BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter
  • speedfighter1987
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 53
    GeregistreerdCOLON ma okt 15, 2012 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON terneuzen -zeeland

    2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door speedfighter1987 » wo feb 17, 2016 4:24 am

    sinds kort ben ik eigenaar van een mg f.
    nu werkt mijn olietemp meter niet
    zekering is ok wat kan het probleem zijn en waar te zoeken.

    tevens heb ik een 3de remlicht het stekertje daarvan hangt los in de kofferklep kan geen stekkertje vinden waar deze in moet.
    hadden de 96ers soms standaard geen 3de remlicht?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door Kasper » wo feb 17, 2016 8:40 am

    '96-ers, de Mpi's hadden zover ik me kan herinneren geen 3e remlicht. Heeft wellicht tot Mk2 geduurd.

    Kapotte oliedruk opnemer, defecte connectie op de opnemer. Beide dus op het blok zijn de eerste verdachten voor je defecte oliedrukmeter.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door Fontech » wo feb 17, 2016 9:43 am

    Wat betreft het 3e stoplicht zit er mijn inziens niet echt een regelmaat in . Heeft mss te maken met voor welk land de MGF bestemd was ?
    Sommige mk1's hebben deze standaard , andere dan weer niet .... heb al F's tegengekomen van bouwjaar 99 die er bv geen hadden .

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • tonny25
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON do sep 20, 2012 10:16 am
    WoonplaatsCOLON Peel en Maas

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door tonny25 » wo feb 17, 2016 10:43 am

    De mijne is van 1999 en had er ook geen.
    Originele Nederlandse auto.

    Gr. Tonny.
  • speedfighter1987
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 53
    GeregistreerdCOLON ma okt 15, 2012 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON terneuzen -zeeland

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door speedfighter1987 » wo feb 17, 2016 4:56 pm

    ddan maar aftaping maken voor het 3de remlicht aan te sluiten aangezien hij er nu toch op zit dan maar werkend maken .

    olietempmeter van de week eens naar kijken wel zo leuk dat hij werkt natuurlijk
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door Los » wo feb 17, 2016 5:28 pm

    Het 3e remlicht werkend maken lijkt me verstandig, anders zul je het er voor de apk weer af moeten halen.
    De eerste keer dat ik met mijn F voor de keuring ging werkte het ook niet. Ik kreeg "even" gelegenheid het te fiksen.
    2 schroeven later was het 3e remlicht gedemonteerd en de F goedgekeurd.
    Ik had niet de plicht een 3e remlicht te hebben, maar als het erop zit MOET het werken.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • speedfighter1987
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 53
    GeregistreerdCOLON ma okt 15, 2012 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON terneuzen -zeeland

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door speedfighter1987 » wo feb 17, 2016 5:39 pm

    raar want de auto is wel goedgekeurt met het 3de remlicht erop
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door Kasper » wo feb 17, 2016 6:25 pm

    speedfighter1987 schreefColonraar want de auto is wel goedgekeurt met het 3de remlicht erop

    ach ja keurmeesters.....

    Volgens mij is er wel ergens een how to te vinden waarin je de beste plaats voor de aansluiting kunt terugvinden....

    Zal wel even zoeken worden...
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door Missedisland » wo feb 17, 2016 8:12 pm

    Toen ik m'n F kocht (mk1 uit 1999) zat er ook een 3e remlicht op, ik heb geen idee of dit standaard zo uit de fabriek kwam of dat een vorige eigenaar dit erop heeft gezet.

    Wat betreft de oliemeter. Je zult even moeten uitvinden waar het probleem zit. Bij mij werkte bijvoorbeeld de klok ernaast niet. Heb op eBay uit de UK een tweedehands setje gekocht voor 2 tientjes met een klok en olietemperatuurmeter. Die heb je zo omgewisseld. Midden console is er makkelijk af te halen en dan kun je de meters losschroeven aan de achterkant en vervangen voor een werkend exemplaar.

    Maargoed het zou ook een kabelbreuk of iets anders kunnen zijn natuurlijk.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • speedfighter1987
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 53
    GeregistreerdCOLON ma okt 15, 2012 8:50 pm
    WoonplaatsCOLON terneuzen -zeeland

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door speedfighter1987 » do feb 18, 2016 12:37 am

    klok werkt wel gewoon.
    wordt van het weekend even kijken.
    ook voor t 3de remlicht
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: 2 vragen omtrent 3de remlicht en olietemperatuurmeter

    door gille » do feb 18, 2016 7:51 pm

    als het nuttig is: ik heb hier nog wel een olie meter liggen die werkend is.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten