan.
    kasper doelt toch waarschijnlijk op het feit dat de kleine wijzer dikwijls niet meer te verzetten is.

    :applaus:
    Daar hebben die van Hubert en die van mij ook last van, maar ik heb een klokje op de radio, geef geen moer meer om de kapotte klok. Veel te omslachtig om gelijk te zetten.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door brusten » za jun 11, 2016 4:01 pm

    na er reeds een tijdje mee rond te rijden kan ik maar
    alleen zeggen dat je wel heel fout bent met je idee, denk dat je indien je
    er eentje zou hebben er niet meer vanaf zou willen.
    Hey Gilbert de le 500 zit erin, grt van P.
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Lijkt me een mooie upgrade

    door Tommie » za jun 11, 2016 5:58 pm

    Kasper schreefColon
    Tommie schreefColonVerklaar je nader kasper. Geen problemen hier met de mk1 klokjes.

    Hoef jij het klokje nooit op tijd te zetten?


    Ervaren klokjes hebben daar moeite mee......


    Neen. Loopt juist.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Lijkt me een mooie upgrade

    door Kasper » za jun 11, 2016 6:19 pm

    Tommie schreefColon
    Kasper schreefColon
    Tommie schreefColonVerklaar je nader kasper. Geen problemen hier met de mk1 klokjes.

    Hoef jij het klokje nooit op tijd te zetten?


    Ervaren klokjes hebben daar moeite mee......


    Neen. Loopt juist.


    Tja mijn F mag soms weken achter elkaar rusten onder zijn lakentje, dan staat de accu losgekoppeld en het klokje dus stil.....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten